BMW 220d coupé
Za preudarne sladokusce
- V primerjavi z izjemnim M240i je dizelski kupe serije 2 bolj ukročen, a ima marsikatero drugačno vrlino
- Dvolitrski štirivaljnik poganja zadnji kolesi, zato vozna dinamika ostaja, dizelski hrup v kabini pa skorajda ni zaznaven
Sreda, 15. marec 2023
Navdušenje nad novo kupejevsko dvojko smo jasno izrazili že pri testu najzmogljivejše različice M240i. Veseli smo bili predvsem dejstva, da je BMW imel pogum na trg poslati tako vozniško usmerjen avtomobil, ko bi namesto tega zlahka naredili še eno elektrificirano SUV-jevsko čudo in z njim na koncu verjetno še bolje zaslužili. A niso! Na prilagojeni platformi serije 4 so ustvarili avtomobil, ki bo v prihodnosti zagotovo na seznamih najbolj zaželenih strojev za sladokusce. Bo nanje sodil tudi v dizelski izvedbi?
Zasnova prav gotovo ne bo problem, saj je pogon za razliko od ostalih modelov serije 2 speljan k zadnjemu kolesnemu paru. Atraktivna oblika z na videz neskončno dolgim pokrovom motorja ostaja, v primeru testnega primerka pa je bila olepšana z živo rdečo barvo in raznimi dodatki M. Tudi v notranjosti daje vse prej kot vtis nekega vstopnega modela, pa ne le zaradi bogate opreme. Spredaj se sedi zelo udobno z malenkostjo športne utesnjenosti, zadnja klop pa raje sprejme kak kos prtljage kot živo blago.
Bistvo tokratnega druženja z dvojko je bil pogonski sklop. Zadnji pogon je v resnici bolj tradicionalen kot štirikolesni pri prej omenjenem M240i, po drugi strani si legendarnega modela 02, ki je služil kot navdih, nikakor ne predstavljamo s turbodizlom v nosu. A časi in dizelska tehnika so se od sedemdesetih korenito spremenili. Dvolitrski stroj s 140 kW (190 KM) se je že velikokrat dokazal, zato tudi tokrat ni bilo nobenega dvoma o njegovih vrlinah. Do stotice dvojko požene v manj kot sedmih sekundah (tudi to pri 02 ni bilo predstavljivo) in ob tem v kabino pusti zelo malo nadležnega dizelskega ropota. Ob zmerni vožnji je ta praktično nezaznaven, saj je zvočna izolacija kabine zares vrhunska. Ker 8-stopenjska avtomatika svoje delo opravlja z odliko, morebitne pomanjkljivosti dizla ne izstopajo niti ob priganjanju. Slednje je svojevrsten užitek predvsem zaradi odlične lege in natančnosti volana, ki vozniku dajeta polno mero samozavesti.
Jasno je, in to je za marsikoga upravičeno ključna pomanjkljivost, da na ropot bencinskega kričača v tem primeru ne morete računati. Tako kot na redne postanke na bencinskih črpalkah. Ob izmerjeni porabi pod sedmimi litri bodo ti namreč občutno manj pogosti.
BMW 220d coupe |
Vozilo in motor: kkupe, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.995 ccm, 140 kW (190 KM) pri 4.000/min, 400 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4.537 x 1.838 x 1.390 mm; Medos. razdalja: 2.741 mm; Pnevmatike: spredaj 225/40 R19, zadaj 255/35 R19; Masa/nosilnost: 1.655/400 kg; Prtljažnik: 390 l. |
Največja hitrost: 237 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,9 s; Poraba goriva (EU): 4,6 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 120 g/km. |
Cena: osnovni model (220i coupe): 41.461 €, testno vozilo: 64.603 €; BMW Slovenia, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
vozne lastnosti, videz, kakovostna notranjost, poraba |
![]() |
prostor na zadnji klopi, cene dodatkov |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- 220d
- Avto fokus
- BMW
- coupe
- test