Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW i7 xDrive60

Poslovni razred na najvišji ravni

  • BMW z novo sedmico, električnim i7, postavlja nove standarde udobja
  • Moč 400 kW (544 KM) jo do stotice pospeši v 4,7 sekunde, realni doseg znaša 450 km
  • Skupaj s številnimi doplačilnimi dodatki je cena testnega vozila skoraj četrt milijona evrov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 8. julij 2023

V osnovi je avtomobil, luksuzna limuzina, primerljiv z mercedesom EQS, oziroma, če razširimo, tudi z audijem A8 ali mercedesom S, za zadaj sedeče potnike pa je bolj kino dvorana. Ne, ne govorim o kakšnih običajnih zaslonih, vgrajenih v vzglavnike sprednjih sedežev, temveč o pravem, širokokotnem zaslonu 32 : 9 velikosti 79,5 centimetra, ločljivosti 8K, s sistemom Amazon Fire s povezavo 5G, ki se na ukaz spusti s stropa. Ob tem se samodejno dvignejo senčniki na zadnjem in bočnih oknih, vrhunski avdio sistem Bowers & Wilkins s kar 40 zvočniki, nekaterimi vgrajenimi v naslonjala sedežev, pa ustvari pravo filmsko vzdušje. Zaslon je deloma občutljiv na dotik, sicer pa ga upravljate z dvema »tablicama«, vgrajenima v vrata, ki obenem skrbita za upravljanje drugih funkcij.

Z razkošnim videzom in še razkošnejšo notranjostjo se zdi bolj na ravni maybacha kot mercedesa razreda S.


Se sprašujete, zakaj tokratni test začenjam na zadnjih sedežih? Zato, ker i7 – oziroma nova sedmica, saj je na voljo tudi s klasičnimi motorji, enim dizelskim in dvema priključnima hibridoma – pozornost posveča predvsem zadaj sedečim potnikom, tistim, ki volan zaupajo svojemu šoferju. Kar 5,4 metra dolg avtomobil namreč nikakor ne skopari s prostorom ne v predelu nog ne glav, kljub serijski panoramski strehi. Tudi če pred vami sedi kakšen višje rasti, ne boste imeli nikakršnih zadreg. Še več, če na desnem sprednjem sedežu ni nikogar, ga je mogoče pomakniti popolnoma naprej in zadnjega spremeniti v pravi pravcati ležalnik s številnimi dodatnimi nastavitvami in masažami vred. Sedeži testnega avtomobila so bili odeti v tkanino iz merino volne, ki jo je v primerjavi s serijskim usnjem treba doplačati, a ustvari občutek resničnega prestiža s poudarkom na trajnostnih vrednotah. V prestižnih limuzinah je bilo nekoč usnje tako ali tako namenjeno le vozniku v odprti kabini, gospôda zadaj je sedela na svili …

Jasno, uživali boste tudi kot voznik – zanj je namreč ergonomsko, pa tudi sicer, odlično poskrbljeno, vse informacije so na voljo na dveh velikih, rahlo proti vozniku ukrivljenih zaslonih v stilu drugih (naj)novejših BMW-jev. Desni (oziroma osrednji) je občutljiv na dotik in združuje številne ikone za upravljanje posameznih funkcij – vse od povezav do ponudnikov pretočne glasbe do čisto tehničnih nastavitev določenih sklopov avtomobila, ki pa zaradi svoje številčnosti včasih terjajo za varno vožnjo preveč brskanja. Zato odločitev Nemcev, da v svojih prestižnejših modelih ohranijo vmesnik v obliki vrtljivega gumba, ki je skupaj z nekaterimi drugimi bližnjicami med sedežema, vsekakor toplo pozdravljam. Z upravljanjem s kretnjami si še vedno nisem na »ti« (če se pogovarjam s sopotnikom, namreč precej krilim z rokami in zato nehote menjam radijske postaje), zato pa glasovno upravljanje z nagovorom »Hi, BMW« deluje dobro. Ve, ali mora ubogati voznika ali potnika, ukazu ustrezno nastavi temperaturo, na primer (če je voznik sam, za obe strani, sicer le za njegovo), in ko si zaželite kupiti »ambahga«, ponudi možnost navigacije do bližnjih restavracij (ne le s hamburgerji).

79,5 centimetra meri zaslon z ločljivostjo 8K, ki je namenjen potnikom na zadnjih sedežih.


Za pogon skrbita dva elektromotorja, po eden na vsaki osi s skupno močjo 400 kW (544 KM) in navorom 745 Nm, in kljub masi več kot 2,7 tone (prazen!) do stotice butneta v manj kot petih sekundah. Oziroma, bolje rečeno, zvezno pospešita, saj občutek ni tak kot v lovcu, ki ga izstrelijo s krova letalonosilke, temveč bolj v stilu jumbo jeta, ko pred vzletom pilot vse štiri ročice potisne do konca naprej. A obenem i7 med vožnjo zelo dobro skriva svojo velikost, tudi na račun krmiljenja zadnjih koles, ki zmanjšata obračalni krog v počasnejših in povečata stabilnost vozila v hitrejših ovinkih. Občutek na volanu je vseskozi, pričakovano, zelo dober, nagibanja v zavojih je malo. Zato je hitra vožnja pravi užitek in tudi nikakršnemu udobju se ni treba odrekati takrat, saj avtomobil izjemno dobro blaži udarce s ceste, odlična zvočna izolacija in tišina v notranjosti pa omogočata sproščen pogovor celo pri hitrostih, dovoljenih le na autobahnu. Z vsem spoštovanjem, maestro Zimmer, tokrat sem raje užival v tišini.

Električni sklop temelji na 400-voltni arhitekturi, baterija ima 101,7 kWh uporabne kapacitete in na papirju obljublja do 625 kilometrov dosega (v praksi ob mešanem režimu vožnje nekje do 450 kilometrov) ter omogoča polnjenje DC z močjo 195 kW (AC do 22 kW), kar na ustrezno hitri polnilnici zmore tudi v resnici. O ceni samo toliko, da je treba številne sladkorčke, vključno z omenjenima kino zaslonom in avdio sistemom, (drago) doplačati, o obliki pa kdaj drugič.
 

BMW i7 xDrive60
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor spredaj: električni, sinhronski, 190 kW (258 KM) pri 8.000/min, 365 Nm pri 0–5.000/min; Motor zadaj: električni, sinhronski, 230 kW (313 KM) pri 8.000/min, 380 Nm pri 0–6.000/min; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  5.391 x 1.950 x 1.544 mm; Medos. razdalja: 3.215 mm; Pnevmatike: spredaj 255/40 R21, zadaj 285/35 R21; Masa/nosilnost: 2.715/610 kg; Prtljažnik: 500 l.
  Največja hitrost:  240 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,7 s; Poraba energije (WLTP): 18,4 kWh/100 km; Povprečje na testu: 26,9 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (i7 xDrive60): 139.900 €, testno vozilo: 236.186 €; BMW Slovenia, d. o. o., Ljubljana.
udobje, vozne lastnosti, kakovost in počutje v notranjosti, zaslon zadaj v resnici zmeren doseg, oblika ni vsem všeč brez napak

Oddaj komentar

Cybertruck se je pokvaril 56 km po prevzemu, odgovor Tesle: puščanje hladilne tekočine ni okviru garancije

Tisti, ki hrepenijo po cybertrucku v svoji garaži, so razumljivo navdušeni, ko do�
Novice

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč
Novice

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.