Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW M3 competition M xDrive touring

Če bi stavili ...

  • S 375 kW (510 KM) in štirikolesnim pogonom doseže stotico v 3,6 sekunde
  • Ob izjemnih zmogljivostih ponuja prostornost in uporabnost na ravni klasične trojke touring
  • S tehniko, ki jo premore, se iz družinskega avtomobila prelevi v dirkalnik in drifterski stroj
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 22. julij 2023

Ko se je v drugi polovici osemdesetih let rodil prvi BMW M3, je bilo jasno, da so športni avtomobili predvsem kupeji in kabrioleti. Tudi kakšna nabrita limuzina je bila na sceni, toda že nekaj let pozneje je marsikatera začela ostajati v senci svoje karavanske različice. Počasi so se začeli uveljavljati premijski športni karavani, pri BMW-ju pa se kar niso mogli odločiti, da bi na trg poslali M3 touring. Do zdaj, ko so ga končno le ustvarili. Pa lahko slavni »emtri« izpolni visoka pričakovanja tudi v družinski izvedbi? Sodeč po dosedanjih izdelkih bavarskega športnega oddelka, bi si upali staviti, da lahko.

Ko smo pred približno dvema letoma preizkusili nov limuzinski M3, smo ugotovili, da je v primerjavi s predhodnikom postal bolj kultiviran in udoben ter zaradi številnih nastavitev s pomočjo elektronike tudi bolj vsestranski in vsakodnevno uporaben. To pa nikakor ne pomeni, da ni športen ali uživaški, temveč, da je vozniku pri brzdanju 375 kilovatov (510 KM), kolikor jih s trilitrskim turbobencinskim šestvaljnikom ponuja tudi M3 competition touring, na voljo kup napredne tehnike.

Zvok turbobencinskega šestvaljnika, ki prihaja iz štirih izpušnih cevi na zadku in katerega jakost je mogoče uravnavati prek gumba na sredinski konzoli, je pravi balzam za dušo.


Mogočna konjenica mu v kombinaciji s štirikolesnim pogonom M xDrive omogoča pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v 3,6 sekunde, kar je le desetinko sekunde počasneje, kot zmore štirikolesno gnani limuzinski M3 oziroma celo štiri desetinske hitreje kot to uspe izvedbi s pogonom le na zadnji kolesi. To so zmogljivosti na ravni superšportnika, ki pa je skrit v karavanski koži. In najbolj impresiven del te zgodbe je pisanost njegovega značaja. S pritiskom na nekaj gumbov se namreč v zanesljivem štirikolesno gnanem karavanu prebudi glasna, ostra in izjemno hitra zver. Skrajni točki loči cel svet nastavitev, ki se nam odpre s pritiskom na gumb setup. Z izbiranjem v meniju lahko vplivamo na odzivnost motorja, menjalnika, podvozja, krmiljenja in celo zavor. Izbiramo lahko med desetimi stopnjami nadzora nad zdrsom koles, za pravo razigranost zadka pa je na voljo celo način s pogonom le na zadnji kolesi, ki deluje ob izklopu sistema za nadzor stabilnosti. To so skrajne nastavitve, pri katerih je vse prepuščeno vozniku, ki mora dobro vedeti, kaj počne. To ni trenutek za precenjevanje svojih vozniških spretnosti, saj se lahko driftanje, ki je, ko ga izvajajo profesionalci, videti še tako enostavno, hitro spremeni v manjšo ali večjo katastrofo.

A brez skrbi. Načini, v katerih nad voznikom bdi roka elektronike, omogočajo zelo hitro in natančno vožnjo. Z nastavitvami sport in sport+ ostanemo na varni strani, pri čemer je hitrost, s katero ta karavan speljuje ovinke kot po tračnicah, osupljiva. Nos gre točno tja, kamor ga usmerimo, zadek pa mu sledi brez upiranja. Meja izgube oprijema je postavljena izjemno visoko, kar pa ne pomeni, da je kakšen kamikaze, popolnoma brez občutka za fiziko, ne more preseči. Toda z nekaj razuma in z vsem, kar ta avtomobil zmore in zna, to ni tako preprosto.

Sicer pa je karavanski M3 ob izbiri udobnih nastavitev lahko brez težav avtomobil za vsak dan. Ob tem je še največji sovražnik udobja njegovo obuvalo. To so 19-palčna platišča s pnevmatikami 275/35 spredaj oziroma 20-palčna s pnevmatikami 285/30 zadaj.

To seveda ni najudobnejši avtomobil na svetu, a je dovolj udoben za vsakdanjo uporabo.


S prenovo so modeli serije 3, tudi najbolj športni, dobili novo zasnovo notranjosti z velikim vodoravnim panelom z dvema zaslonoma, pri čemer se je upravljanje klimatske naprave preselilo na osrednji zaslon. In čeprav je za izbiro nastavitev (predvsem za vozno dinamiko) še vedno na voljo nekaj klasičnih gumbov na volanskem obroču in sredinski konzoli, se na zaslonih preprosto dogaja preveč. Grafika instrumentne plošče, ki se je popolnoma oddaljila od klasičnih merilnikov, je nepregledna in ni primerna za športno vožnjo. Sicer se le-ta spreminja ob preklopu iz načina road (cesta) na sport ter na track (steza). Zlasti pri slednjem se poenostavi in kaže le podatke, ki so pomembni za vožnjo na dirkališču. Takrat popolnoma ugasne tudi sredinski zaslon. V izogib kakšnim nehotenim pritiskom med vožnjo se izklopijo tudi gumbi za upravljane na volanu. Toda kljub temu bi si želeli bolj klasičen prikaz, denimo z okroglim merilnikom vrtljajev, ki se je skozi desetletja izkazal za najbolj učinkovitega.

Ob naštetem verjetno niti ni tako pomembno, da lahko poraba goriva ob umirjeni vožnji znaša le okoli 10 litrov na 100 kilometrov, in da je povprečje na testu le za malenkost preseglo 12 litrov. Je pa ob naštetih presežkih pomembno, da imamo na voljo udobje za štiri oziroma pet potnikov ter najmanj 500 litrov pravilno oblikovanega, lahko dostopnega in v BMW-jem slogu lepo obdelanega prtljažnega prostora, ki ga je mogoče z zlaganjem sedežev še dodatno povečati. In da. Če bi stavili, bi stavo brez težav dobili.
 

BMW M3 competition M xDrive touring
 Vozilo in motor : karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni šestvaljnik, 2.993 ccm, 375 kW (510 KM) pri 6.250/min, 650 Nm pri 2.750–5.500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.794 x 1.903 x 1.436 mm; Medos. razdalja: 2.857 mm; Pnevmatike: spredaj 275/35 R19, zadaj 285/30 R20; Masa/nosilnost: 1.940/40 kg; Prtljažnik: 500–1.510l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,6 s; Poraba goriva (WLTP): 10,1 l/100 km; Povprečje na testu: 12,1 l/100 km; Izpust CO2: 229 g/km.
  Cena:  osnovni model (318i touring): 43.750 €, testno vozilo: 120.822 €; BMW Group Slovenia, d. o. o., Ljubljana.
zmogljivosti, vozne lastnosti, prilagodljivost, vsakdanja uporabnost nepregledna instrumentna plošča, cena brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.