BMW M850i xDrive gran coupé
TEST IN OCENA: BMW M850i xDrive gran coupé
- Največji gran coupé je ultimativni gran turismo za štiri potnike
- S 4,4-litrskim V8 s 390 kW (530 KM) lahko skoči do stotice v 3,9 sekunde, a tudi udobno križari
- Bencinski motor ob izjemnih zmogljivostih prinaša tudi izjemno zvočno kuliso
Sobota, 27. maj 2023
Preizkušanje avtomobilov, kot je BMW serije 8, je prijetno opravilo. Lagali bi, če bi trdili drugače. Toda tokratno druženje smo doživljali kot nekakšno skorajšnje slovo. In to kar dvojno. V mislih imamo slovo bencinskih motorjev in na poti v elektrifikacijo bodo veličastni stroji, kot je bavarski 4,4-litrski bencinski V8, prvi na spisku za odstrel. Zaradi bruseljskih nesmislov se je že začelo upokojevanje mogočnih dvanajstvaljnikov in vemo, kateri bodo naslednji. Toda zdaj so še tu in ponudijo lahko veliko. BMW-jev V8 s pomočjo dveh turbo polnilnikov razvije 390 kilovatov (530 KM) in 750 Nm navora, ki se prenašajo na vsa štiri kolesa prek hitrega osemstopenjskega samodejnega menjalnika in sistema xDrive.
Rezultat je pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v 3,9 sekunde in suvereno doseganje elektronsko omejene hitrosti 250 kilometrov na uro. Ob dinamični vožnji športna limuzina dobesedno grabi asfalt. Ob pospeševanju z mesta se zdi, kot bi vanj zarila kremplje, v ovinkih pa jo je skoraj nemogoče spraviti s tira. To se lahko zgodi le ob brezglavem pretiravanju, ki mu ne more biti kos niti še tako odličen skupek tehnike. To je avtomobil, ki mu lahko, čeprav vemo, da tehnično gledano ni tako,
rečemo štirivratni kupe, saj imamo za volanom občutek, da sedimo v kupeju. Je pravi gran turismo. Je športnik, ki je lahko tudi potovalnik. Ob tem, ne glede na nastavitve prilagodljivega podvozja, sicer ne ponuja ravno limuzinskega udobja, a za to je tu sedmica.
To je gotovo najbolj kupejevska med kupejevskimi limuzinami.
Jasno je, da več kot 500 »konjev« moči in tovornjaška zaloga navora omogočata športne užitke, toda tu je še drugo dejstvo. Ob vsakdanji, umirjeni vožnji ta stroj porablja le delček svojih zmogljivosti in avtomobil premika praktično brez naprezanja. Zato je vožnja lahkotna in tiha, poraba in posledično izpusti pa manjši, kot bi pričakovali od tako »grde in umazane pošasti«, ki jo je treba čim prej izgnati iz evropskih dežel. Mogoče jo je spustiti pod 10 litrov na 100 kilometrov, pri čemer smo
si na testu dali duška in zabeležili povprečje 12,8 litra.
Drugo slovo bo žal prišlo še pred slovesom uživaških bencinskih strojev. Pri tem imamo v mislih klasično armaturno ploščo. Čeprav smo nad njo v preteklosti malce vihali nos, ker kljub kakovostni končni obdelavi vključuje kar nekaj elementov iz bistveno manj prestižnih hišnih modelov, priznamo, da jo bomo pogrešali. Trend namreč kaže, da bodo čisto vsi bavarci dobili tisti velik ukrivljeni panel, ki gosti dva velika zaslona in deluje precej brezosebno. Veliko pravokotno vodoravno ploščo zdaj
najdemo v različnih modelih, od Mercedesovih do Hyundaievih. V brk tradiciji, ki je v zadnjem času očitno zdrsnila na rep prioritet avtomobilskih proizvajalcev, so jo namestili celo v forda mustanga. A to se pri osmici na srečo še ni zgodilo. Tako imamo pred seboj še vedno dovolj osebno in izjemno kakovostno izdelano notranjost, ki ji nimamo česa očitati niti glede ergonomije. Ta še vedno vključuje učinkovito klasično upravljanje, s sistemom iDrive z vrtljivim gumbom vred.
136.700 evrov znaša osnovna cena preizkušenega modela, ki je pri tesnem avtomobilu presegla 160 tisočakov.
Na testu dizelske osmice gran coupé pred približno poltretjim letom (AF251–253) je bil naš edini pomislek povezan s pogonskim sklopom, ki je odličen, a bolj racionalen kot uživaški. Takrat smo glede na stas in status tega avtomobila priporočili izbiro bencinske različice, ki odlikam zmogljivega dizelskega šestvaljnika dodaja uživaško noto. In nismo se motili. Med drugim mu dodaja zvok, ki postreže tako s pomirjujočimi nizkimi toni kot z rezkim vriskanjem in pobalinskim brbotanjem ob vklopu
športnih voznih načinov.
Zato je BMW M850i gran coupé xDrive avtomobil, ki ga opisujemo s presežniki. Je privlačen, izjemno zmogljiv in tehnično odličen. To odličnost na koncu izraža tudi s ceno, ki je pri testnem presegla 160 tisočakov.
BMW M850i xDrive gran coupé |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, osemvaljnik, v obliki črke V 4.395 ccm, 390 kW (530 KM) pri 5.500/min, 750 Nm pri 1.800/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 5.082 x 1.932 x 1.407 mm; Medos. razdalja: 3.023 mm; Pnevmatike: 245/40 R19 spredaj, 275/35 R19 zadaj; Masa/nosilnost: 2.085/515 kg; Prtljažnik: 440 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,9 s; Poraba goriva (WLTP): 10,7 l/100 km; Povprečje na testu: 12,8 l/100 km; Izpust CO2: 243 g/km. |
Cena: osnovni model (840i gran coupe): 105.050 €, testno vozilo: 161.815 €; BMW Vetriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
videz, motor, vozne lastnosti |
![]() |
končna cena |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- BMW
- gran coupe
- M850i
- test
- xDrive