Avto.info
Iskalnik: Model:

Citroën C4 X 1.2 puretech 130 EAT8 shine

Če bi rekli bobu bob …

  • Podaljšan zadek mu prinaša predvsem velik limuzinski prtljažnik
  • S trivaljnikom s 96 kilovati (131 KM) in samodejnim menjalnikom je dovolj zmogljiv in le zmerno žejen
  • Za okoli 30 tisočakov ponuja posrečeno kombinacijo prostornosti udobja in opreme
Avtor: Borut Fakin / Foto: Bor Dobrin
Sobota, 4. november 2023

Lahko bi rekli, da križancem v avtomobilskem svetu v zadnjem času ni videti konca. Na voljo so najrazličnejši, od klasičnih bolj ali manj terenskih, do terenskih s kupejevsko noto, ki postajajo vse bolj priljubljeni. A Citroën je, kot veleva tradicija znamke, šel še korak dlje oziroma malce v svojo smer. Ustvaril je terenskega križanca s kupejevskim oziroma natančneje s fastback zadkom, ki je v resnici limuzina. Ta namreč zadaj nima prtljažnih vrat, temveč pokrov prtljažnika. Za osnovo je vzel model C4 in ga od B-stebrička naprej oblikoval na novo. Raztegnil je silhueto avtomobila in ga podaljšal za 24 centimetrov. Pri tem ni spreminjal medosne razdalje, ki meri 2,67 metra, temveč je vse dodatne centimetre postavil za zadnjo os. Praktičen rezultat je večji prtljažnik, ki ponuja 510 litrov prostora oziroma 130 litrov več kot pri klasičnem kombilimuzinskem C4. Prostor v zadku je predvsem daljši, a razmeroma nizek in glede praktičnosti omejen z značilno limuzinsko majhno nakladalno odprtino.

Če bi hoteli reči bobu bob, bi C4 X-u rekli limuzina.


Sicer pa so snovalci poskrbeli, da kabina ob radodarno odmerjenem prostoru za kolena v drugi vrsti, kljub poševni strehi ponuja dovolj prostora tudi za glave potnikov. To so med drugim dosegli z malce bolj položnim naslonom zadnjih sedežev. Glede zelo mehkih sedežev advanced comfort se ne moremo pritoževati niti nad udobjem spredaj. Ergonomsko tu najdemo enako zasnovo kot pri klasičnem C4, kar pomeni enako armaturno ploščo s kar dobro kombinacijo digitalnega in analognega. Namesto klasičnih merilnikov je nameščen razmeroma majhen 12,7-centimetrski (5-palčni) barvni zaslon. Zato so na njem lahko pregledno postavljene le osnovne informacije. Če nanj denimo uvrstimo merilnik vrtljajev, je ta hecno majhen in slabo viden. Precej več prostora ponuja 25,4-centimetrski (10-palčni) osrednji zaslon na dotik, na katerem je s pomočjo gradnikov v slogu mobilnih telefonov prav tako mogoče ustvariti različne prikaze z želenimi funkcijami. Poleg tega so za upravljanje klimatske naprave na voljo klasični fizični gumbi in stikala, kar pozdravljamo. Pozdravljamo tudi številna odlagalna mesta. Tu je treba omeniti predala za namestitev oziroma shranjevanje računalniške tablice pred sovoznikom, ki kažeta Citroënovega inovativnega duha, a bi se o njuni dejanski uporabni vrednosti dalo razpravljati.

Pod sprednjim pokrovom lahko najdemo tako motorje na notranje zgorevanje kot popolnoma električen pogonski sklop, pri čemer smo tokrat preizkusili različico, ki je namenjena najširšemu krogu kupcev. Gre za preizkušen 1,2-litrski prisilno polnjeni trivaljnik, ki razvije 96 kilovatov (131 KM) in 230 Nm največjega navora. To se prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na sprednji kolesi in zagotavlja dovolj poskočnosti, a brez kakšnih zares dinamičnih ambicij. Stotica je dosegljiva v 10,3 sekunde, medtem ko končna hitrost znaša 200 kilometrov na uro. Sicer je treba omeniti, da se menjalnik včasih malce obotavlja pri pretikanju v vzvratno prestavo, motor pa ob priganjanju postane precej glasen. Ob tem je poraba s testnim povprečjem 7,4 litra pričakovana in sprejemljiva.

2.670-milimetrska medosna razdalja je enaka kot pri klasičnem C4, kar pomeni, da imata modela enako tehnično zasnovo in praktično enake vozne lastnosti.


Tako kot pogonski sklop je tudi podvozje nastavljeno tako, da na prvo mesto postavlja udobje. Z vzmetenjem s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki C4 X nadpovprečno dobro požira udarce pri vožnji čez neravnine, ob tem pa, čeprav se v ovinkih rad kar precej nagne, ni premehek in zagotavlja še vedno dovolj zanesljiv občutek nadzora.

Na koncu za udobje zelo dobro poskrbi tudi serijska oprema shine (po novem max), ki med drugim prinaša dvopodročno samodejno klimatsko napravo, LED-žaromete s samodejnim preklapljanjem med dolgimi in zasenčenimi lučmi, multimedijsko napravo z navigacijo in povezljivostjo s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay, projekcijski zaslon in 18-palčna lahka platišča. Tako to prostorno, visoko posajeno limuzino vidimo kot zanimivo izbiro za družine z najstniškimi otroki, ki jim s seboj ni več treba prevažati vozička, poganjalcev in podobne opreme, ali pa za starejše uporabnike, ki bodo ob udobju cenili tudi nekoliko višji položaj sedenja.
 

Citroën C4 X 1.2 puretech 130 EAT8 shine
 Vozilo in motor križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1.199 ccm, 96 kW (131 KM) pri 5.500/min, 230 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4.600 x 1.834 x 1.525 mm; Medos. razdalja: 2.670 mm; Pnevmatike: 195/55 R18; Masa/nosilnost: 1.364/411 kg; Prtljažnik: 510–1.360 l.
  Največja hitrost:  200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,3 s; Poraba goriva (EU): 5,7 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 120 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.2 puretech 100 you): 21.850 €, testno vozilo: 30.420 €; C Automobil Import, d. o. o., Ljubljana.

udobje, odlagalna mesta, prostornost

nekateri materiali v kabini, hrup trivaljnika, majhna nakladalna odprtina prtljažnika brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.