Cupra born 58 kWh eboost
Španska identiteta
- Born je tesen sorodnik volkswagna ID.3, čeprav se na prvi pogled morda ne zdi
- Kot celota je oblikovno privlačen avtomobil s športnimi voznimi lastnostmi
- S 45 tisočaki stane približno enako kot šibkejši ID.3 z enako baterijo
Petek, 31. marec 2023
Ime je dobil po okrožju El Born v španski Barceloni, v sebi pa nosi večinoma nemške gene. Seatova športna podznamka Cupra, jasno, sodi v Skupino Volkswagen, zato born temelji na koncernski platformi MEB – še več, pravzaprav gre za tesnega sorodnika volkswagna ID.3, s katerim si delita mere, notranjo prostornost in številne posamezne elemente. S tem ni pravzaprav nič narobe; ne le, da je ID.3 kot celota eden boljših električnih avtomobilov ta hip, temveč skupna osnova pomeni tudi nižje
razvojne stroške. Vseeno se avta med seboj precej razlikujeta. Če poenostavim, volkswagen je oblikovno bolj zadržan in umirjen, medtem ko je born z agresivnejšim sprednjim delom ter še posebej v kombinaciji modre karoserije in dodatkov v bronasti barvi precej bolj temperamenten. Kot bi, recimo, sicer zelo okusen vaniljev sladoled primerjali s kakšnimi jagodami.
Born značaj električnih športnikov znamke Cupra uspešno približuje širšemu krogu kupcev.
No, jagoda na torti je tudi sistem eboost, ki moč motorja poveča na 170 kW (231 KM) in pospešek skrajša na športnih 6,6 sekunde. Ja, born električni športni duh znamke Cupra v precejšnji meri približa navadnim smrtnikom in kot majhna žepna raketa več kot navduši celo zahtevnejše voznike. Prenos moči z zadnjih koles na cesto je učinkovit in elektronika uspešno kroti morebiten zdrs, v športnem programu pa ga do neke mere celo dovoli in s tem še dodatno prispeva k precejšnji meri vozniških
užitkov. Občutek med vožnjo skozi ovinke, tudi tiste hitreje odpeljane, je vseskozi zelo dober, volan prijetno natančen in z dobrimi povratnimi informacijami, tako da ves čas veste, kaj se dogaja pod sprednjimi kolesi. Baterija v dnu in s tem precejšnja masa vozila sicer mejo postavlja nekaj nižje; svoje so med testom dodale nizke zunanje temperature, hladen in pogosto vlažen asfalt ter v zimske pnevmatike obuta 19-palčna kolesa.
Baterija v testnem bornu je bila manjša izmed dveh v ponudbi, z 62 kWh bruto oziroma 58 kWh neto kapacitete, kar po tovarniških podatkih zadošča za do 420 kilometrov vožnje. Realnost je približno četrtino manjša; v poznojesenskem jutru (in s tem povezanimi nizkimi temperaturami) nas je avto pozdravil z dobrimi 300 kilometri razpoložljivega dosega, kolikor smo z enim polnjenjem lahko prevozili v praksi. Hitro (DC) polnjenje je možno z močjo do 120 kW in na polnilnicah z izmeničnim tokom
standardnih 11 kW, kar za potrebe in značaj borna popolnoma zadostuje (testno vozilo je bilo opremljeno še s toplotno črpalko, doplačilo 1.110 evrov). Če se ne vozite prav veliko oziroma, z drugimi besedami, če dnevno običajno ne naredite več kot omenjenih 300 kilometrov, verjetno ni potrebe po večji bateriji z 82 kWh bruto kapacitete (77 kWh neto), ki doseg poveča za kakšnih 30 odstotkov in avtomobil podraži za skoraj štiri tisočake, poslabša zmogljivosti in z dodatno maso verjetno odškrne
kakšen delček športnosti.
6,6 sekunde za pospešek do hitrosti 100 km/h potrebuje cupra born s sistemom eboost in močjo 170 kW (231 KM).
Ne glede na svoj športni značaj je born v vse smeri dovolj prostoren in tudi za družinske potrebe uporaben avtomobil. Z notranjimi centimetri in litri je praktično poravnan z ID.3, s katerim si deli tudi zasnovo armaturne plošče. Infotainment z osrednjim zaslonom premera 30,5 centimetra je razmeroma logičen (sprva morda terja nekaj privajanja) in dobro delujoč, manj navdušenimi smo nad (neosvetljenimi!) drsniki za uravnavanje temperature in glasnosti ter nerodnimi na dotik občutljivimi
površinami na volanu. Niti po dveh tednih se jih nismo navadili in vedno znova so nam šli tako eni kot drugi močno na živce … Drugi varnostni in asistenčni pripomočki delujejo precej bolje, vključno s sistemom, ki moč regeneracije (in s tem zaviranja) samodejno prilagaja prometu in konfiguraciji ceste, kjer avtomobil, na primer pred vstopom v krožišče, samodejno zmanjša hitrost.
In še cenovna primerjava: born je nekaj bolje opremljen in pod črto cenejši od volkswagna – testni s 45 tisočaki (brez opreme) namreč po ceniku stane približno toliko kot šibkejši ID.3 s 150 kW (204 KM) in enako baterijo.
Cupra born 58 kWh eboost |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: električni, 170 kW (231 KM), 310 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.324 x 1.809 x 1.540 mm; Medos. razdalja: 2.766 mm; Pnevmatike: 215/50 R19; Masa/nosilnost: 1.838/442 kg; Prtljažnik: 385–1.267 l. |
Največja hitrost: 160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,6 s; Poraba energije (WLTP): 15,7 kWh/100 km; Povprečje na testu: 21,3 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (born 58 kWh): 44.409 €, testno vozilo: 47.761 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, zmogljivosti, vozne lastnosti |
![]() |
nima sprednjega prtljažnika, drsniki namesto stikal |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- born
- cupra
- test