Avto.info
Iskalnik: Model:

Cupra formentor 2.5 TSI 4drive VZ5

Muy veloz!

  • Za oznako VZ5 se skrivata Audijev petvaljnik z 287 kW (390 KM) in štirikolesni pogon
  • Lahko je umirjen družinski avtomobil, ali športnik z gumbom za driftanje
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 1. julij 2023

Formentor je Cuprin prvi samostojen in zato najbolj poseben model do sedaj, VZ5 pa je njegova izvedba z vrha ponudbe. In vrh so Španci v tem primeru postavili zelo visoko. Višje kot morda daje slutiti kratica VZ5, pri kateri črki V in Z pomenita veloz (hiter), številka pa, seveda, označuje število valjev po sprednjim pokrovom. Tam se vrti 2,5-litrski turbobencinski stroj iz Audijeve konjušnice, ki sicer poganja model RS3, a je v formentorju malce šibkejši. To še vedno pomeni spoštovanja vrednih 287 kilovatov (390 KM) moči in 480 Nm navora, ki se, tako kot pri audiju, prenašajo na vsa štiri kolesa prek sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika. Rezultat je pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v 4,2 sekunde in na 250 kilometrov na uro omejena končna hitrost.

Toda še preden se lotimo ugotavljati, kako ta kombinacija deluje v praksi, se posvetimo zvoku, ki prihaja iz štirih “bakrenih” izpušnih cevi na zadku. Ta je poln, rezek, oster … Predvsem pa je pristen in zato, da navduši in zvabi nasmešek na obraz voznika, potnikov, ali tistih, ki le stojijo v njegovi bližini, ne potrebuje zvočnikov in ojačevalnikov ter predstavlja enega bistvenih elementov celotne izkušnje.

4,2 sekunde potrebuje za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro.


Izkušnja s tem avtomobilom pa je lahko zelo pestra. Mogoče ga je namreč peljati povsem umirjeno, saj se v osnovnem udobnem načinu pretvarja, da je običajen družinski avto. Toda na to pozabi takoj, ko pritisnemo na gumb s Cuprinim znakom na volanskem obroču. Na voljo je kar šest voznih načinov (ob udobnem comfort še sport, cupra, drift, offroad in individual) in tako ko zapustimo udobnega, nas pahne iz cone udobja, saj postane bolj glasen in skoraj malce nestrpen, zlasti, če zaradi prometa ne moremo spustiti v dir njegove silne konjenice. V načinu drift štirikolesni pogon da prednost zadnjemu kolesnemu paru ter tako ob zadostni meri znanja in izkušenj omogoča ”pometanje ovinkov”, medtem ko individualni ponuja poljubno kombinacijo nastavitev posameznih sklopov. Toda ne glede na izbrani način, se formentor VZ5 ne pelje kot križanec, temveč kot bolj kot kakšna hudo nabrita, uživaška kombilimuzina. V ovinkih se komaj kaj nagne in gre točno tja, kamor ga usmerimo z volanom. Ob tem je petvaljnik uživaško glasen, pri čemer bi si želeli, da bi se ga bolje slišalo v kabino, ki je zelo dobro zvočno zatesnjena. Glede na značaj in izjemne zmogljivosti avtomobila bi si želeli tudi nekoliko večji in bolj poudarjeni obvolanski prestavni ročici, medtem ko bi bilo vihanje nosu nad porabo goriva, ki je na testu znašala 11,4 litra, ob takšnih užitkih kar malce hinavsko.

Na koncu se ob splošni cenovni noriji, ki smo ji priča v zadnjih nekaj letih, slabih 65 tisočakov, kolikor je treba odšteti za serijsko opremljeni formentor VZ5, ne zdi pretiran znesek. Zlasti zato, ker to ni navaden postavljač, temveč ob športnem videzu s tehniko na ravni audija RS3 prinaša veliko vsebine. In to presneto veliko.
 

Cupra formentor 2.5 TSI 4drive VZ5
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni petvaljnik, 2480 ccm, 287 kW (390 KM) pri 5.700/min, 480 Nm pri 2250/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4468 x 1852 x 1505 mm; Medos. razdalja: 2679 mm; Pnevmatike: 245/40 R19; Masa/nosilnost: 1463/517 kg; Prtljažnik: 410–1465 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,2 s; Poraba goriva (WLTP): 10,1 l/100 km; Povprečje na testu: 11,3/100 km; Izpust CO2: 230 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.5 TSI): 33.987 €, testno vozilo: 65.148 €; Porsche Slovenija, d.o.o., Ljubljana.
videz, motor, zvok, vozne lastnosti upravljanje prek zaslona, majhni obvolanski prest. ročici brez napak

Oddaj komentar

Cybertruck se je pokvaril 56 km po prevzemu, odgovor Tesle: puščanje hladilne tekočine ni okviru garancije

Tisti, ki hrepenijo po cybertrucku v svoji garaži, so razumljivo navdušeni, ko do�
Novice

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč
Novice

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.