Avto.info
Iskalnik: Model:

Mazda CX-60 D254 AWD homura

Prava stvar

  • Proti vsem trendom je Mazda razvila popolnoma nov šestvaljni turbodizel in ga vtaknila v prestižni SUV CX-60
  • Zavidljivim zmogljivostim motorja z močjo 187 kW (254 KM) nasproti stoji izjemna varčnost pri porabi
  • Cena 60 tisočakov ni majhna, a za ta denar dizelski CX-60 ponuja zares dober paket
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 23. september 2023

Ko smo pred kakega pol leta testirali priključno-hibridno različico Mazdinega velikega športnega terenca CX-60, smo bili nad veliko stvarmi navdušeni, največji pomislek pa se je nanašal na pogonski sklop. Kombinacija bencinskega štirivaljnika in elektromotorja je izjemno zmogljiva, a ji manjka uglašenosti in prefinjenosti. Takrat smo zapisali, da Mazdi na tem področju preprosto primanjkuje izkušenj. Po drugi strani vsak, ki je vozil sodoben turbodizelski model te znamke, lahko pritrdi, da so to vrsto pogona odlično osvojili. In ker Mazda stvari vedno dela po svoje, je tudi tokrat ubrala nepričakovano pot. V času, ko se vsi ukvarjajo le še z električnim pogonom, so Japonci na novo razvili velik turbodizelski šestvaljnik.

Kar 3,3 litra prostornine so namenili vrstnemu stroju, ki izvira iz poznanega 2,2-litrskega štirivaljnika. Dva valja več pomenita, da ima motor nekoliko mirnejši tek, zato ne potrebuje dodatnih izravnalnih gredi, kar pa prinaša prihranek pri masi, ki je praktično enaka kot pri manjšem motorju. Tudi sicer motor prinaša kar nekaj zanimivih inovacij (o njih ste lahko v AF287 brali v rubriki tehnike), med drugim posebno zasnovo batov (ti so sedaj kovani jekleni), ki omogočajo učinkovitejšo razporeditev in bolj enakomeren vžig mešanice goriva in zraka, kar pod črto pomeni ugodnejšo porabo goriva.

Ena izmed glavnih vrlin tega avtomobila je udobno premagovanje daljših avtocestnih razdalj.


Na voljo sta dve različici motorja, ki smo ga mi tokrat preizkusili v zmogljivejši izvedbi s 187 kilovati (254 KM), ki ji pripada štirikolesni pogon in 8-stopenjski samodejni menjalnik. Že prvi kilometri so pokazali, da gre tokrat za čisto drugačen avtomobil, pa ne le zaradi pridušenega dizelskega brnenja, ampak zato, ker vse skupaj deluje veliko bolj gladko in zvezno. Motor z največjim navorom 550 Nm razvaja z udobnim križarjenjem ali hitro odzivnostjo ter pospeškom, ko to od njega zahtevate. Pospešek do stotice denimo traja 7,4 sekunde, a je največja vrlina tega avtomobila suvereno požiranje avtocestnih kilometrov. Tako zaradi udobja in lahkotnosti, s katero to počne, kot zaradi izjemne varčnosti. Razmeroma pazljiva vožnja povprečje drži tam med petimi in šestimi litri, medtem ko nam niti na daljši poti po nemških avtocestah pri hitrosti okoli 160 km/h ni uspelo preseči sedmih litrov. Enako velja za praviloma potratno mestno vožnjo. Prav gotovo gre za to velik del zasluge pripisati 24-voltni blago hibridni zasnovi, ki pomeni, da ima podporo manjšega elektromotorja z močjo 12,4 kW in navorom 153 Nm. Ta je nameščen med dizelski motor in menjalnik, energijo pa črpa iz baterije z vsega 0,33 kWh, a očitno naredi veliko razliko.

6 litrov je povprečna poraba, ki jo doseže brez posebnih voznikovih varčevalnih ukrepov.


Po drugi strani je dizelski CX-60 z opremo homura, ki vključuje tudi 20-palčna platišča, presenetljivo dinamičen avtomobil z nekoliko trše nastavljenim podvozjem. To pomeni, da čisto vsake neravnine ne ublaži najbolj elegantno, a se po drugi strani lahko suvereno zapodi v ovinek. Svoje doda štirikolesni pogon, katerega delovanje voznik lahko uravnava prek gumba na sredinskem grebenu (od terenskega do športnega programa).

Testiranje dizelske različice je skupni vtis o CX-60 pri nas močno izboljšalo. To je paket, ki deluje, in to zares odlično. Se lahko kosa s premijskimi izdelki? Skoraj. Morda bi celo pritrdili, če ne bi imeli istočasno na testu tudi BMW-jevega avtomobila s primerljivim šestvaljnim turbodizlom, ki ima vseeno nekoliko bolj dodelane malenkosti. Ravno te v družbi velikih fantov najbolj odločajo. Po drugi strani pa je velik adut CX-60 cena, ki pri bogato opremljeni različici homura in nekaj dodatkih komajda doseže 60 tisočakov. Za ta denar se pri tekmecih pogovarjajo o štirivaljnikih.
 

Mazda CX-60 D254 AWD homura
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 3.283 ccm, 187 kW (254 KM) pri 3.750/min, 550 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.745 x 1.890 x 1.686 mm; Medos. razdalja: 2.870 mm; Pnevmatike: 235/50 R20; Masa/nosilnost: 2.070/597 kg; Prtljažnik: 570–1.726 l.
  Največja hitrost:  hitrost: 219 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,4 s; Poraba goriva (WLTP): 5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 137 g/km.
  Cena:  osnovni model (D200 prime-line): 46.490 €, testno vozilo: 60.940 €; Mazda Motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
kakovost, zmogljivosti, pogonski sklop, poraba precej trdo podvozje, preglednost naprej brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.