Mercedes-benz EQE SUV 500 4matic
Moč znamke
- EQE SUV je četrti član družine velikih električnih, oblikovno precej neizrazitih mercedesov
- Med vožnjo prisega na udobje, navduši pa tudi z zmogljivostmi in ugodno porabo
- Že v osnovi stane zajetnih 105.900 evrov, končno ceno še bolj dvignejo draga doplačila
Sobota, 16. december 2023
Priznam, po zelo dobrem vtisu, ki ga je na testu pred časom pustil mercedes EQE – športna, udobna in kot celota odlično uravnotežena limuzina –, sem nekaj podobnega pričakoval tudi od križanca. Ampak bolj kot ne je ostalo pri pričakovanjih. Podobno kot že nedomiselna oznaka EQE SUV je tudi sam avtomobil brez kakšnega posebnega značaja – kot sicer okusen vaniljev sladoled.
Po merah je nekoliko manjši od klasično gnanega brata GLE: 6 cm krajši, prav toliko ožji in ne ravno zanemarljivih 11 cm nižji, a obenem 3,5 cm radodarnejši v medosju. Ne, ne gre zgolj za električnega sorodnika, temveč je zasnovan povsem na novo in, če sem iskren, po oblikovni plati ni prav značilen mercedes, temveč križanec mehko zaobljenih, ne ravno izrazito definiranih linij z nizkim količnikom zračnega upora (0,25).
400–450 km z enim polnjenjem prevozi v praksi; povprečna testna poraba je znašala ugodnih 20,4 kWh na 100 km.
Tehnično osnovo si deli z obema EQS in limuzinskim EQE, kar pomeni tudi praktično enako zasnovo notranjosti, ki je bila v testnem vozilu nadgrajena z velikim zaslonom, tako imenovanim hyperscreenom, ki se pne prek celotne armaturne plošče in pravzaprav združuje tri zaslone – osrednjega s kar 45 cm premera in po enega s premerom 31,2 cm pred voznikom in sovoznikom. Oblica razpoložljive površine osrednjega zaslona pomeni, da so nekatere funkcije (upravljanje klimatske naprave, bližnjica do
avdiosistema …) vidne ves čas, je pa po drugi strani res, da je njihovo upravljanje že v osnovi nerodnejše, k boljšemu celostnemu vtisu pa ne pripomorejo niti na dotik občutljive površine – še posebej za nastavljanje glasnosti med sedežema in tiste na volanu so zelo neposrečene. Obenem je zaradi zajetne armaturne plošče vtis nekoliko bolj utesnjen, še posebej zaradi sredinske konzole, ki se nadaljuje v greben med sedežema (BMW iX ima, na primer, ravno dno). Pod njim je zajeten odlagalni
prostor (za kakšno torbico, na primer), na njem pa velik predal z držali za plastenke. Za drobnarije je tako dobro poskrbljeno, pa tudi zadaj je prostora zahvaljujoč radodarni medosni razdalji in ravnemu podu nadpovprečno veliko.
No, da gre za četrti model na tej električni platformi, prinaša določene prednosti, kjer še posebej velja omeniti dva ključna elementa: kot štirikolesno gnan model lahko ob manjših obremenitvah izklopi sprednji motor (razen v načinu sport) ter s tem – tako Mercedes – za šest odstotkov zmanjša porabo energije, k manjši porabi pa poleg učinkovite aerodinamike svoje prispeva tudi sistem klimatske naprave, ki deluje ob podpri toplotne črpalke. Rezultat je uradna poraba pod 20 kWh na 100 km, pa
tudi v praksi smo le malenkost presegli to vrednost, kar ob veliki masi vozila, pa tudi precej prevoženih kilometrov po avtocesti, pomeni zelo dober dosežek. Realnih 400, morda 450 km »v kosu« je ob bateriji zmogljivosti 90,6 kWh povsem izvedljivih.
Med vožnjo je zelo tih in skupaj z zračnim vzmetenjem prisega predvsem na udobje, zato so dolge vožnje pravi užitek.
A ne le zaradi dosega, temveč tudi zaradi voznega udobja. Temu med drugim botruje zračno vzmetenje, ki učinkovito blaži različne udarce s ceste in obenem preprečuje preveliko nagibanje v ovinkih. V prvi vrsti je EQE SUV namenjen udobju in ob precej sterilnem volanu ne kliče ravno po kakšni posebni dinamiki, zato pa se oddolži z resnično tiho vožnjo in tudi pri avtocestnih hitrostih piša vetra praktično ni. K suverenosti pripomoreta tudi zajetnih 300 kW (408 KM) moči in 858 Nm navora, kolikor
skupaj zmoreta oba motorja, in pospešek do stotice v manj kot petih sekundah, pa tudi pospeševanje pri višjih hitrostih je na ravni odločnosti zmogljivih električnih vozil. Različne umetne zvoke smo z veseljem izklopili in bili obenem navdušeni nad učinkovitim sistemom rekuperacije, ki omogoča izbiro med štirimi različnimi stopnjami – vključno z jadranjem in načinom, ki pojemke sproti prilagaja trenutnim voznim razmeram (glede na vozilo pred vami, navigacijski podatki …). Prav tako lahko
pohvalimo možnost polnjenja AC z močjo 22 kW (sicer kar 1.366 evrov doplačila), polnjenje DC je možno z ne ravno rekordnimi do 170 kW moči.
Zato pa se EQE SUV visoko ceni, še bolj pa ceno dvignejo draga doplačila – dobrih 36.000 evrov pri testnem vozilu (od tega zgolj hyperscreen stane kar 9.838 evrov), kar na koncu pomeni več kot 142 tisočakov. Veliko, kar pa si znamka z zvezdo na nosu ne nazadnje lahko privošči.
Mercedes-benz EQE SUV 500 4matic |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 2-krat sinhronski (PSM), 300 kW (408 KM), 858 Nm; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4863 x 140 x 1686 mm; Medos. razdalja: 3030 mm; Pnevmatike: 265/40 R21; Masa/nosilnost: 2560/535 kg; Prtljažnik: 520–1675 l. |
Največja hitrost: 2210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,9 s; Baterija (neto): 90,6 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 22/170 kW; Poraba energije (WLTP): 19,3 kWh/100 km; Povprečje na testu: 20,4 kWh/100 km; Doseg: 525 km. |
Cena: osnovni model (EQE SUV 300): 90.900 €, testno vozilo: 142.143 €; Star Import d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
udobna vožnja, realna poraba in doseg, 22 kW polnjenje AC |
![]() |
draga doplačila in visoka cena, oblika |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- EQE SUV
- Mercedes Benz
- test