Mitsubishi eclipse cross PHEV 2.4 MIVEC instyle+
TEST IN OCENA: Mitsubishi eclipse cross PHEV 2.4 MIVEC instyle+
- Eclipse cross stavi predvsem na udobje in pogon na vsa štiri kolesa
- Na voljo je le s priključnohibridnim pogonskim sklopom s 138 kW (188 KM)
- Z elektriko zmore prevoziti približno 40 km, brez zunanjega polnjenja je precej potraten
Petek, 9. september 2022
Na prvi pogled gre resda zgolj za prenovo modela, ki se je z naših cest umaknil pred dobrim letom dni, a vseeno je novinec konkretno daljši (za 14 centimetrov), prav tako je na voljo le s priključnohibridnim pogonskim sklopom. Prisilno polnjen 1,5-litrski bencinar se je namreč poslovil, od pred časom napovedanega dizla je ostala zgolj napoved.
Edina pogonska možnost je tako priključni hibrid, v osnovi enak kot v večjem outlanderju, a z manjšemu eclipsu prilagojenimi zmogljivostmi. Bencinski 2,4-litrski štirivaljnik namreč razvije skromnejših 72 kW (98 KM), medtem ko moč sprednjega in zadnjega električnega motorja ostajata nespremenjeni. Skupna moč sistema tako znaša 138 kW (188 KM), kar je za kompaktnega, dobrih 4,5 metra dolgega športnega terenca pravzaprav dovolj, je pa res, da prazen avtomobil tehta kar dve toni in zmogljivosti
dejansko niso tako zelo prepričljive, kot bi morda pričakovali. Zaradi bogatega električnega navora so začetni in vmesni pospeški (prehitevanja) sicer popolnoma solidni, a brez kakšnih pretiranih sunkov v hrbet, kakršnih smo vajeni pri električnih avtomobilih. Za pogon torej v osnovi skrbita po en elektromotor na vsaki osi (možnost izbire med petimi režimi štirikolesnega pogona – sicer brez medsebojne mehanske povezave, a z usklajenim delovanjem glede na podlago pod kolesi), medtem ko
bencinski motor (za večjo učinkovitost deluje z Atkinsonovim ciklom) bodisi opravlja vlogo generatorja električnega toka bodisi pri večjih hitrostih (prehitevanje na avtocesti, na primer) neposredno poganja sprednji kolesni par.
22 kW je največja moč polnjenja na hitri polnilnici (DC); vse prej kot običajno za priključne hibride.
Bistvo priključnega hibrida je, seveda, v polnjenju iz zunanjega vira; bodisi iz domačega omrežja bodisi na javni (AC z močjo do 3,7 kW) ali hitri polnilnici (DC), kjer zmore do 22 kW, kar je za priključne hibride neobičajno. Baterijo tako lahko napolnite v manj kot pol ure (do 80 odstotkov, višje gre precej počasneje), manj pogost je tudi priključek CHAdeMO (ima ga, na primer, tudi nissan leaf), kar v resnici pomeni, da lahko na hitri polnilnici polnite takrat, ko je CCS zaseden. S polno
baterijo kapacitete 13,8 kWh obljublja 45 kilometrov električnega dosega (po mestu celo več, v praksi kakšen kilometer manj), medtem ko vožnja s prazno baterijo (vedno ostane dovolj energije za klasičen hibridni pogon) terja precejšnjih sedem do osem litrov na sto kilometrov. Končna poraba enega ali drugega energenta je, jasno, odvisna od vestnosti pri priklapljanju kabla in načina (oziroma dolžine) voženj, lahko pa s pritiskom na gumb prednostno izberete zgolj električno vožnjo (do hitrosti
135 km/h) ali polnjenje oziroma ohranjanje nivoja baterije.
Ne, prav nič zapletena ni vožnja, saj ima prestavna ročica (oziroma izbirnik, če smo natančni, saj pogonski sklop nima klasičnega menjalnika) običajno shemo, predvsem pa je na prvem mestu udobje. Eclipse cross namreč resnično učinkovito in vseskozi mehko požira tudi izrazitejše udarne jame in cestne neravnine. Je pa res, da po občutku včasih malce zaplava in v ovinkih z nagibanjem in ne ravno visoko mejo oprijema daje jasno vedeti, da kakšne posebej hitre vožnje ne mara.
Z 220-voltno vtičnico v prtljažnem prostoru lahko napaja druge električne naprave (sesalec, orodje, hladilnik za piknik …) z močjo do 1.500 W.
V notranjosti je v primerjavi s tekmeci prostorsko povprečen (medosna razdalja je enaka predhodniku), prtljažnik je precej skromno odmerjen (a zaradi daljšega zadnjega dela osem centimetrov daljši kot prej), občutek za volanom pa je zaradi precej visokih bokov in sredinske konzole z visoko nameščenim 8-palčnim zaslonom infotainmenta ter na zadnjih sedežih zaradi proti zadku strmo vzpenjajoče se spodnje linije stranskih oken morda celo za odtenek utesnjen. Brez skrbi, spredaj je dovolj
prostora, zadaj malce manj.
Končnih 40 tisoč evrov (oziroma z upoštevanim popustom tisočaka manj) je za celoto, torej priključni hibrid, samodejni menjalnik, pogon na vsa štiri kolesa in bogat paket opreme instyle+ (četrti od skupaj petih po vrsti), poštena cena. Do pet tisočakov lahko prihranite s skromnejšo opremo, medtem ko drugih, klasičnih motornih možnosti ni v ponudbi.
Mitsubishi eclipse cross PHEV 2.4 MIVEC instyle+ |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2.360 ccm, 72 kW (98 KM) pri 4.000/min, 193 Nm pri 2.500/min; Motor (električni spredaj): sinhronski, 60 kW (82 KM), 137 Nm; Motor (električni zadaj): sinhronski, 70 kW (95 KM), 195 Nm; Menjalnik: samodejni 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.545 x 1.805 x 1.685 mm; Medos. razdalja: 2.670 mm; Pnevmatike: 225/55 R18; Masa/nosilnost: 1.985/515 kg; Prtljažnik: 359–1.108 l. |
Največja hitrost: 161 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,0 s; Poraba goriva (WLTP): 2,0 l/100 km; Povprečje na testu: 5,9 l/100 km; Izpust CO2: 46 g/km. |
Cena: osnovni model (eclipse cross PHEV 2.4 MIVEC intense+): 36.290 €, testno vozilo: 40.780 €; AC-Mobil, d. o. o., Ljubljana. |
udobje, hitro polnjenje, štirikolesni pogon, možnost napajanja zunanjih naprav |
skromen prtljažnik, lega na cesti pri višjih hitrostih, precejšnja poraba |
brez napak |