Avto.info
Iskalnik: Model:

Peugeot 3008 hibrid 145 e-DCT GT

Še malce bolj zunaj okvirov

  • Ena od možnosti, ki jih ponuja nova večenergijska platforma STLA, je blagi hibrid
  • S 107 kW moči (145 KM) ne osupne z zmogljivostmi, a je primerno varčen
  • Ne zahteva spreminjanja navad in ostaja cenovno najugodnejši, zato bo ustrezal najširšemu krogu kupcev
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Petek, 9. maj 2025

Peugeot zadnja leta sodi med znamke z drznejšim oblikovanjem. To se je očitno izrazilo z modelom 3008 druge generacije, ki je postal prava uspešnica. Drznost je nato prevzela vse hišne modele in se nadaljuje z novo tritisočosmico. Pravzaprav se zdi, da je to ponovno model, ki bo postavljal trende, saj so oblikovalci pri njem linije potegnili še malce bolj zunaj okvirov.

Kot smo ugotovili že na testu popolnoma električne izvedbe, je ob ostrejših potezah glavna novost kupejevsko urezan zadek, ki vpliva tudi na notranjost. Sicer se to, presenetljivo, ne kaže toliko v prostoru za glave zadaj sedečih, kot pa se kaže v prostoru za noge, ki je bolj skopo odmerjen kot pri predhodniku, kabina pa na splošno pričakovano deluje malce bolj utesnjeno. Ob tem se zdi, da so obliki malce prilagodili tudi ergonomijo. Ob zasnovi panoramic i-cockpit z visoko postavljeno instrumentno ploščo in majhnim volanskim obročem, ki ni pisana na kožo čisto vsem voznikom, nov, kar 53-centimetrski (21-palčni) zaslon prinaša še kakšen dodaten kompromis. Osrednji del zaslona, ki je namenjen multimedijski napravi, je pomaknjen bolj proti volanskemu obroču, vse skupaj pa se bolj kot praktičnosti zdi namenjeno »uau-efektu«. To velja tudi za površino z gumbi na sredinski konzoli in površino za brezžično polnjenje pametnih telefonov, ki je skrita pod manjšim zaslonom, na katerem je mogoče programirati bližnjice do največ uporabljanih funkcij. Ta je prijazen do uporabnika in, kot smo že ugotovili, predstavlja drugo najboljšo rešitev po klasičnih gumbih.

Blagi hibrid s trivaljnikom je vsekakor energijsko učinkovit, a želeli bi si še kakšen močnejši stroj brez vtičnice.


Sicer pa v notranjosti hvalimo kakovost materialov in izdelave, ki je na visoki ravni. Malce smo zadržani le glede svetlega blaga na armaturni plošči, ki bi ob dolgotrajni uporabi utegnilo biti občutljivo za madeže in umazanijo.

Ker gre za model, ki temelji na večenergijski platformi STLA medium, tokratna testna tritisočosmica ni bila popolnoma električna, temveč je pod pločevino skrivala blagi hibrid. Tega sestavljajo 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik s 100 kW (136 KM) in v šeststopenjski dvosklopčni menjalnik vgrajen elektromotor, kar zagotavlja 107 kW (145 KM) sistemske moči ter 230 Nm največjega navora. Elektromotor, ki sam zmore 16 kW (21 KM), bencinarju pomaga pri speljevanjih in pospeševanjih, sistem pa ob pojemkih in zaviranju omogoča regeneracijo energije, ki se shranjuje v kompaktno baterijo (pod voznikovim sedežem). Zahvaljujoč pomoči elektrike se avtomobil z mesta požene z zadostno živahnostjo, a ob polnem plinu se pokažejo omejitve trivaljnega mlinčka, ki ob priganjanju postane glasen, a več kot toliko ne more dati od sebe. Stotica je tako dosegljiva v 10,2 sekunde, končna hitrost ob tem znaša sprejemljivih 201 km/h. Dvosklopčni menjalnik je hiter, a ni ravno vzor uglajenosti, saj ob odločnejšem pritisku na plin občasno povzroča cukanje, pri pretikanju v vzvratno prestavo pa rad zamuja oziroma pozno zagrabi. Na drugi strani pogonski sklop, ko ne zahtevamo veliko moči, izklopi bencinski motor in omogoča jadranje ter na splošno udobno vožnjo ob avtocestnih hitrostih. Ta kombinacija se je pokazala za učinkovito glede porabe goriva, ki se je na testu ustalila pri 6,8 litra na 100 kilometrov.

6,8 litra na 100 kilometrov je znašala povprečna poraba na testu.


Pri voznih lastnostih nas je najbolj navdušila okretnost, ki jo pri manevrih zagotavlja razmeroma majhen obračalni krog (10,6 metra). Sicer pa novi 3008 ne razočara niti med ovinki, kjer se zaradi visoke posajenosti sicer nekoliko nagne, a vselej zagotavlja dober občutek zanesljivosti. Za tiste, ki imajo radi bolj dinamično vožnjo, pa bi moral imeti volanski mehanizem z nekaj več značaja, saj le-ta ne glede na izbran vozni način (eco, normal in sport) ostaja razmeroma lahek in skopo poroča o dogajanju pod kolesi.

Pod črto ugotavljamo, da je tretji 3008 za videz žrtvoval kakšen kanec praktičnosti in uporabnosti, kar pa ni pokvarilo celotnega, zdaj še atraktivnejšega paketa. Blagi hibrid, kljub temu da ne ponuja presežkov na ravni zmogljivosti, gotovo predstavlja najboljšo izbiro za večino kupcev. Kljub dejstvu, da z novimi subvencijami cenovna razlika do popolnoma električnega, seveda za tiste, ki sprejmemo še vse, kar sodi zraven, ni več tako zelo velika.
 

Peugeot 3008 hibrid 145 e-DCT GT
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, blagohibridni, vrstni trivaljnik, 1.199 ccm, 100 kW (136 KM) pri 5.500/min, 230 Nm pri 1.750/min; Motor: električni, 16 kW (21 KM) Menjalnik: dvosklopčni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.542 x 1.895 x 1.641 mm; Medos. razdalja: 2.739 mm; Pnevmatike: 225/55 R19; Masa/nosilnost: 1.648/432 kg; Prtljažnik: 520–1.480 l.
  Največja hitrost:  201 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,2 s; Poraba goriva (WLTP): 5,7 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 129 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.2 hibrid 145 allure): 33.650 €, testno vozilo: 38.750 €; P Automobil Import, d.o.o., Ljubljana.
videz, kakovost materialov in izdelave, okretnost  zamujanje menjalnika, prostornost zadnje klopi, preglednost nazaj brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.