Avto.info
Iskalnik: Model:

Peugeot 508 SW 1.6 THP hybrid 225 8EAT GT

Eden zadnjih

  • Karavanski 508 ne stavi na prostornost, temveč na dinamičnost v slogu modelov shooting brake
  • S hibridnimi 165 kW (225 KM) je poskočen in lahko opravlja dnevne vožnje brez izpustov
  • Ceno nad 50.000 evrov lahko upraviči le ob rednem izkoriščanju njegove električne plati
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 28. februar 2024

Citroën ga nima več, Ford ga nima več, Mazda in Opel prav tako ne. Govorimo o karavanih razreda D, ki izumirajo, tako kot so še pred njimi izumrle limuzine. Peugeot je tako ob Škodi in Volkswagnu eden redkih, ki še vztraja. In to s petstoosmico, ki ni ravno klasičen karavan, kot sta to denimo superb in passat. To je zelo dinamično oblikovan avtomobil z elementi karoserijske zasnove shooting brake, kot so stranska vrata brez okvirjev. Poleg tega ima majhne steklene površine in streho, ki se spušča proti zadku, zaradi česar kabina deluje rahlo utesnjeno, prtljažnik pa v osnovni postavitvi ponuja ne ravno rekordnih 530 litrov prostora.

Je edini predstavnik razreda D, ki si v prevladi športnih terencev upa uporabnost združevati s tako očitno dinamičnostjo.


Spremenjena pa sta sprednji del, ki je dobil novo masko v družinskem slogu in nove sprednje žaromete, ter zadek z novim napisom peugeot na črnem pasu med zadnjima lučema. Manj očitno, vsaj na pogled, je prenova vplivala na notranjost. Večja novost je majhen izbirnik, ki je nadomestil ročico samodejnega menjalnika. Sicer je to ena od različic zasnove i-cockpit, pri kateri je verjetno še najmanj možnosti, da zaradi visokega položaja merilnikov, ki jih lahko zakriva volanski obroč, morda komu ne bi odgovarjala. Sedi se precej nizko, skoraj kupejevsko, vse je pri roki. Na sredinski konzoli še vedno najdemo fizična stikala v obliki klavirskih tipk, ki malce ovirajo dostop do spodnjega dela zaslona multimedijske naprave. Ta je dobil novejši vmesnik, ki so ga pri Peugeotu uvedli s tretjo generacijo modela 308, a bi tu lahko bil malce odzivnejši.

Z odzivnostjo pa nima težav priključnohibridni pogonski sklop, ki ga sestavljajo 1,6-litrski turbobencinar s 133 kilovati (181 KM) in v ohišje osemstopenjskega samodejnega menjalnika vgrajen elektromotor z 81 kilovati (110 KM), ki skupaj zagotavljata 165 kilovatov (225 KM) moči. Stotico doseže v okroglih osmih sekundah, pri čemer se ob živahnosti, ki jo pokaže ob pritisku na plin, v praksi zdi celo malce hitrejši. Samo na elektriko lahko vozi do hitrosti največ 135 kilometrov na uro. Baterija s kapaciteto 12,4 kilovatne ure obljublja do 64 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP, medtem ko jih je nam v obdobju prvih hladnejših jesenskih dni v povprečju uspelo prevoziti okoli 45. Precej nad podatkom meritvenega cikla WLTP pa se je s 6,4 litra na 100 kilometrov ustalilo testno povprečje porabe goriva, ki pa je, seveda popolnoma odvisno od pogostosti priklapljanja na vtičnico oziroma od deleža uporabe elektromotorja.

45 kilometrov nam je v povprečju uspelo prevoziti s polno baterijo.


Med vožnjo se v ovinkih gotovo občuti, da je avtomobil težji od klasično gnanih, a je to manj očitno kot pri športnih terencih, ki imajo višje težišče. Volan je tudi zaradi majhnih mer volanskega obroča precej neposreden, a bi lahko bolje poročal o dogajanju pod kolesi. Podvozje v osnovi dobro blaži udarce pri vožnji čez neravnine. Testni avto je bil opremljen še z aktivnim vzmetenjem, ki ob standardnem omogoča udobno ali tršo športno nastavitev, pri čemer opcijski paket prinaša tudi 19-palčna platišča z nizkopresečnimi pnevmatikami, zaradi katerih se na slabših cestah v kabino v vsakem primeru prenese kakšen tresljaj več, kot bi si želeli.

Na koncu pa ob ceni, ki se brez dodatkov približuje 52 tisočakom, s čimer je za dobrih 10.000 oziroma slabih 12.000 evrov dražji od klasičnega dizelskega oziroma bencinskega modela, ugotavljamo enako kot pri večini priključnih hibridov. Racionalno ima smisel le ob rednem polnjenju in izdatni uporabi motorja na elektriko. Na drugi strani pa ob odsotnosti zmogljivejših bencinarjev in dizlov, ki so bili nekoč stalnica Peugeotove ponudbe, predstavlja logično izbiro za tiste, ki jim 96 kilovatov (130 KM) preprosto ne zadostuje.
 

Peugeot 508 SW 1.6 THP hybrid 225 8EAT GT
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor z notranjim zgorevanjem: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, 133 kW (180 KM) pri 6000/min, 300 Nm pri 3000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; električni: 81 kW (110 KM), 320 Nm; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4778 x 1859 x 1420 mm; Medos. razdalja: 2793 mm; Pnevmatike: 235/40 R19; Masa/nosilnost: 1846/454 kg; Prtljažnik: 530–1780 l.
  Največja hitrost:  240 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,0 s; Baterija (bruto): 12,4 kWh; Moč polnjenja (AC): 7,4 kW; Poraba goriva (WLTP): 1,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,4 l/100 km; Izpust CO2: 27 g/km.
  Cena:  osnovni model (508 SW 1,2 puretech 130 EAT8 allure): 38.100 €, testno vozilo: 56.070 €; P Avtomobil Import d.o.o., Ljubljana.
videz, kakovost materialov in izdelave utesnjena kabina, cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.