Volkswagen golf variant 1.5 eTSI DSG style
Ostaja merilo razreda
- Prenova mu je vrnila nekaj analognosti, a želeli bi si je še več
- Z blagim hibridom s 110 kW (150 KM) je dovolj zmogljiv in predvsem presenetljivo varčen
- Nedvomno ostaja merilo na področju udobja, uglajenosti in občutka kakovosti
Četrtek, 13. marec 2025
Golf je bil nekoč tako priljubljen, da so nekateri po njem poimenovali celo avtomobilski razred, ki mu pripada. V zadnjih letih se je to nekoliko spremenilo, saj ima več zelo solidnih tekmecev, zaradi vse bolj priljubljenih športnih terencev pa je primat izgubil tudi v hiši. Toda ne glede na to golf ostaja merilo. To dokazuje tudi prenovljeni model osme generacije, ki smo ga preizkusili v karavanski izvedbi variant. Pred prenovo je bil deležen kar nekaj kritik na račun novotarij, s katerimi
se je precej odmaknil od predhodnih modelov. To leti predvsem na digitalizacijo, ki se Volkswagnovi skupini ni najbolj posrečila in s katero je imela kar nekaj težav. V mislih imamo površine na dotik na volanskem obroču in neosvetljene drsnike za uravnavanje glasnosti in upravljanje klimatske naprave na sredinski konzoli ter vse prej kot idealen vmesnik multimedijske naprave. Večino od naštetega so v Wolfsburgu s prenovo popravili in izboljšali. Na volanski obroč so se vrnili klasični gumbi,
drsniki na dotik pa so po novem osvetljeni. Tudi nova generacija uporabniškega vmesnika je precej boljša tako glede grafike kot glede logike delovanja. Sicer pa izboljšave ne morejo spremeniti dejstva, da bi klasični gumbi in vrtljiva stikala, ki jih je slavni model, ki letos praznuje abrahama, poznal do sedme generacije, predstavljali boljšo rešitev. In srčno upamo, da se bodo v prihodnje vrnili, saj nedvomno omogočajo preprostejšo in varnejšo uporabo.
Da bi bil varčen in okolju prijazen, se je skoraj v celoti odpovedal dinamičnosti.
Materiali v notranjosti so kakovostnejši, kot se morda zdi na prvi pogled. Površine so večinoma mehke in prijetne na otip. Tudi kakovost izdelave je zelo dobra, kar prispeva k prijetnemu občutku v kabini. Sprednja sedeža sta izdatno nastavljiva, zadaj pa je, tudi zahvaljujoč dodatnim petim centimetrom medosne razdalje v primerjavi s kombilimuzino, dovolj prostora tako za noge kot za glave odraslih potnikov. Ta je povprečno odmerjen le po širini, zaradi česar se bodo trije odrasli na zadnji
klopi že malce stiskali.
Da je najnovejši golf predan udobju, se, vsaj v blagohibridni izvedbi s sredine ponudbe, hitro pokaže tudi med vožnjo. Podvozje je čvrsto, a vseeno malce mehkejše, kot bi pričakovali. Zato zelo dobro blaži udarce pri vožnji čez neravnine, a ne vabi ravno k dinamični vožnji. Volan je natančen, vendar bi lahko bil bolj komunikativen.
5,4 litra na 100 kilometrov je znašala poraba goriva na testu.
Za nekakšen občutek posrednosti poskrbi tudi pogonski sklop. Gre za 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik v kombinaciji z zagonskim alternatorjem z močjo 110 kW (150 KM), ki se prenašajo na sprednji kolesi prek sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika. Ob pritisku na plin se namreč za trenutek ne zgodi nič, nato pa se pospeševanje dogaja zelo zvezno. Po začetnem oklevanju menjalnik v obe smeri prestavlja hitro in zanesljivo. Zdi se, da ne glede na to, kaj voznik stori in kako odločno
stopi na plin, avtomobil naredi to, kar ve, da je prav, da bo vozniku in potnikom udobno in bo obenem dosežena varčnost, ki jo napoveduje črka »e« ob oznaki TSI. In ta golf je res tih in uglajen ter posledično udoben. Ob tem ne moremo reči, da je podhranjen, saj doseže stotico v 8,6 sekunde in zaključi s pospeševanjem šele pri 224 km/h, toda zaradi nastavitev pogonskega sklopa se zdi ustvarjen predvsem za umirjeno vožnjo. Takrat je tudi resnično varčen. Na testu je v povprečju zahteval le 5,4
litra »zelenega« na 100 kilometrov, kar je za karavan z bencinskim motorjem in prtljažnikom, ki meri več kot 600 litrov, več kot pohvalno.
Tako golf nedvomno ostaja merilo svojega razreda, zlasti glede udobja, uglajenosti in splošnega občutka kakovosti. Ob tem blagohibridna izvedba preseneča tudi z varčnostjo, zaradi katere pa, kljub povsem spodobnim zmogljivostim, žrtvuje skoraj ves dinamični značaj. Toda vemo, da so za to na voljo precej bolj popoprane različice, kot sta denimo GTI in prihajajoča R, za kateri pa je treba odšteti precej več kot 35 tisočakov, kolikor stane preizkušeni karavan z bogato serijsko opremo style in
nekaj dodatki, kot so 18-palčna lahka platišča in odlični matrični žarometi.
Volkswagen golf variant 1.5 eTSI DSG style |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.498 ccm, 110 kW (150 KM) pri 5.000/min, 250 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.631 x 1.789 x 1.487 mm; Medos. razdalja: 2.669 mm; Pnevmatike: 225/40 R18; Masa/nosilnost: 1.440/530 kg; Prtljažnik: 611–1.624 l. |
Največja hitrost: 224 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,6 s; Poraba goriva (WLTP): 5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 5,4 l/100 km; Izpust CO2: 120 g/km. |
Cena: osnovni model (golf variant 1.5 TSI life): 26.855 €, testno vozilo: 35.356 €; Porsche Slovenija, d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
kakovost materialov in izdelave, udobje, poraba goriva |
![]() |
upravljanje prek površin na dotik |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- golf
- test
- variant
- Volkswagen