Avto.info
Iskalnik: Model:

Volkswagen taigo 1.0 TSI R-line

Znane sestavine po novem receptu

  • Taigo kot tretji Volkswagnov križanec segmenta B stavi na svežo obliko in zmerno ceno
  • Z motorjem 1.0 TSI z 81 kW (110 KM) stotico doseže v dobrih desetih sekundah
  • V kombinaciji z ročnim menjalnikom in paketom opreme R-line stane 23.909 evrov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 29. junij 2023

Križanci športno-terenskih in kupejevskih genov so bili še pred kratkim v domeni prestižnejših znamk in kot taki namenjeni predvsem ljudem z debelejšimi denarnicami, taigo pa ta avtomobilski segment približuje širšemu krogu kupcev. A razen oblike v ničemer zares ne izstopa – ne mislim slabo, zelo korekten avtomobil je, ki nikakor ne skriva, da so Volkswagnovi inženirji pobrskali po bogato založenem skladišču in preizkušene komponente združili v novo celoto.

Tehnično osnovo si deli s polom, obliko pa povzema po modelu nivus, ki je namenjen južnoameriškemu trgu.


To pomeni, da si tehnično osnovo deli s polom oziroma T-crossom, po velikosti se umešča med slednjega in model T-roc, njegove korenine pa segajo do južnoameriškemu trgu namenjenega modela nivus. Če se vam poraja dvom, da zaradi tega morda trpi kakovost ali kaj drugega, naj vas pomirim – še zdaleč ni tako. Kakovost je namreč na enaki ravni kot v polu ali T-crossu, kar pomeni natančno izdelavo in nekoliko tršo plastiko (zlasti na vratih, armatura je mehka) ter znane Volkswagnove elemente, kot so funkcionalen osrednji zaslon infotainmenta z gladkim delovanjem, logičnimi meniji, dobrim znanjem slovenskega jezika in brezžičnima povezavama Android Auto in Apple Carplay, digitalni merilniki ter nerodne, na dotik občutljive (ponoči neosvetljene) površine namesto klasičnih stikal in gumbov za upravljanje klimatske naprave. Odlagalnih mest in predalov za drobnarije je dovolj in tudi uporabno veliki so, glede ergonomije pa ob izdatno nastavljivem volanskem obroču in sedežu ni treba sklepati nikakršnih kompromisov, ne glede na višino, spol, težo in ostale telesne značilnosti.

Sprednji sedeži so dovolj radodarno odmerjeni, v duhu opremskega paketa R-line nekoliko bolj športno ukrojeni in s poudarjenimi robovi, kar pomeni boljšo oporo telesa in nog ter zato ustrezno udobje. Medosna razdalja je enaka polu, čeprav taigo ni majhen avtomobil – no, pretirava ravno ne, a tudi zadaj je prostora dovolj za potnike, visoke približno 180 centimetrov. Taigo je sicer 15 centimetrov daljši od T-crossa, a na račun zunanje oblike v prtljažniku za spoznanje skromnejši. Ta je s svojimi 440 litri oziroma 1.222 ob zloženih zadnjih sedežih uporabno velik in skozi veliko odprtino lahko dostopen, tudi povprečne družinske potrebe večinoma vedno zadovolji.

5,8 litra smo s kombinacijo različnih režimov vožnje v povprečju porabili na sto prevoženih kilometrov.


Za pogon testnega taiga je skrbel srednji motor v ponudbi (na voljo so zgolj bencinski), litrski trivaljnik z močjo 81 kW (110 KM), ki smo ga preizkusili in pozitivno ocenili že v mnogo koncernskih modelih, in tudi tokrat ni nič drugače. 1.0 TSI, kot nosi oznako, namreč prepriča s prijetno prožnostjo prek širokega območja vrtljajev, le v najnižjih, tam nekje pod dvema tisočakoma, je krajše sape. V srednjem območju je odličen, prav priganjati ga nima smisla, vseskozi pa navduši s tihim in uglajenim delovanjem ter zmerno porabo goriva, ki na testu v povprečju ni presegla šestih litrov na sto kilometrov. Vožnja je bila zelo raznolika in povsod je taigo pustil vtis zanesljivega avtomobila z dobro uravnoteženim podvozjem. To je vse prej kot športno trdo, daleč od tega, in kljub 18-palčnim kolesom (doplačilo) učinkovito blaži celo ostrejše udarce s ceste, a vseeno ne premehko, da bi bilo v ovinkih preveč nagibanja ali pozibavanja. Tudi volan je natančen, čeprav za moj okus malenkost premehak. Motorju je stregel ročni menjalnik s šestimi stopnjami prenosa in z dobrim ter natančnim občutkom na ročici; po našem mnenju je boljša izbira od sedemstopenjskega DSG, pa še dva tisočaka cenejši je.

Cena je ne nazadnje v tem zelo natrpanem segmentu majhnih križancev običajno pomemben odločilni dejavnik, ali se nekdo odloči za nakup ali ne. Cenovna primerjava (za konkretni primer sicer ne, saj polo ne ponuja možnosti močnejšega motorja 1.0 TSI in ročnega menjalnika, T-cross pa ne paketa R-line) znotraj znamke pokaže, da je taigo približno 1.800 evrov dražji od pola in 800 evrov cenejši od modela T-cross, kar je vsekakor vredno razmisleka.
 

Volkswagen taigo 1.0 TSI R-line
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 81 kW (110 KM) pri 4.500–6.500/min, 200 Nm pri 2.000–3.000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.266 x 1.757 x 1.515 mm; Medos. razdalja: 2.554 mm; Pnevmatike: 215/45 R18; Masa/nosilnost: 1.242/458 kg; Prtljažnik: 440–1.222 l.
  Največja hitrost:  191 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,4 s; Poraba goriva (WLTP): 5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 5,8 l/100 km; Izpust CO2: 125 g/km.
  Cena:  osnovni model (taigo 1.0 TSI life): 20.754 €, testno vozilo: 26.188 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
uravnotežene vozne lastnosti, motor upravljanje klimatske naprave brez napak

Oddaj komentar

Cybertruck se je pokvaril 56 km po prevzemu, odgovor Tesle: puščanje hladilne tekočine ni okviru garancije

Tisti, ki hrepenijo po cybertrucku v svoji garaži, so razumljivo navdušeni, ko do�
Novice

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč
Novice

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.