Ekskluzivno
Preporod Volkswagna v dveh smereh
Volkswagen nadaljuje s širitvijo dužive SUV modeloc vlaganje v SUV Letos pride novi touareg prihodnej letos T-cross. Konec desetletja bo čas za novi golf ter sočasno za prvega člana družine električnih avtov I.D.
Ponedeljek, 12. marec 2018
Volkswagen se bo še dolgo ukvarjal z dizelskim škandalom, ki je bil razkrit septembra 2015. Ta je omajal njegov ugled, povzročil več kot 30 milijard evrov stroškov za gašenje zanetenega požara in prinesel prelomnico, do katere brez njega najbrž ne bi prišlo.
V času afere je namreč poskrbel za zasuk, za hitro vlaganje v električne motorje, ki je poleg tehnološke spremembe prineslo zasuk v miselnosti in ugledu. Izjemno hitro se je prilagodil razmeram in se bo v nekaj letih (danes to pač ni) spremenil v novega ustvarjalca trendov, v vlogo, v kateri je bil do usodnega leta 2015, a z drugačno, čisto tehnologijo.
Danes, dve leti in pol po izbruhu afere, je Volkswagen prenovljen od koles do strehe. Samozavest se je vrnila, z njo velike besede, med katerimi veliko pove že odgovor na zahteve nemške kanclerke Angele Merkel, ki je avtomobilistom postavila cilj za leto 2020 – milijon izdelanih električnih avtomobilov na leto. »Ni težav, to bomo dosegli sami, brez drugih proizvajalcev,« je smela, tudi ohola trditev Volkswagna, ki jasno opisuje stanje duha v tej nemški družbi.
Seveda je izjava pretirana. Volkswagen bo namreč s pravo elektro revolucijo pričel šele leta 2019 z družino I.D., ki bo dobila cel kup različnih modelov v različnih avtomobilskih razredih. Sočasno se bo veliko dogajalo v klasičnih razredih in s klasično tehniko. Poglejmo, kaj napoveduje koncern.
Zgodba se bo nadaljevala že ta mesec, s prihodom novega touarega, ki bo salonske luči prvič ugledal v Pekingu. To bo izjemno pomemben model za bogat kitajski trg, obenem bo ostal najbolj prestižen in drag SUV te znamke, čeprav ne bo največji. Z dolžino 4,86 metra bo 18 centimetrov krajši od atlasa, rezerviranega za severnoameriški trg.
Kaj pa za množice? Volkswagen zanje spomladi 2019 pripravlja model T-cross, B SUV, ki bo umeščen pod T-roca oziroma natanko ob sestrično, Seatovo arono. Novinec bo prinesel SUV okus za večje število kupcev, vabil jih bo z višjim sedenjem in više nasajeno karoserijo ter ugodnejšo ceno, kot jo ima T-roc. Po naši oceni bo T-cross 1.0 TSI z litrskim bencinskim turbo trivaljnikom stal približno 16 tisočakov. Njegova posebnost bo zelo urbana naravnanost, le prednji pogon in omejena izbira motorjev z močjo od 66 do 110 kilovatov. Kdor bo pri tej znamki želel več, bo moral poseči po dražjem T-rocu. Pri T-crossu si bo moč izbrati digitalno armaturno ploščo, radarski tempomat in nekaj drugih sladkorčkov iz višjih razredov.
Za kogar bo T-cross premajhen, bo že letos lahko posegel po novem članu družine tiguan z oznako coupe ali passatu s prenovo na sredini življenjskega obdobja. Na arteon v karavanski oziroma shooting brake različici bodo kupci morali čakati do naslednjega leta.
Model, ki je tokrat morda kar malce v ozadju drugih, predvsem električnih novosti, je volkswagen golf osme generacije, ki bo med kupce zapeljal šele ob prelomu desetletja, torej konec prihodnjega leta.
Več o tem pa v aktualni številki naše tiskane izdaje (AF 223)