Gretje kabine
Zmrzujete v avtomobilu?
Za ogrevanje kabine morate imeti v sistemu dovolj hladilne tekočine, delujoč termostat in grelec ter hladilni sistem, ki ne pušča. Največkrat težavo povzroči izmenjevalnik gretja, ki odpove zaradi izrabljenosti, starosti ali umazanije.
Nedelja, 29. oktober 2017
Dobra novica pri vsem tem je, da je tehnologija ogrevanja kabine preprosta v primerjavi z drugimi sistemi v avtomobilu in se v preteklih letih ni pretirano spreminjala. Slaba novica pa, da obstaja več možnih dejavnikov, ki povzročijo, da vas v hladnih mesecih na poti v službo ali domov zebe malce dlje kot sicer. Morda bo potreben obisk mehanika, veliko pa lahko storite tudi sami.
Pravilno delovanje hladilnega sistema
V zimskem času je 'navijanje' gretja obvezno opravilo, ko sedemo v mrzel avtomobil. Grelni sistem deluje s pomočjo hladilne tekočine, ki kroži skozi motor – zato iz ventilatora ne zapiha topel zrak, vse dokler se motor ne ogreje. Kroženje vode v hladilnem sistemu namreč uravnava termostat in ko doseže dovolj visoko temperaturo, sprosti pretok vode skozi motor. Na primer, če iz ventilatorjev piha hladen zrak, kljub temu da se je motor že ogrel, je lahko vzrok pomanjkanje hladilne tekočine, če pa sploh ne piha, je lahko kriva okvara ventilatorja ali okvara na samem tipalu temperature.
Je dovolj vode?
Prva stvar, ki jo preverite, je količina hladilne tekočine oziroma antifriza. Če je bila pred kratkim dolita in jo primanjkuje, morda kakšna komponenta pušča – del cevi, radiator, vodna črpalka ali vodno tesnilo. To je potem mehanični problem, saj se motor brez vode trajno poškoduje, zato le obiščite mehanika!
Ko protestira termostat
Če motor ne drži konstantne temperature (se na primer ohladi pod nižjimi vrtljaji), je po vsej verjetnosti za slabo gretje kabine kriv termostat ali pa termotipalo. Z odpiranjem in zapiranjem ventila termostat namreč skrbi za pretok vode in posledično za delovno temperaturo motorja. Če ob okvari ostane odprt, se bo motor segreval zelo počasi in bo imel težave z ohranjanjem temperature, če bo zaprt, pa se bo motor pregreval. Pri večini avtomobilov deluje tako, da vzdržuje delovno temperaturo motorja pri 91 °C – če jo preseže, se aktivira prisilno hlajenje motorja (ventilator). Kadar ne deluje pravilno, se lahko zgodi, da se ventilator ne zažene, kar pripelje do pregrevanja motorja. K sreči pa so tovrstni termostati cenovno ugodni in ne zahtevajo veliko časa za zamenjavo.
Umazan izmenjevalnik gretja
Omenili smo izmenjevalnik gretja, ki mu pogosteje rečemo radiator. Če termostat deluje normalno in je v sistemu dovolj hladilne tekočine, potem morda težavo z gretjem povzroča 'zapackan' radiator, v katerem so se v času uporabe nabrali umazanija in saje. Pri tistih, ki namesto antifriza uporabljajo običajno vodo iz pipe (čeprav to ni običajna ali pogosta praksa in jo močno odsvetujemo), se lahko na radiatorju naberejo ostanki vodnega kamna, kakor tudi v drugih delih hladilnega sistema. Tekočino hladilnega sistema je zato potrebno redno periodično menjavati (na 2 do 5 let, odvisno od navodila proizvajalca).
Oznake:
- Avto fokus
- avto nasveti
- gretje
- kabine