Avto.info

Oglasno sporočilo

Kaj storiti v primeru verižnega trčenja?

Za razliko od drugih prometnih nesreč je pri verižnem trčenju najbolj težavno ugotoviti, kaj točno se je sploh zgodilo. Od tega je odvisno tudi, koliko časa bo trajalo ocenjevanje škode in kdaj bo zavarovalnica primer zaključila. Z ustreznim ukrepanjem lahko naredite veliko.

Nedelja, 17. december 2017

Najhitreje in najlažje boste škodo iz verižnega trčenja urejali z uveljavljanjem lastnega kaska. Če bo naknadno ugotovljeno, da je za škodo kriv drug povzročitelj, bo zavarovalnica po izterjavi nastalih stroškov izvedla povračilo bonusa in poračun premije. Če lahko, vam priporočamo, da nesrečo fotografirate z varnega kraja. Koristni so tudi video posnetki. 

Kako si lahko verižno trčenje pojasnim na primeru?

Vozilo B zaradi premajhne varnostne razdalje trči v zadnji del vozila A. Potem v zadnji del vozila B prileti vozilo C in ga dodatno potisne v vozilo A. Iz zavornih poti in izjav udeležencev se ugotovi, da je vozilo B trčilo v vozilo A, vendar gre za lažji trk. Sledil je močnejši trk vozila C v vozilo B. Čutil ga je tudi voznik vozila A.

Za poškodbe na zadnjem delu vozila A je zagotovo odgovoren voznik vozila B, vendar glede na jakost trka ocenjujemo, da bi bil ob takem trku poškodovan zgolj zadnji odbijač vozila A. Končne poškodbe na vozilu A pa so: močno poškodovan zadnji del vozila, vključno z dnom prtljažnega prostora, vzvratnimi lučmi in pokrovom prtljažnika. Za te poškodbe je verjetno odgovoren voznik vozila C. Jasno je, da je reševanje tovrstnih prometnih nesreč kompleksno in dolgotrajno, velikokrat pa zahteva tudi analize izvedencev cestno-prometne stroke.

Kako policija preiskuje verižno trčenje?

Preiskovanje verižnega trčenja podobno kot preiskovanje vseh drugih prometnih nesreč poteka tako, da policija zbira, dokumentira in analizira podatke o poteku, vzrokih in posledicah dogodka. Na policiji poudarjajo, da je vsaka nesreča drugačna, tudi če se je zgodila na istem kraju in domnevno zaradi enakega vzroka. Vedno je prisoten tudi nepredvidljiv človeški dejavnik. V takih primerih je pomemben ogled kraja prometne nesreče, ki je osnova za nadaljnja preiskovalna dejanja. Preiskava se zaključi šele, ko so znani vsi odgovori na vsa temeljna vprašanja.

Kako primer rešujejo zavarovalnice?

Zavarovalnica mora počakati na ugotovitve policije. Škodo izplača takoj, ko se razdeli odgovornost med posameznimi udeleženci oziroma vozili, ki so bila med seboj v kontaktu.

Popis ni preprost, saj določene poškodbe nastajajo v nivojih in je zanje lahko odgovornih več povzročiteljev. Vsako posamezno poškodbo na posameznem vozilu morajo cenilci povezati z dinamiko trčenj in ugotoviti, kdo je odgovoren za tisti del poškodbe. Dodatno lahko vse otežijo še bočni trki, ko posamezna vozila odbije na druge pasove, jih zavrti in nato vozilo trči v sprednji ali bočni del stoječega vozila in podobno. Cenilci ugotavljajo, da gre pri verižnih trčenjih praviloma za deljeno krivdo. To zahteva usklajevanje med zavarovalnicami udeležencev v trčenju. Postopki lahko trajajo nekaj dni ali pa se zavlečejo na več let. Treba je upoštevati tudi, da se je težko zanesti na izjave udeležencev. Ti lahko zanikajo svojo vpletenost oziroma ne znajo oceniti točnega poteka dogodkov. Tudi policija ima enake težave, ko želi razvozlati odgovornost in ugotoviti posamezne prekrške.

Kako lahko pri verižnem trčenju ukrepam sam?

Če ste sami udeleženi v tovrstni prometni nesreči, lahko s pravilnim ukrepanjem pomagate pri ugotavljanju poteka dogodka. Ključno je, da najprej poskrbite za svojo varnost oziroma pomagate drugim, če s tem ne ogrožate sebe. Izpolnjevanje Evropskega poročila o prometni nesreči kot tudi izjave očividcev in udeležencev so dobrodošle. Pisanje poročila je lahko težavno, saj morda na kraju samem ne boste znali ugotoviti, kaj se je dejansko zgodilo, slabe vremenske razmere pa lahko to še dodatno otežujejo.

Ne čakajte na prometno nesrečo. Naročite svoj brezplačen izvod Voznikovega vodnika ob prometni nesreči ali si ga prenesite s spletne strani Vse bo v redu (KLIK).

Oddaj komentar

Obujeni patenti za leteča vozila: nekateri segajo v daljno leto 1912!

Prvi patent za leteči avtomobil sega v leto 1901, ko je ameriški izumitelj Joel Tr
Novice

Nikola: Električni tovornjak s 400 kilometri dosega prihaja v Evropo

Tri mesece po objavi partnerstva sta ameriško podjetje Nikola Motor in Iveco r
Novice

Lastnik tesle S je porušil 'električni' mit: prevozil je milijon kilometrov!

Lastnik tesle S, 55-letni Nemec Hansjörg Gemmingen, je dosegel mejhnik na podr
Novice

Osvežitev za navaro

Prenovljena navara je navzven praktično nespremenjena; nova so le platišča (ta ž
Novice

Na Hrvaškem drastična sprememba cestninjenja

V hrvaških medijih je zadnje dni vroča zgodba nova investicija, težka&n
Novice

Notranjost VW ID.3 je zelo zanimiva

Na spletu se je za kratek čas znašel Volkswagnov uradni video, na katerem je bilo
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.