Avto.info

Oglasno sporočilo

Totalka! Kaj pa zdaj?

Ko je govora o totalki, je vprašanj ogromno. Različnih odgovorov, mnenj in izkušenj pa toliko, kolikor je sogovornikov. Zato smo naše cenilce prosili, da vam pojasnijo ta pojem in vse pomisleke ob njem. Tako boste vedeli, kaj pričakovati in kakšne so vaše možnosti, če se vam zgodi kaj podobnega.

Četrtek, 1. marec 2018

Zavarovalnica ne uporablja izraza totalka, temveč govori o oceni (ekonomsko) popolne škode. Ob določanju vrednosti vozila na dan škode prodajni katalogi običajno niso merodajni, ker izkazujejo zgolj določeno ponudbo in povpraševanje, ne pa dejanske cene, ki bi jo vozilo doseglo ob prodaji.

Postopek izplačila in višina izplačil iz totalnih škod se ne razlikuje, če gre za izplačila iz kasko zavarovanja ali iz zavarovanja avtomobilske odgovornosti povzročitelja prometne nesreče. Torej, ne glede na to, ali nesrečo povzročite sami in bi uveljavljali škodo iz kasko zavarovanja, ali jo povzroči kdo drug in bi vi uveljavljali škodo iz njegovega zavarovanja avtomobilske odgovornosti, bi naslednji postopek potekal enako.

Kdaj se razglasi ekonomsko popolna škoda?

Definicija popolne škode pravi takole: Če je vrednost zavarovane stvari, ki je zmanjšana za vrednost ostankov te stvari na dan ugotavljanja višine škode, manjša od stroškov popravila, se višina škode ugotavlja kot popolna škoda.

Popolna škoda se torej razglasi, kadar je strošek popravila tolikšen, da popravilo iz ekonomskih razlogov ni več upravičeno. V največ primerih je to takrat, ko so vozila starejša in je njihova tržna vrednost že precej upadla. Cena popravila in rezervnih delov pa jo lahko hitro doseže ali preseže. Ne glede na starost avtomobila je namreč ob popravilu treba vgraditi nove rezervne dele, katerim cena ne pada, tudi če so namenjeni za vgradnjo v več let star avto.

Kako cenilci izračunajo (ekonomsko) popolno škodo?

Cenilci na podlagi kotacij EUROTAX določijo tržno ceno vozila, ocenijo vrednost razbitine in izračunajo stroške popravila ter odmerijo odškodnino – maksimalne stroške popravila vozila. Pri tem upoštevajo prevožene kilometre in druge parametre, ki lahko vplivajo na tržno vrednost (npr. stanje vozila, investicijska vlaganja ...).

Ob totalni škodi se vozilo obravnava kot celota. Dodatna oprema sicer ima vpliv na tržno vrednost, vendar je ta majhen. Popust ob nakupu vozila ne vpliva na določitev vrednosti vozila ob škodnem dogodku, razen če je bilo to upoštevano ob sprejemu vozila v zavarovanje (t. i. zavarovanje na dogovorjeno vrednost – po računu).

Popolna škoda, pojasnjena s primerom

Gospod Novak je imel prometno nesrečo, ki jo je povzročil sam. Njegov avtomobil ni več vozen, škodo pa bo uveljavljal iz splošnega kaska.

Njegov avtomobil je ob nakupu stal 16.650 evrov, a je bilo v trenutku škodnega dogodka vredno samo še 8.768 evrov. Ocenjena škoda na vozilu znaša 6.850 evrov, ocenjena vrednost razbitine pa 3.500 evrov. Zato cenilec oceni, da je nastala ekonomsko popolna škoda, in ponudi znesek 5.268 evrov.

Kaj lahko naredi ob odločitvi cenilca o povračilu stroškov škode?

- Če sprejme odločitev cenilca, podpiše poravnalno pogodbo. Dobil bo izplačan ponujen znesek, zmanjšan za davke in tržno vrednost razbitine, kar znaša 5.268 evrov. Vozilo lahko popravi sam ali razbitino proda.

- Kot zavarovanec ima (to ne velja le v primeru totalne škode) možnost ugovora na ponujeno vrednost zavarovalnine/odškodnine, pričakuje pa se, da ugovor ustrezno utemelji. Pritožbo lahko vloži pri pritožbeni komisiji zavarovalnice ali izkoristi možnost druge pravne poti.

Kaj se zgodi z njegovim vozilom?

Razbitina je njegova in zavarovalnica je ni dolžna prevzeti. A v Zavarovalnici Triglav (v soglasju z lastnikom) mu lahko ponudijo možnost izplačila celotne tržne vrednosti vozila na dan škodnega dogodka pod pogojem, da razbitino prepusti zavarovalnici. Ta jo nato prodaja na javni dražbi. V tem primeru bi mu zavarovalnica izplačala 8.768 evrov.

Ne čakajte na prometno nesrečo. Naročite svoj brezplačen izvod Voznikovega vodnika ob prometni nesreči ali si ga prenesite s spletne strani Vse bo v redu (KLIK).

Oddaj komentar

Obujeni patenti za leteča vozila: nekateri segajo v daljno leto 1912!

Prvi patent za leteči avtomobil sega v leto 1901, ko je ameriški izumitelj Joel Tr
Novice

Nikola: Električni tovornjak s 400 kilometri dosega prihaja v Evropo

Tri mesece po objavi partnerstva sta ameriško podjetje Nikola Motor in Iveco r
Novice

Lastnik tesle S je porušil 'električni' mit: prevozil je milijon kilometrov!

Lastnik tesle S, 55-letni Nemec Hansjörg Gemmingen, je dosegel mejhnik na podr
Novice

Osvežitev za navaro

Prenovljena navara je navzven praktično nespremenjena; nova so le platišča (ta ž
Novice

Na Hrvaškem drastična sprememba cestninjenja

V hrvaških medijih je zadnje dni vroča zgodba nova investicija, težka&n
Novice

Notranjost VW ID.3 je zelo zanimiva

Na spletu se je za kratek čas znašel Volkswagnov uradni video, na katerem je bilo
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.