Motor
Turbopolnilniki - pred ugašanjem ga ohladite!
Turbopolnilnik je eden izmed najbolj obremenjenih delov motorja avtomobila, zato je še toliko bolj pomembno, da upoštevate predpisane servisne intervale in redno menjate olje.
Sobota, 14. oktober 2017
Turbopolnilniki so bili nekoč bolj ali manj rezervirani za dizelske motorje in visokozmogljive bencinske stroje športnih avtomobilov, z zaostritvijo emisijskih standardov in trendom zmanjševanja delovne prostornine (downsizing) pa so postali praktično nepogrešljiv sestavni del skoraj vsakega sodobnega motorja. Z večjo količino, pa tudi avtomatizacijo in robotizacijo proizvodnje, so se njihove cene občutno znižale – zamenjava turbopolnilnika z novim danes stane nekaj sto evrov.
Pomembni so redni servisi
Kljub temu pa se lahko tudi temu strošku v večini primerov izognete, če le redno in pravilno skrbite za svoj avtomobil. Zlato pravilo: preden motor ugasnete, turbopolnilnik ohladite! To sicer ne pomeni, da morate po vsaki vožnji motor nekaj minut pustiti delovati v prostem teku, a če ste ravnokar pripeljali na vrh Vršiča, le počakajte kak trenutek ali dva in nikar ne ugašajte motorja, ko se vozilo še premika! Strokovnjaki tudi poudarjajo, da je pri vozilih s turbomotorji še bolj pomembno, da se držite predpisanih servisnih intervalov za menjavo olja in filtrov – po njihovih izkušnjah je celo priporočljivo, da olje in oljni filter menjate na največ 15 tisoč kilometrov.
Neoriginalni niso vedno ustrezni
Pokvarjen ali neustrezno delujoč turbopolnilnik je treba, seveda, popraviti ali ga zamenjati, pri tem pa je priporočljivo, da izberete originalen ali tovarniško obnovljen turbopolnilnik, ki je izdelan v skladu z zahtevanimi standardi proizvajalca in iz visokokakovostnih materialov ter z ustreznimi postopki. Izdelki neznanih imen so morda res kakšnih 30 odstotkov cenejši, a imajo lahko zaradi manj kakovostnih materialov in tehnologije precej krajšo življenjsko dobo in so, pod črto, na koncu dražja izbira. Poleg tega neustrezni turbopolnilniki lahko škodujejo tako okolju kot tudi motorju – zaradi nepravilnega kota lopatic (gre za mikroskopska odstopanja, ki jih s prostim očesom ne morete videti) je lahko poraba goriva tudi 20 odstotkov višja, moč motorja pa do 15 odstotkov manjša.