Čiščenje rezervoarja in goriva
Vse se začne v rezervoarju
- Sodobni motorji so izjemno učinkoviti, a tudi bolj občutljivi od starejših agregatov in zahtevajo posebno nego
- Za pravilno delovanje morajo biti sestavni deli brezhibni, kar dosežemo s čiščenjem goriva in vbrizgalnega sistema
- Vrhunsko čistilno sredstvo Datafuel podjetja Datacol iz goriva odstranjuje vodo in umazanijo ter varuje motor. Čistilci Datafuel vsebujejo tudi mazivo!
Petek, 17. marec 2023
Skrb za avtomobil danes ne vključuje le rednega servisiranja in pranja oziroma čiščenja ter negovanja njegove zunanjosti in kabine. Če se želimo izogniti potencialnim težavam pri delovanju jeklenega konjička, je treba poskrbeti tudi za čistočo delov, ki so očem skriti. Pri tem imamo v mislih rezervoar in druge sestavne dele, kot je sistem za vbrizg goriva (vbrizgalne šobe). V rezervoarju se namreč ob uporabi avtomobila sčasoma poleg goriva znajde še veliko drugega.
Praktični preizkus s simuliranjem dogajanja v rezervoarju v epruvetah pokaže učinkovitost delovanja proizvodov Datacol.
Goriva vsebujejo vodo, ki se tvori tudi zaradi kondenzacije in se nabira na dnu rezervoarja. Poleg vode v rezervoarju nastajajo alge in drugi organizmi. Sodobna goriva, ki jih v avtomobil točimo na bencinskih črpalkah, zaradi ekoloških norm niso stoodstotno fosilnega izvora. Dizelska goriva tako vsebujejo določen odstotek bio dizla, ki je biološkega izvora in vsebuje mikroorganizme, ki povzročajo rast alg in drugih organizmov, ti pa predstavljajo potencialen vir težav za avtomobil.
Po 10-15 tisoč prevoženih kilometrih se zaradi kondenzacije na dnu rezervoarja naberejo od dva do trije odstotki vode, ki predstavlja enega od glavnih virov težav za motor.
Avtomobilski motorji so v zadnjih desetletjih močno napredovali. Postali so učinkovitejši, a obenem bolj občutljivi, zlasti na kakovost goriva. Pri volkswagnu golfu prve ali druge generacije, na primer, je vbrizg goriva potekal pod tlakom 180 ali 185 barov, medtem ko vbrizg pri sodobnih motorjih poteka pod tlakom do 2.600 barov. To zahteva brezhibnost sistema vbrizgavanja, v katerem ne sme biti vode, mikro oksidacij, oblog in podobnega, sicer prihaja do neoptimalnega vbrizgavanja in
posledično do nepravilnega izgorevanja, ki povzroča tvorjenje oblog na zgornjem delu bata in ventilih, torej na materialih, ki imajo pri sodobnih, zelo učinkovitih motorjih minimalne tolerance. Poleg tega so sodobni motorji opremljeni s številnimi sistemi za doseganje strogih ekoloških norm. To so, denimo, ventil EGR, filter trdih delcev DPF, sistem SCR (v katerega dodajamo tekočino AdBlue), ki zmanjšuje izpuste NOx … Ob slabem zgorevanju prihaja do nepravilnega delovanja ventila EGR, mašenja
filtra trdih delcev in podobno. Korozivne obloge povzročajo nastanek mikro oksidacije na vbrizgalnih šobah, ki so zelo občutljive in zelo drage, okvare tako prinesejo ogromne stroške. Takšni (sodobni) motorji zahtevajo posebno nego oziroma higieno, ki zagotavlja potrebno čistočo za njihovo brezhibno delovanje.
To je mogoče doseči z dodatki, ki jih preprosto vlijemo v rezervoar avtomobila. Med temi proizvodi nedvomno izstopa Datacolov Datafuel. Gre za dodatek, ki za razliko od konkurenčnih proizvodov ni izdelan na osnovi kerozina in je certificiran z evropskimi standardi za sodobna goriva UNI EN590 (dizelsko gorivo) ter UNI EN228 (bencinsko gorivo). Zelo učinkovito čisti sistem napajanja goriva od rezervoarja do vbrizgalnih šob in samo gorivo, in sicer tako, da nase veže in odstranjuje vodo, uničuje alge, poleg tega omogoča dodatno mazanje elementov sistema vbrizgavanja goriva.
Datafuel (v desni epruveti) veliko učinkoviteje deluje na umazanijo v gorivu kot konkurenčni izdelek (v levi epruveti) ter odstranjuje obloge, ki nastajajo na vbrizgalnih šobah ob zgorevanju in onemogočajo pravilno delovanje sistema ter na koncu privedejo do okvar.
Strokovnjaki podjetja Datacol priporočajo vlivanje dodatka Datafuel v intervalih po 10 ali 15 tisoč prevoženih kilometrih oziroma od enkrat do dvakrat na leto.
Praktični prikaz delovanja čistilnega sredstva Datafuel s simuliranjem dogajanja v rezervoarju prikazuje izjemno učinkovitost pri odstranjevanju oblog, ki pri visokih temperaturah ob zgorevanju nastajajo na delih vbrizgalnih šob zaradi umazanije v gorivu (žveplo in podobno). Če konkurenčni izdelki komaj kaj vplivajo na obloge, jih Datafuel učinkovito topi in odstranjuje. Enako učinkovit je pri odstranjevanju vode, ki je prisotna v gorivu in se v rezervoarju nabira tudi zaradi kondenzacije.
Zaradi prisotnosti vode se iz goriva zelo hitro ločijo delci parafina*, ki mašijo filter goriva in slabšajo lastnosti goriva. Datafuel s kemijskim delovanjem preprečuje ločevanje parafinov in ustvari emulzijo goriva ter vode, ki nato izgine z zgorevanjem.
Preizkus pokaže, kako Datafuel (v desni epruveti) veliko učinkoviteje od konkurenčnega izdelka (v levi epruveti) veže nase vodo in ustvari emulzijo vode in nafte, pri čemer voda nato izgine v postopku zgorevanja.
Kot pove predstavnik podjetja Datacol Alen Viškovič, vbrizgalni sistemi sodobnih motorjev delujejo pod izjemno visokim tlakom, motorji pa so obremenjeni tudi s številnimi sistemi za zmanjševanje škodljivih izpustov, ki morajo delovati brezhibno. Za brezhibno delovanje s čistilnim učinkom najbolj učinkovito skrbi Datafuel.
Datafuel ne vsebuje kerozina, ki razmeroma agresivno deluje zlasti na gumijaste dele sistema vbrizga, temveč ob zgorevanju omogoča dodatno mazanje, s čimer dodatno zaščiti sistem. Datafuel in drugi proizvodi iz široke ponudbe Datacol so na voljo pri podjetju Datacol Slovenija. Več informacij je na voljo na spletni strani www.datacol.si.
*Parafini so sestavni del nafte, ki skrbijo za ustrezno cetansko število, podmazovanje ... Če se parafini »odvajajo« iz nafte, dobimo slabše mazalne lastnosti in težje (detonantno) izgorevanje dizelskega goriva, v zimskih mesecih lahko privede celo do zmrzovanja goriva.
Oglasno sporočilo