Avto.info

Čiščenje rezervoarja in goriva

Vse se začne v rezervoarju

  • Sodobni motorji so izjemno učinkoviti, a tudi bolj občutljivi od starejših agregatov in zahtevajo posebno nego
  • Za pravilno delovanje morajo biti sestavni deli brezhibni, kar dosežemo s čiščenjem goriva in vbrizgalnega sistema
  • Vrhunsko čistilno sredstvo Datafuel podjetja Datacol iz goriva odstranjuje vodo in umazanijo ter varuje motor. Čistilci Datafuel vsebujejo tudi mazivo!
Petek, 17. marec 2023

Skrb za avtomobil danes ne vključuje le rednega servisiranja in pranja oziroma čiščenja ter negovanja njegove zunanjosti in kabine. Če se želimo izogniti potencialnim težavam pri delovanju jeklenega konjička, je treba poskrbeti tudi za čistočo delov, ki so očem skriti. Pri tem imamo v mislih rezervoar in druge sestavne dele, kot je sistem za vbrizg goriva (vbrizgalne šobe). V rezervoarju se namreč ob uporabi avtomobila sčasoma poleg goriva znajde še veliko drugega.


Praktični preizkus s simuliranjem dogajanja v rezervoarju v epruvetah pokaže učinkovitost delovanja proizvodov Datacol.


Goriva vsebujejo vodo, ki se tvori tudi zaradi kondenzacije in se nabira na dnu rezervoarja. Poleg vode v rezervoarju nastajajo alge in drugi organizmi. Sodobna goriva, ki jih v avtomobil točimo na bencinskih črpalkah, zaradi ekoloških norm niso stoodstotno fosilnega izvora. Dizelska goriva tako vsebujejo določen odstotek bio dizla, ki je biološkega izvora in vsebuje mikroorganizme, ki povzročajo rast alg in drugih organizmov, ti pa predstavljajo potencialen vir težav za avtomobil.

Po 10-15 tisoč prevoženih kilometrih se zaradi kondenzacije na dnu rezervoarja naberejo od dva do trije odstotki vode, ki predstavlja enega od glavnih virov težav za motor.



Avtomobilski motorji so v zadnjih desetletjih močno napredovali. Postali so učinkovitejši, a obenem bolj občutljivi, zlasti na kakovost goriva. Pri volkswagnu golfu prve ali druge generacije, na primer, je vbrizg goriva potekal pod tlakom 180 ali 185 barov, medtem ko vbrizg pri sodobnih motorjih poteka pod tlakom do 2.600 barov. To zahteva brezhibnost sistema vbrizgavanja, v katerem ne sme biti vode, mikro oksidacij, oblog in podobnega, sicer prihaja do neoptimalnega vbrizgavanja in posledično do nepravilnega izgorevanja, ki povzroča tvorjenje oblog na zgornjem delu bata in ventilih, torej na materialih, ki imajo pri sodobnih, zelo učinkovitih motorjih minimalne tolerance. Poleg tega so sodobni motorji opremljeni s številnimi sistemi za doseganje strogih ekoloških norm. To so, denimo, ventil EGR, filter trdih delcev DPF, sistem SCR (v katerega dodajamo tekočino AdBlue), ki zmanjšuje izpuste NOx … Ob slabem zgorevanju prihaja do nepravilnega delovanja ventila EGR, mašenja filtra trdih delcev in podobno. Korozivne obloge povzročajo nastanek mikro oksidacije na vbrizgalnih šobah, ki so zelo občutljive in zelo drage, okvare tako prinesejo ogromne stroške. Takšni (sodobni) motorji zahtevajo posebno nego oziroma higieno, ki zagotavlja potrebno čistočo za njihovo brezhibno delovanje.

To je mogoče doseči z dodatki, ki jih preprosto vlijemo v rezervoar avtomobila. Med temi proizvodi nedvomno izstopa Datacolov Datafuel. Gre za dodatek, ki za razliko od konkurenčnih proizvodov ni izdelan na osnovi kerozina in je certificiran z evropskimi standardi za sodobna goriva UNI EN590 (dizelsko gorivo) ter UNI EN228 (bencinsko gorivo). Zelo učinkovito čisti sistem napajanja goriva od rezervoarja do vbrizgalnih šob in samo gorivo, in sicer tako, da nase veže in odstranjuje vodo, uničuje alge, poleg tega omogoča dodatno mazanje elementov sistema vbrizgavanja goriva.

 

Datafuel (v desni epruveti) veliko učinkoviteje deluje na umazanijo v gorivu kot konkurenčni izdelek (v levi epruveti) ter odstranjuje obloge, ki nastajajo na vbrizgalnih šobah ob zgorevanju in onemogočajo pravilno delovanje sistema ter na koncu privedejo do okvar.



Strokovnjaki podjetja Datacol priporočajo vlivanje dodatka Datafuel v intervalih po 10 ali 15 tisoč prevoženih kilometrih oziroma od enkrat do dvakrat na leto.



Praktični prikaz delovanja čistilnega sredstva Datafuel s simuliranjem dogajanja v rezervoarju prikazuje izjemno učinkovitost pri odstranjevanju oblog, ki pri visokih temperaturah ob zgorevanju nastajajo na delih vbrizgalnih šob zaradi umazanije v gorivu (žveplo in podobno). Če konkurenčni izdelki komaj kaj vplivajo na obloge, jih Datafuel učinkovito topi in odstranjuje. Enako učinkovit je pri odstranjevanju vode, ki je prisotna v gorivu in se v rezervoarju nabira tudi zaradi kondenzacije. Zaradi prisotnosti vode se iz goriva zelo hitro ločijo delci parafina*, ki mašijo filter goriva in slabšajo lastnosti goriva. Datafuel s kemijskim delovanjem preprečuje ločevanje parafinov in ustvari emulzijo goriva ter vode, ki nato izgine z zgorevanjem.

Preizkus pokaže, kako Datafuel (v desni epruveti) veliko učinkoviteje od konkurenčnega izdelka (v levi epruveti) veže nase vodo in ustvari emulzijo vode in nafte, pri čemer voda nato izgine v postopku zgorevanja.

 

Kot pove predstavnik podjetja Datacol Alen Viškovič, vbrizgalni sistemi sodobnih motorjev delujejo pod izjemno visokim tlakom, motorji pa so obremenjeni tudi s številnimi sistemi za zmanjševanje škodljivih izpustov, ki morajo delovati brezhibno. Za brezhibno delovanje s čistilnim učinkom najbolj učinkovito skrbi Datafuel.


Datafuel ne vsebuje kerozina, ki razmeroma agresivno deluje zlasti na gumijaste dele sistema vbrizga, temveč ob zgorevanju omogoča dodatno mazanje, s čimer dodatno zaščiti sistem. Datafuel in drugi proizvodi iz široke ponudbe Datacol so na voljo pri podjetju Datacol Slovenija. Več informacij je na voljo na spletni strani www.datacol.si.
 

*Parafini so sestavni del nafte, ki skrbijo za ustrezno cetansko število, podmazovanje ... Če se parafini »odvajajo« iz nafte, dobimo slabše mazalne lastnosti in težje (detonantno) izgorevanje dizelskega goriva, v zimskih mesecih lahko privede celo do zmrzovanja goriva.


Oglasno sporočilo

Oddaj komentar

EU bo uvedla do 38-odstotne carine na kitajske avtomobile, Tesla bo deležna posebne obravnave

Kitajskim električnim vozilom, uvoženih v Evropo, od prihodnjega meseca grozijo do
Novice

Volkswagen zdaj za razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem namenja 60 milijard evrov

Jasno je, da prehod na električno mobilnost ne bo tako hiter, kot si je predstavlja
Novice

Prenova avtoceste brez zapore? Ja, tudi to je možno - Švicarji imajo genialno rešitev!

Vzdrževanje avtocest ne gre brez delnih zapor ali vsaj zoženja pasov. To pogosto p
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

Velik upad prodaje električnih avtomobilov v Nemčiji in rast prodaje bencinskih ter dizelskih avtomobilov

Poročilo, ki ga je objavil nemški Zvezni urad za motorna vozila (KBA), kaže
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.