Avto.info

Sejmi: Caravan Salon Düsseldorf

Velika reportaža s salona v Düsseldorfu

Obiskali smo najpomembnejši svetovni sejem počitniških vozil in opreme Caravan Salon Düsseldorf, ki konec vsakega poletja izmeri utrip evropskega trga. 

Avtor: Klemen Peranič / Foto: arhiv AF
Petek, 20. september 2013

570 razstavljavcev iz 22-ih držav je razstavilo blizu 1800 avtodomov, snemljivih nadgradenj, počitniških in šotorskih prikolic ter mobilnih hišic in skoraj vso dodatno opremo za kampiranje, ki nekaj velja na evropskem tržišču.

Varčevalnemu vzdušju navkljub si je sejem ogledalo kar 175.000 obiskovalcev, za desetino več kot lani. Večina razstavljavcev je svojo udeležbo ocenila kot uspešno, tudi s prodajnega vidika. Nekateri med njimi, na primer Eura Mobil, Hobby in Hymer, so prodali celo več kot lani. Očitno uspejo s tehnološkimi in estetskimi izboljšavami prepričati obstoječe uporabnike k nakupu novega vozila, s cenovno dostopnejšimi ali bolj funkcionalnimi rešitvami pa pritegniti nove kupce.

Zvezda sejma
Največ zanimanja je letos požel futuristični prototip počitniške prikolice Caravisio, ki so jo pri Knaus Tabbertu razvijali dve leti, v tesnem sodelovanju z dobavitelji, kot je Dometic Waeco. Tolikšnega zanimanja za kak düsseldorfski eksponat v zadnjih letih ne pomnimo: vrsta čakajočih za ogled notranjosti Caravisia se je vila po vsej dvorani, radovedneži pa smo si morali pred vstopom nadeti še »copate«, pravzaprav prevleke za čevlje …
Prikolica z navtičnim navdihom je oblikovalski presežek. Postavljena na novo generacijo podvozja AL-KO z aktivnim vzmetenjem in kar štirimi kolutnimi zavorami poleg varnosti med vožnjo in lažje postavitve na parcelo v kampu predvsem pri udobju ponuja obilo inovativnih rešitev. Izjemno svetlost in zračnost dopolnjuje občutek bivanja na prostem, saj se celotna zadnja stena odpre na dvižno teraso, ki podaljšuje bivalni del. Integrirani iPad elektronsko krmili večino funkcij, od zračenja, hlajenja in gretja, do odpiranja oken, spuščanja in dviganja terase in podobno. Tehnološki vrhunec za tovrstne sladokusce pa je video projektor, ki omogoča pravo kino predstavo na transparentni zadnji steni prikolice. In film si lahko ogledamo tako od znotraj, kot od zunaj!
A kljub »norim« ponudbam petičnih obiskovalcev (menda celo pol milijona evrov), pri Knaus Tabbert prototipa Caravisia ne nameravajo prodati, saj naj bi služil le kot pogled v prihodnost razvoja počitniških vozil.

Novosti pri »klasikih«
Poleg terenskih in avanturističnih avtodomov, ki so bili s testnim poligonom letošnja glavna animacija sejma, so pozornost pritegnili trije trendi. V prestižni dvorani 14 so Vario mobil in drugi ponudniki avtodomov v vrednosti deset- ali večletne povprečne slovenske (bruto) plače presegali dosedanje presežke pri velikosti in luksuzu.
V cenovni zlati sredini, ki predstavlja levji delež prodaje, je bil poudarek na tehnoloških in estetskih izboljšavah, k čemur so z novostmi pripomogli tudi nekateri proizvajalci vgradnih komponent. Veliko novega pa je bilo tudi v vstopnem cenovnem razredu ter pri potovalnikih in predelanih kombijih, s katerimi proizvajalci nagovarjajo začetnike in bolj racionalne uporabnike.
25. rojstni dan Californie so pri Volkswagnu obeležili z jubilejnim modelom Generation. Ford je predstavil novega Transita, odetega v bivalno opremo Nugget v izvedbi Westfalie, pri čemer so poudarjali tudi varnost vozila, saj je novi Transit med dostavniki edini s petimi zvezdicami po testih EuroNCAP. Tovarniško različico potovalnika je predstavil tudi Mercedes na svojem Sprinterju.

Tehnološke novosti dvigujejo varnost ter udobje potovanja in bivanja v počitniških vozilih.

Pri proizvajalcih, najbolj priljubljenih med slovenskimi kupci, so predstavili nekatere pomembne novosti. Eura Mobil je tako lansirala novo znamko vstopnega razreda Forster, kjer pa ne gre za osiromašene avtodome Eura Mobil, temveč za na novo zasnovana vozila. Presenetili so še s prestižnim integrircem Integra Line 670 SB Chalet Style, katerega notranjost naj bi spominjala na švicarske planinske koče, vključno s kaminom!
Elnagh je (ponovno) predstavil cenovno dostopno modelno serijo Baron, Bürstner je prenovil in razširil modelno paleto Brevio in Viseo ter po nekajletnem premoru spet ponudil predelane kombije City Car. Podobno so z otvoritvijo nove nemške tovarne storili pri Carthagu; obudili so predelavo kombijev Malibu, ki so jo opustili konec prejšnjega stoletja, predstavili pa so še novo vstopno serijo CompactLine s tremi izvedenkami. Tudi italijanski Roller Team je zaznal povečano povpraševanje po predelanih kombijih in predstavil novinca Linvingstone 2 Sport in Linea Bianco. Caravans International je vstopno modelno serijo Elliot nadomestil z novo Magis, kar so storili tudi pri Challengerju z novinko Birthday.
Dethleffs, ki nikoli ne skopari z novostmi, je dosedanjo vstopno serijo Globe S preimenoval v Trend, serijo Advantage dopolnil z bogato opremljenimi različicami All-in, kot glavno novost pa so predstavili super kompaktnega integrirca Evan, ki ima – kot pravo večnamensko vozilo – dodatna vrata še na zadku. Pri legendarnem Hymerju so v celoti prenovili svojo najbolj prepoznavno serijo B-Klasse, ki ima odslej bolj zaobljen videz, bogatejšo varnostno opremo in nižjo maso. Predstavili so še novo serijo polintegrircev Exsis-t, predvsem pa presenetili z novim potovalnikom serije Hymer Car, modelom Cape Town - predelanim VW T5, ki predstavlja prvo sodelovanje s Volkswagnom v zgodovini Hymerja.

Oprema in dodatki
Zelo praktično novost so ponujali pri Holtkamperju. Njihov novi predprostor Skywing lahko namreč postavimo v pičli minuti in pol ter ga z zadrgo pritrdimo na prikolico. Zaradi konstrukcijske prožnosti, sorodne samopostavljivim šotorom, se Skywing prilagaja vetru in je zato odporen tudi na neurje. Isabella pa je predstavila nov predprostor Prisma, ki je s štirimi metri najgloblji v ponudbi tega proizvajalca, kar bo skoraj za tretjino povečalo najljubši bivalni del prikoličarjev v kampu.

S cenovno dostopnejšimi vozili proizvajalci novačijo nove kupce.

 

 

AluDesign, noviteta nizozemskega Euramaxa, podaljšuje življenjsko dobo poslikave bočnih sten počitniških prikolic. Proizvajalcem ponujajo neposredno digitalno poslikavo aluminijastih sten, kar nadomešča manj odporne nalepke in omogoča celo 3D učinke. Za to rešitev sta se prva ogrela KIP in Knaus.
Konec nastavljanja temperature »na oko«! Pri vodilnem dobavitelju grelnih naprav so se digitalizirali. Novi Truma Combi CP plus je serijsko opremljen z LCD zaslonom, ki nadomešča stari Trumin vrtljivi gumb. Z njim lahko na stopinjo Celzija natančno nastavljamo tako temperaturo zraka v prostoru kot vode v grelcu. Celo jakost vpihovanja toplega zraka lahko nastavimo na Eco, High in Boost. Elektronika pa omogoča tudi časovno programiranje gretja. Vse obstoječe grelce Truma Combi, proizvedene po letu 2007, je mogoče nadgraditi z novim digitalnih sistemom – komplet za nadgradnjo naj bi bil na voljo pri Truminih trgovcih že letošnjo jesen! Pri Trumi pa so predstavili še novi premikalnik počitniških prikolic Mover XT (oziroma XT2 za dvoosne prikolice). Odlikuje ga za 20 kg nižja teža in večja učinkovitost motorja, ki mu zadošča le še 38-amperska baterija, nov daljinski upravljalnik pa omogoča bolj natančno in varno premikanje prikolice.
Čeprav je bilo premierno predstavljeno že na minulem sejmu CMT Stuttgart, je eko stranišče CabbyLoo švedskega proizvajalca prikolic Cabby v Düsseldorfu poželo ogromno zanimanja. CabbyLoo z anaerobnim izgorevanjem spremeni vsebino kasete v pepel, ki je seveda sterilen in nima vonja. Ker ne vsebuje nobenih kemikalij, ga lahko preprosto splaknemo kot odpadno vodo: to tehnologijo uporablja že preko 30.000 gospodinjstev ekološko močno osveščenih Norveške in Švedske.

Vse številnejši vani in potovalniki ponujajo racionalnejšo, tudi večnamensko uporabo.Pri Dometic Waeco letos niso skoparili z novostmi. Menda prvi na svetu so razvili prenosni kompresorski hladilnik v kombinaciji z zamrzovalnikom CoolFreeze CFX 65 DZ, tej ponudbi pa dodali še izvlečni hladilnik z zamrzovalnikom CoolMatic CRD 50, ki bo s 50-imi litri prostornine primerna oprema predvsem za potovalnike in manjše samogradnje. Poleg tega so svojo markizo brez podpornih palic Premium zasnovali še v različici za montažo na streho (kombijev), predstavili pa so tudi prvo vgradno pečico MW 13 s kombinacijo mikrovalovne funkcije.
Tudi za večjo varnost na cesti bo v prihodnje poskrbljeno. AL-KO je razvil novo vzmetenje ACS – AL-KO Comfort Suspension, ki nadomesti originalno prednje vzmetenje Ducata X250 in izboljša vozne lastnosti ter udobje. Nadgradili so tudi varnostni sistem za vleko prikolic ATC in mu dodali wi-fi oddajnik, ki voznika obvešča o morebitnih težavah pri vleki. Nova je še naletna zavora AL-KO Premium Brake, v sodelovanju s Sawikom pa so predstavili nosilec za kolesa Futuro (namenjen montaži na kombije), ki tudi naložen dopušča odpiranje zadnjih vrat vozila.

Slovenske barve
Kot običajno, je bil razstavni prostor Adrie Mobil med večjimi in najbolj obleganimi na sejmu. Predstavili so preko 30 avtodomov in počitniških prikolic, med katerimi sta največ pozornosti zbudila preoblikovani avtodom Coral (odslej na voljo v šestih notranjih razporeditvah s po tremi nivoji opremljenosti: Supreme, Plus in Axess) in prenovljena prikolica vstopnega cenovnega razreda Altea s svetlejšo notranjostjo, novim pohištvom in večjo kuhinjo, predvsem pa z bolj drzno oblikovano zunanjostjo, za katero so iskali navdih pri lanski uspešnici Astela Glam Edition.
Na ploščadi sejmišča pa ni bilo mogoče prezreti modularnih bivalnih enot slovenske znamke Coodo, ki utegnejo nekoč nadgraditi ponudbo mobilnih hišic v prestižnih evropskih kampih ...

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.