Avto.info

Tehnika: Klimatske naprave

Prijeten hlad v poletni vročini

  • Povpraševanje po klimatskih napravah se je v zadnjih letih zaradi pocenitev povečalo
  • Cene se gibljejo od 1.000 do 4.000 evrov, odvisne pa so od moči, mesta vgradnje in vrste naprave
  • Najbolj priljubljena je motorna klimatska naprava, ki deluje samo med vožnjo
Avtor: Miha Jezovšek / Foto: arhiv AF
Ponedeljek, 15. april 2013

Kupci počitniških vozil v povprečju porabijo še vsaj dobrih pet tisoč evrov za nakup dodatne opreme. V zadnjih letih je bila na seznamu dodatne opreme visoko uvrščena klimatska naprava, ki postaja vedno bolj zaželena tudi pri 'prikoličarjih'. Mnogi si jo omislijo zato, ker nekateri modeli poleg hlajenja omogočajo tudi gretje.

Klimatske naprave na grobo delimo na dva dela. Prve (in pogostejše) so motorne klimatske naprave. Z njimi potniško kabino hladimo med vožnjo, zato so primerne samo za avtodome, uporabniki počitniških prikolic si z njimi ne morejo pomagati. Druga vrsta pa je namenjena hlajenju bivalnega dela. Na trgu lahko najdete tudi križance med obema sistemoma.

Za motorne klimatske naprave (ročne, polavtomatske ali avtomatske) se kupci običajno odločajo ob nakupu novega vozila; vsi trije sistemi so si v osnovi zelo podobni, razlikujejo se le po načinu regulacije oziroma krmilni enoti.
Za mehansko krmiljeno klimatsko napravo je potrebno odšteti okoli 1.500 evrov, za elektronsko krmiljeno pa okoli 2.000 evrov. Večina proizvajalcev osnovnih vozil v kombinaciji s klimatsko napravo ponuja tudi hlajenje predala pred sovoznikom. Motorno klimatsko napravo je moč vgraditi naknadno, cene takih sistemov pa so primerljive z originalno vgrajenimi sistemi. Vgradili vam jo bodo pri pooblaščenem serviserju vašega osnovnega vozila oziroma specializiranih podjetjih, ki se ukvarjajo s hladilno tehniko.

Klimatske naprave za bivalni del praviloma najbolje delujejo v kampih, kjer se s potrebno energijo napajajo preko električnega omrežja v kampu.



Glavna težava motorne klimatske naprave je slabo hlajenje bivalnega dela avtodoma ter neuporabnost, ko motor ne deluje. Da bi avtodom oziroma počitniško prikolico v visokih poletnih temperaturah lahko ohladili tudi med mirovanjem, si moramo omisliti pravilno dimenzioniran klimatski sistem v bivalnem delu. Kljub dobri toplotni izolaciji sodobnih počitniških vozil se notranjost še vedno zelo segreje. Veliko vetrobransko steklo, bočna stekla, kuhanje in podobni dejavniki izdatno vplivajo na segrevanje bivalnega dela. To pomeni manj udobja, slabo voljo, večjo stopnjo razdražljivosti in podobno. S klimatsko napravo za bivalni prostor se lahko takim nevšečnostim enostavno izognemo. Prednost tovrstnih naprav je mirno in tiho delovanje, hladen ter čist zrak in enostavno vzdrževanje.

Glavno enoto za bivalni del lahko vgradimo na streho avtodoma oziroma v tovorni del (sedežno klop, dvojno dno in podobno). Vse strešne enote so oblikovane aerodinamično; za namestitev običajno uporabimo obstoječo okensko odprtino, po potrebi pa lahko odprtino izrežemo posebej.

Pogon in pihalnik sta električna (12V ali 24V) in prirejena za čim bolj učinkovito delovanje. Novejši modeli se odlikujejo z novo generacijo pogonov, ki zagotavljajo daljše obdobje neprekinjenega delovanja pri nižji porabi energije. To omogoča hladne noči brez skrbi, da bi izpraznili akumulator, kadar ste na postajališču brez priklopa na električno omrežje. Take klimatske naprave imajo običajno dva vodna rezervoarja, eden je povezan z rezervoarjem vozila, drugi pa je ekspanzijski. Upravljanje z njimi je enostavno, na voljo pa so sistemi z daljinskim upravljalnikom oziroma preko fiksno nameščene krmilne enote. Naprednejši sistemi omogočajo številne funkcije, na primer izbiranje jakosti delovanja, programiranje časa obratovanja, kontrolo vodnega stanja in stanja črpalke.

Veliko vetrobransko steklo, bočna stekla, kuhanje in podobni dejavniki izdatno vplivajo na segrevanje bivalnega dela – z vgradnjo klime se vročini izognete in ustvarite prijetno bivalno okolje.


Klimatske naprave za bivalni del praviloma najbolje delujejo v kampih, kjer se s potrebno energijo napajajo preko električnega omrežja. V takih pogojih so tudi najbolj učinkovite. Na tem mestu je potrebno pohvaliti nekatere lastnike kampov, predvsem pri naših južnih sosedih. Če v Italiji, Franciji, Avstriji, Nemčiji in drugih evropskih državah že zelo dolgo časa velja, da z zadostno napetostjo električnega omrežja varčujejo, to praviloma ne velja za Hrvaško.

Strešne klimatske naprave stanejo od tisoč do tri tisoč evrov, cena pa je odvisna predvsem od moči delovanja. Za klimatsko napravo, ki jo lahko vgradimo v tovorni del, pa je potrebno odšteti okoli 1.300 evrov.

Nekateri proizvajalci imajo v svojem programu tudi kombinirane sisteme, ki nudijo popolno rešitev klimatizacije vozniškega in bivalnega dela za avtodome. Taki sistemi so primerni tudi za počitniška vozila večjih dimenzij. Glavna prednost kombiniranih sistemov je klimatiziranje potniškega in bivalnega dela tako med vožnjo kot v mirovanju. Delujejo na električno energijo oziroma preko motorja osnovnega vozila. Pri tovrstnih sistemih je potrebno biti pozoren na ustrezne tokovne moči, ki so na voljo v kampih. Zato se je pametno pred uporabo o tem pozanimati v vsakem kampu. Cena take kombinirane klimatske naprave z vgradnjo in vsemi dajatvami se giblje okoli 4.000 evrov.

Pri vseh cenah, ki smo jih navedli, je potrebno prišteti še stroške montaže. Izjemi sta le ceni za kombiniran sistem in za motorne klime, ki ceno montaže že vključujejo.

 

Vodilni ponudniki klimatskih naprav za avtodome pri nas in v tujini
www.ac-glavan.si
www.avtotehnika.si
www.dometic.com/enie/
www.freedom-center.si
www.truma.com
www.webasto.si

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.