Avto.info

Majhen in ekskluziven

TEST IN OCENA: Audi A1 sportback 30 TFSI S tronic S line

Druga generacija audija A1 še bolj pogumno stavi na dinamičnost in personalizacijo. Litrski trivaljnik s 85 kW (115 KM) je dovolj zmogljiv in zmeren pri porabi goriva. Za udobje so potrebna doplačila, ki ceno popeljejo čez 30 tisočakov.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 8. december 2019

Audi A1 sportback je v tesnem sorodu z malce manj plemenitima seatom ibizo in volkswagnom polom. Z njima si namreč deli podvozje in pogonske sklope. To ni nič nenavadnega, saj skupina Volkswagen na podlagi nekaj prilagodljivih platform ustvarja in uspešno trži na desetine modelov različnih znamk pod svojim okriljem. 

Tako v primeru nove »aenke« Audi poznani koncernski tehniki dodaja svoj premijski pečat predvsem na področju oblike, opreme in kakovosti materialov ter izdelave v notranjosti.

To je avtomobil, s katerim želi znamka s štirimi krogi tekmovati proti miniju, kar dokazuje s številnimi možnostmi personalizacije, ki med drugim vključujejo dvobarvno karoserijo. Ena od oblikovnih posebnosti so reže za dovod zraka pod motornim pokrovom, ki v spomin prikličejo legendarni model sport quattro iz 80. let prejšnjega stoletja. S tem A1 kaže dinamični duh, ki je še bolj očitno izražen v notranjosti. Tu kraljujejo ostre linije, proti vozniku usmerjena sredinska konzola pa daje vedeti, da je v središču pozornosti. Pri testnem primerku, ki je bil opremljen s paketom S line, so športnost še dodatno poudarjali volanski obroč z ravno prisekanim spodnjim delom in (opcijska) športna sedeža z dobrim bočnim oprijemom.

Čeprav je po tehnični plati bližnji sorodnik seata ibize in volkswagna pola, ju presega s kakovostjo materialov in izdelave, kar vključuje boljšo zvočno zatesnjenost.



Pod ostrimi linijami prepoznamo enako postavitev armaturne plošče kot pri volkswagnu polu z zaslonom namesto klasičnih merilnikov in zaslonom multimedijske naprave na enaki višini na vrhu sredinske konzole. Toda Audi je celoti dal svoj pečat z mehkejšimi materiali za armaturno ploščo in bolj dodelano ter kakovostno izdelano upravljalno enoto klimatske naprave. Malce bolj bi se lahko potrudili le pri vratnih oblogah, kjer najdemo precej trde plastike.

Pritoževati pa se ne moremo nad ergonomijo. Voznikov sedež je izdatno nastavljiv, po želji je tako mogoče sedeti precej nizko. Vse je na dosegu roke, na splošno pa vlada prijeten občutek kompaktnosti. Ker to ni ravno družinski avtomobil, v drugi vrsti ne moremo pričakovati pretirane prostornosti in je niti nismo deležni. Malce bolje se odreže prtljažnik, ki meri za ta razred spodobnih 335 litrov, a vseeno malce zaostaja za ibizinim in polovim.

V uvodu omenjena poznana tehnična zasnova je testnemu avtomobilu prinesla kombinacijo turbobencinskega trivaljnika in 7-stopenjskega dvosklopčnega menjalnika S tronic. Litrski mlinček, ki zmore 85 kilovatov (115 KM), se zdi idealna izbira za ta avtomobil, saj se zelo rad zavrti in mu zagotavlja poskočnost ter lahkotnost. Ob tem se odlično razume z avtomatiziranim menjalnikom, ki prestavlja hitro in logično. Rezultat tega sodelovanja sta pospešek do stotice v 9,4 sekunde in končna hitrost 203 kilometre na uro. Nam se zdi to zadovoljivo in dodatne moči nismo pogrešali, za vse, ki bi želeli več, pa je na voljo 1,5-litrski stroj, s katerim A1 doseže stotico kar 1,7 sekunde hitreje in s pospeševanjem zaključi šele pri 222 kilometrih na uro. 

S kombinacijo močnejšega litrskega trivaljnika v ponudbi in dvosklopčnega menjalnika je lahkoten, poskočen in zabaven.


Zadovoljni smo bili tudi s porabo goriva, ki je na testu znašala 6,9 litra »zelenega« na 100 kilometrov. Razočarale niso niti vozne lastnosti. Te bodo cenili zlasti tisti, ki se radi malo hitreje zapodijo med zavoje. Športno podvozje zagotavlja zanesljivo lego v ovinkih, volan je dovolj neposreden in lepo poroča o dogajanju pod kolesi. Zato je avtomobil zelo okreten in daje odličen občutek obvladljivosti, tudi pri bolj dinamični vožnji. Na drugi strani zgolj povprečno blaži udarce pri vožnji čez neravnine in dovoli, da se v kabino prenese več tresljajev, kot bi si želeli.

In koliko je treba odšteti za nobel bratranca seata ibize in volkswagna pola? Glede na to, da je treba po nemški premijski tradiciji za marsikaj doplačati, je to na koncu kar veliko. Na spisku doplačil se namreč znajdejo tudi precej samoumevni elementi, kot so zaslon za roke spredaj, samodejna klimatska naprava in vzvratna kamera, poleg komfortnega ključa, virtualnega prikazovalnika namesto merilnikov, prilagodljivega tempomata, led žarometov in še kakšne malenkosti, seveda. Tako končna cena hitro doseže 30 tisočakov, kar je zagotovilo za to, da jih bomo na cesti videli precej manj kot njegovih sestričen in bratrancev.
 

Audi A1 sportback 30 TFSI S tronic S line 
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 85 kW (115 KM) pri 5.000/min, 200 Nm pri 1500/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  3973 x 1740 x 1940 mm; Medos. razdalja: 2469 mm; Pnevmatike: 196/55 R16; Masa/nosilnost: 1222/528 kg; Prtljažnik: 400–1280 l.
  Največja hitrost:  203 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,4 s; Poraba goriva (EU): 5,9/4,2/4,8 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9/100 km; Izpust CO2: 134 g/km.
  Cena:  osnovni model (25 TFSI advanced): 19.990 €, testno vozilo: 30.875 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
motor, ergonomija, vozne lastnosti serijska oprema, končna cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.