Audi Q4 e-tron in audi Q4 e-tron sportback
Se bo nemški električni dvojec po novem bolje boril s Teslo?
Audijev najmanjši električni par modelov Q4 e-tron in Q4 e-tron sportback je bil konkretno posodobljen. Sedaj ponuja več moči, boljši doseg z enim polnjenjem ter nekoliko bolj dinamično vozniško izkušnjo.
Petek, 22. september 2023
Na področju električnih avtomobilov se trenutno razvoj dogaja z izjemno hitrostjo, kar pomeni, da se morajo tudi prenove obstoječih modelov dogajati nekoliko hitreje kot sicer. Audijev dvojec modelov Q4 e-tron je denimo prvo resno prenovo doživel le dobri dve leti po lansiranju.
Seveda je glavni poudarek pri posodobitvi na pogonskem sklopu, kjer se proizvajalci trudijo doseči magično mejo, ki bi potrošnike prepričala, da je življenje z električnim avtomobilom za njih izvedljivo. Model z zadnjim pogonom in oznako 45 e-tron po testih WLTP lahko prevozi do 562 kilometrov, medtem ko je bil prejšnji zmožen največ 517 kilometrske vožnje (po meritvah WLTP). Omenjeni audi Q4 45 e-tron z zadnjim pogonom ima na zadnji osi motor z močjo 210 kW (286 KM), kar je dovolj za pospešek do 100 km/h v 6,7 sekunde. Izvedba quattro (štirikolesni pogon) enak podvig zmore desetinko hitreje. Na vrhu ponudbe je izvedba 55 e-tron quattro z močjo 250 kW (340 KM) in pospeškom do stotice v 5,4 sekunde.
Vsi modeli Q4, tudi kupejevski sportback, imajo enako baterijo s kapaciteto 77 kWh, vseeno pa so med njimi razlike v zmogljivosti pri polnjenju. Zadnji pogon še vedno pomeni, da je moč polnjenja omejena na 135 kW, po drugi strani pa je quattro zmožen po novem polniti s kar 175 kW. Slednje pomeni, da je baterija lahko od 10 do 80 odstotkov napolnjena v le 28 minutah.
Zanimivo je, da so se pri Audiju odločiti modelu Q4 e-tron vgraditi nov simulator zvoka, ki oddaja hrup »motorja« tako znotraj kot zunaj avtomobila. Tega je sicer možno izklopiti, kar verjamemo, da bo storila večina lastnikov. Omembe vredna sprememba prenovljenega modela je malenkostno znižanje vzmetenja za 15 milimetrov, potem pa so tu še serijsko vgrajena ogrevana prednja sedeža, serijski električni pomik prtljažnih vrat in še nekaj zmogljivejših elektronskih pripomočkov – varnostnih in zabavnih.