Avto.info

Audi Q8 e-tron

Preobrazba ga je naredila bolj vabljivega tudi za slovenske kupce

Nedavno prenovljen veliki električni audi je naredil izjemne korake naprej. Je s tem postal dostojen tekmec Teslinih modelov? Tako prav gotovo menijo kupci pri nas, ki bodo do konca leta presegli celotno prodajo modela pred prenovo.

Četrtek, 25. maj 2023

Na obseg sprememb Audijevega velikega električnega SUV-ja opozori že novo poimenovanje. Prvi serijski električni audi je bil preprosto e-tron, saj je bil takrat še edini. Ker ponudba raste in oznako nosi vse več električnih modelov, so zagato rešili v sklopu temeljite prenove. Audi e-tron se po novem imenuje Q8 e-tron. Kot pravijo, gre za zastavonošo v ponudbi, zato si v imenu zasluži številko osem, obenem pa to napoveduje bodoči model Q6 e-tron, ki bo zapolnil vrzel do Q4.

Prestižno oznako si je seveda moral zaslužiti, zato je bil oblikovno dobro prevetren in z novo masko še bolj izžareva prestiž ter tehnološko naprednost. Temu sledi v notranjosti, kjer je še bolj intenzivno digitaliziran do te stopnje, da praktično nima več klasičnih gumbov. Nevešče zaslonov na dotik potolaži vrhunski sistem za glasovno upravljanje. Med drugim so na voljo tudi wifi povezava za potnike, inteligentna navigacija s prepoznavo vozniških navad in prilagajanjem poti ter komunikacijska povezava »car-to-X«.

Zagotovo najpomembnejši napredek se je zgodil pri pogonski tehniki, saj je bila Ahilova peta modela pred prenovo prav razmeroma skromna avtonomija. To so inženirji izboljšali na več načinov. Najprej so z nekaj naprednimi izboljšavami izboljšali učinkovitost elektromotorjev (za okrog šest odstotkov), izboljšali so tudi aerodinamiko. Koeficient zračnega upora po novem namesto 0,28 znaša 0,27 za klasično in 0,24 namesto 0,26 pri sportbacku. Potem pa so našli še način, da v enak prostor spravijo zmogljivejši baterijski sklop. Tako je osnovni s prejšnjih 71 na 95 kWh (bruto), kolikor je pred prenovo znašala kapaciteta zmogljivejše izvedbe. Večja baterija po novem zmore kapaciteto 114 kWh in posledično do 600 kilometrov vožnje z enim polnjenjem (po WLTP). Podatek velja za ekstremno izvedbo kupejevskega sportbacka z digitalnimi vzvratnimi ogledali in posebnimi platišči, medtem ko je klasični Q8 e-tron v podobni izvedbi zmožen prevoziti maksimalnih 582 kilometrov. Manjša baterija omogoča 491 oziroma 505 kilometrov dosega. Baterije napajajo eno od treh možnih pogonskih izvedb. Manjši sklop pripada izvedbi Q8 50 e-tron s skupno močjo 250 kW (340 KM) in 664 Nm največjega navora. Večjo ima Q8 55 e-tron, ki zmore 300 kW (408 KM) največje moči, medtem ko je še stopničko višje najbolj športni model SQ8 e-tron s tremi motorji (dvema na zadnji osi) in močjo 370 kW (503 KM) ter kar 973 največjega navora.

Ker Audi pri tem modelu vztraja na 400-voltni arhitekturi, drastičnih izboljšav pri polnilni zmogljivosti ne ponuja, ampak je največja moč s 150 zrasla na 170 kW, kar pomeni, da se na primerno zmogljivi polnilnici z 10 na 80 odstotkov lahko napolni v 31 minutah.

Audi Q8 e-tron je s ceno 75.570 evrov za različico 50 quattro in 87.970 za 55 quattro pri nas že na voljo (sportback stane dobra dva tisočaka več). Odziv je menda izjemen, saj je kupce še pred uradnim prihodom k nam našlo že 50 primerkov, medtem ko naj bi se njihovo število do konca leta lahko celo podvojilo. Številka je zelo impresivna, še posebej, če upoštevamo, da je bilo od začetka prodaje pred prenovo prodanih skupnih 75 primerkov.

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.