Audi Q8 e-tron
Preobrazba ga je naredila bolj vabljivega tudi za slovenske kupce
Nedavno prenovljen veliki električni audi je naredil izjemne korake naprej. Je s tem postal dostojen tekmec Teslinih modelov? Tako prav gotovo menijo kupci pri nas, ki bodo do konca leta presegli celotno prodajo modela pred prenovo.
Četrtek, 25. maj 2023
Na obseg sprememb Audijevega velikega električnega SUV-ja opozori že novo poimenovanje. Prvi serijski električni audi je bil preprosto e-tron, saj je bil takrat še edini. Ker ponudba raste in oznako nosi vse več električnih modelov, so zagato rešili v sklopu temeljite prenove. Audi e-tron se po novem imenuje Q8 e-tron. Kot pravijo, gre za zastavonošo v ponudbi, zato si v imenu zasluži številko osem, obenem pa to napoveduje bodoči model Q6 e-tron, ki bo zapolnil vrzel do Q4.
Prestižno oznako si je seveda moral zaslužiti, zato je bil oblikovno dobro prevetren in z novo masko še bolj izžareva prestiž ter tehnološko naprednost. Temu sledi v notranjosti, kjer je še bolj intenzivno digitaliziran do te stopnje, da praktično nima več klasičnih gumbov. Nevešče zaslonov na dotik potolaži vrhunski sistem za glasovno upravljanje. Med drugim so na voljo tudi wifi povezava za potnike, inteligentna navigacija s prepoznavo vozniških navad in prilagajanjem poti ter komunikacijska povezava »car-to-X«.
Zagotovo najpomembnejši napredek se je zgodil pri pogonski tehniki, saj je bila Ahilova peta modela pred prenovo prav razmeroma skromna avtonomija. To so inženirji izboljšali na več načinov. Najprej so z nekaj naprednimi izboljšavami izboljšali učinkovitost elektromotorjev (za okrog šest odstotkov), izboljšali so tudi aerodinamiko. Koeficient zračnega upora po novem namesto 0,28 znaša 0,27 za klasično in 0,24 namesto 0,26 pri sportbacku. Potem pa so našli še način, da v enak prostor spravijo zmogljivejši baterijski sklop. Tako je osnovni s prejšnjih 71 na 95 kWh (bruto), kolikor je pred prenovo znašala kapaciteta zmogljivejše izvedbe. Večja baterija po novem zmore kapaciteto 114 kWh in posledično do 600 kilometrov vožnje z enim polnjenjem (po WLTP). Podatek velja za ekstremno izvedbo kupejevskega sportbacka z digitalnimi vzvratnimi ogledali in posebnimi platišči, medtem ko je klasični Q8 e-tron v podobni izvedbi zmožen prevoziti maksimalnih 582 kilometrov. Manjša baterija omogoča 491 oziroma 505 kilometrov dosega. Baterije napajajo eno od treh možnih pogonskih izvedb. Manjši sklop pripada izvedbi Q8 50 e-tron s skupno močjo 250 kW (340 KM) in 664 Nm največjega navora. Večjo ima Q8 55 e-tron, ki zmore 300 kW (408 KM) največje moči, medtem ko je še stopničko višje najbolj športni model SQ8 e-tron s tremi motorji (dvema na zadnji osi) in močjo 370 kW (503 KM) ter kar 973 največjega navora.
Ker Audi pri tem modelu vztraja na 400-voltni arhitekturi, drastičnih izboljšav pri polnilni zmogljivosti ne ponuja, ampak je največja moč s 150 zrasla na 170 kW, kar pomeni, da se na primerno zmogljivi polnilnici z 10 na 80 odstotkov lahko napolni v 31 minutah.
Audi Q8 e-tron je s ceno 75.570 evrov za različico 50 quattro in 87.970 za 55 quattro pri nas že na voljo (sportback stane dobra dva tisočaka več). Odziv je menda izjemen, saj je kupce še pred uradnim prihodom k nam našlo že 50 primerkov, medtem ko naj bi se njihovo število do konca leta lahko celo podvojilo. Številka je zelo impresivna, še posebej, če upoštevamo, da je bilo od začetka prodaje pred prenovo prodanih skupnih 75 primerkov.