Avto.info

Avtonomna vožnja

Kaj napovedujejo avtomobilisti?

Še ne dolgo tega so nekateri ljudje v avtomobilski industriji trdili, da bodo popolnoma avtonomni avtomobili na ceste zapeljali do leta 2020.

Torek, 11. februar 2020

Leto 2020 je tu, a od prave avtonomne vožnje smo še precej oddaljeni. Vodilni predstavniki znamk pravijo, da moramo biti potrpežljivi in na avtonomna vozila še malo počakati, razlog pa je v visokih stroških in kompleksnosti zahtevanih sistemov. Se je pa v tem obdobju zgodil en zelo pomemben korak naprej – kupci avtomobilov razumejo, da se bodo kljub avtonomni vožnji in računalniškemu nadzoru nesreče še vedno dogajale.

Šef Volva Hakan Samuelsson je za Autonews Europe pred kratkim izjavil, da se je razvoj njihovih avtonomnih vozil pokazal kot »tehnično malce bolj zahteven, kot so sprva predvidevali.« Švedski proizvajalec avtomobilov »bo previden, da se bo izognil lansiranju nečesa, kar bo mišljeno kot avtonomno, a v resnici ne bo,« saj bi vozniki pri takem vozilu dobili lažen občutek varnosti.

Prvi mož Skupine PSA Carlos Tavares pravi: »Ne vidimo vrednosti za stranko za asistenčne sisteme, višje od stopnje 3. Pri višjih stopnjah stroški poletijo v nebo, a ne prinašajo tolikšne vrednosti za stranko.«

Vodilni proizvajalci seveda razvijajo tudi tehnologije za stopnji 4 in 5. Če jih ne bi, bi se jih prav gotovo lotila druga podjetja, kot sta na primer Uber ali Waymo, kar pa ne bi bilo dobro za avtomobilski posel.

»Stopnji 4 in 5 bosta zanimivi predvsem za deljeno mobilnost, kot so avtonomni ali robostki taksiji,« dodaja Tavares. »Ta vozila si bo delilo več uporabnikov, zato bodo lahko dražja. Uporablja se bodo v preprostejših okoljih, z posebnimi talnimi oznakami in jasno signalizacijo.«

Glavni izvršni direktor Bentleya Adrian Hallmark pa vidi možnost, da bi avtonomna električna vozila lahko nadomestila nekatere krajše letalske povezave. »Če tri ure povsem varno potujete s hitrostjo 320 km/h, lahko na takšen način prepotujete večino Evrope.«

Kakorkoli, avtonomna vožnja še ni prav blizu oziroma je oddaljena še kar nekaj desetletij. »Vedno bodo ljudje, ki bodo želeli sami voziti svoj avtomobil in to bodo lahko počeli še mnogo mnogo let,« sklene Hallmark.

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.