Avto.info

Ne privzdigujte obrvi

TEST IN OCENA: BMW 118d

  • Nova enka temelji na platformi s prečno vgrajenim motorjem in sprednjim pogonom
  • Srednja dizelska možnost, 118d s 110 kW (150 KM), jo do stotice pospeši v 8,4 sekunde
  • V osnovi stane 32, skupaj s številnimi doplačilnimi dodatki pa več kot 53 tisočakov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 13. junij 2020

»Izneveril se je tradiciji!«, »To ni več pravi BMW!«, »Dokončno so skrenili iz smeri!« prihaja iz ust tistih najbolj zagrizenih ljubiteljev znamke. Ja, res je, namesto zadnjega ima sprednji pogon, ampak – je to res pomembno? Tehnično platformo si v precejšnji meri deli z modeloma X1 in X2 ter nekatere elemente povzema po Minijevih derivatih. Je treba sploh še kaj dodati? Po temeljitem preizkusu vas lahko pomirimo – vozne lastnosti nove enke so opazno boljše kot pri predhodniku. Pika. 

Pri hitrejši vožnji skozi ovinke je avtomobil odlično uravnotežen in celo pri izrazitejšem priganjanju so slabosti sprednjega pogona praktično neopazne. Elektronika proti zdrsu je namreč po vzoru i3 integrirana v motorno elektroniko, kar pomeni trikrat hitrejšo odzivnost (ni zamika zaradi potovanja signala iz sistema DSC) in kar desetkrat hitrejše obvladovanje zdrsa, ob izklopljenem DSC-ju pa sistem EDLC z zaviranjem manj obremenjenega kolesa ustvarja učinek mehanske zapore diferenciala.

Poleg voznih lastnosti je največji napredek v primerjavi s predhodnikom občutno prostornejša notranjost.


V tem ali športnem režimu (kjer varnostna elektronika vmes poseže takrat, ko je res nujno), pa tudi sicer, je enka med vožnjo izjemno natančna, v ovinek zapelje tako rekoč hipoma in ostreje od mercedesa A. Občutek na volanu je vseskozi zelo dober, natančen in že najmanjši premiki se odražajo v spremembi smeri. Testni avto je bil nadgrajen še s športnim volanom in podvozjem M, temu primerno bolj čvrst in z resnično minimalnim nagibanjem v zavojih, a zato pri blaženju kratkih udarcev s ceste (pre)trd. In to kljub (le) 17-palčnim kolesom s pnevmatikami (zimskimi) precej visokih bokov … 

Ali smo med testom kdaj pogrešali zadnji pogon? Nikoli. No, le pri vrtenju v krogu na zasneženem parkirišču – aja, pa saj letos ni (bilo) snega – bi prišel prav. Za risanje krofov po suhem je 118d pač premalo. Dvolitrski štirivaljni turbodizel pod to oznako razvije sicer za vsakdanjo rabo solidnih 110 kW (150 KM) moči, podajanje je zelo zvezno in brez pretiranih sunkov, samodejni menjalnik steptronic s sedmimi stopnjami prenosa pa svoje delo opravlja hitro in učinkovito ter z dolgo zadnjo prestavo pripeva k manjši porabi goriva in manjšemu hrupu motorja pri višjih hitrostih. Zvočna zatesnjenost (vključno s podvozjem) je odlična in dizelski ropot je slišen le zunaj vozila.

Skok v notranjost. Digitalne merilnike je treba doplačati, v nekaterih paketih zraven dobite še sistem hud. Osrednji zaslon infotainmenta s premerom 26 centimetrov je občutljiv na dotik, poleg gladkega delovanja in logičnih menijev pa BMW tekmece prekaša z resnično funkcionalnim vmesnikom v obliki vrtljivega gumba in z nekaj klasičnimi stikali. Paket connected professional premore osebnega svetovalca, številne uporabne aplikacije (od vremena do novic) in možnost dostopa do vozila na daljavo, a žal nima povezave Android Auto, le Apple Carplay. Ergonomija je zaradi resnično izdatnih nastavitev sedeža in volana naravnost vrhunska, športni sedeži pa precej trdi in se s poudarjenimi robovi zdijo primerni predvsem za manjše ali bolj športne riti. 

118d je verjetno najbolj posrečena (dizelska) izbira – trivaljni 116d utegne biti malce šibak, 120d pa je na voljo zgolj s pogonom xDrive.


Prostora je dovolj v vse smeri, tudi v širino v predelu komolcev, največji napredek v primerjavi s predhodnikom pa je na zadnjih sedežih, kjer bosta šele več kot 1,8 metra visoka potnika z glavo podrsala strop. Za povrh sta zadaj dva priključka USB-c (tretji je v sredinskem predalu med sprednjima sedežema, na sredinski konzoli je klasičen USB-a), tudi prostora za drobnarije je s priročnimi odlagalnimi mesti (vključno s površno za brezstično polnjenje mobilne naprave), zajetnimi žepi v vratih ali radodarnim predalom pred sovoznikom več kot dovolj.

Ah, puristi naj kar privzdigujejo obrvi, a nova enka predhodnika prekaša v vseh elementih igre. Poleg voznih lastnosti predvsem z občutno prostornejšo notranjostjo, z višjo stopnjo kakovosti, varnostjo in povezljivostjo pa letvico postavlja zelo visoko. Tudi cenovno, vsaj po ceniku in s sproščenim dodajanjem številnih doplačilnih dodatkov …

Ha, pa mi je uspelo, da se niti enkrat nisem dotaknil gromozanskih sprednjih ledvičk!
 

BMW 118d
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1995 ccm, 110 kW (150 KM) pri 4000–4400/min, 350 Nm pri 1750–2500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4319 x 1799 x 1434 mm; Medos. razdalja: 2670 mm; Pnevmatike: 195/55 R17; Masa/nosilnost: 1505/550 kg; Prtljažnik: 380–1200 l.
  Največja hitrost:  216 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,4 s; Poraba goriva (WLTP): 5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 6,5 l/100 km; Izpust CO2: 139 g/km.
  Cena:  osnovni model (118i): 28.000 €, testno vozilo: 53.325 €; BMW Group Slovenia, d. o. o., Ljubljana.
vozne lastnosti, kakovostna izdelava, prostorna notranjost, infotainment pre)trdo podvozje, nima povezave Android Auto, cena z dodatno opremo brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.