BMW 3.0 CSL
BMW-jev »Batmobile« je zopet oživel!
Pred petimi desetletji je BMW 3.0 CSL šokiral javnost, tako s svojim agresivnim videzom kot z izjemnimi, skoraj dirkaškimi zmogljivostmi. Sedaj je dobil istoimenskega naslednika!
Petek, 25. november 2022
Na lestvici najbolj ikoničnih BMW-jev vseh časov bi se prav gotovo vsakokrat znašel model 3.0 CSL, ki je med prvimi v zgodovini elemente dirkalnega avtomobila ponujal v cestni izvedbi. Z vpadljivimi usmerjevalniki zraka, kričečim šestvaljnikom in olajšan vse nepotrebne mase (tehtal je le 1.270 kilogramov), je komaj še zadoščal zahtevam za uporabo na javnih cestah. BMW se je zvezdniku s posterjev priklonil z omejeno serijo istoimenskega avtomobila, ki je nastal na osnovi BMW-ja M4 CSL.
Že avtomobil na katerem je zasnovan, ni ravno vsakdanji, 3.0 CSL pa vse skupaj pelje še nekaj korakov dlje. Za začetek ga poganja poznan trilitrski prisiljeno polnjeni vrstni šestvaljnik, ki tokrat doseže kar 560 »konjev« največje moči. To je deset več kot M4 CSL, a obenem 100 Nm manj največjega navora. To pa zato, ker bo vseh 50 primerkov, kolikor jih nameravajo narediti, opremljenih s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki ima nekoliko več omejitev kot 8-stopenjska avtomatika. Podatkov o zmogljivostih še niso razkrili, ocenjujemo pa, da bo vseeno malenkost počasnejši kot M4 CSL
Seveda je najbolj ključna lastnost tega avtomobila njegova pojava, ki je res prava paša za oči. Njegovega predhodnika so zaradi podobnih potez poimenovali kar Batmobile, zato je bilo edino smiselno, da ga v največji meri posnemajo. V primerjavi z M4 CSL je videti kot dirkalna specialka. Z ogljikovimi vlakni ojačana plastika tvori izbočene blatnike in oba odbijača. Maska je tudi precej drugačna, saj so ledvičke nekoliko manjše in imajo aluminijasto obrobo. Nepogrešljiva sta tudi velikanski spojler na zadku in nič manjši na zadnjem delu strehe. Barva karoserije je bela z značilnimi napisi in poudarki v odtenkih oddelka BMW Motorsport. Gre pa za zelo zapleten proces barvanja s 134 posameznimi koraki, kar pri celotnem kontingentu vozil pomeni kar 6,700 dodatnih ur ročnega dela.
Številka 50 se nanaša na obletnico oddelka M, prav zaradi tega pa je na to število omejena količina vozil, ki jih bodo ponudili kupcem. Cena avtomobila, ki ga že danes lahko uvrstimo v kategorijo zaželenih zbirateljskih modelov, za zdaj še ni znana. Ob vsem vloženem delu in ekskluzivnosti pa bo brez dvoma spadal med najdražje, ki so jih pri BMW-ju kadarkoli izdelali.