Avto.info

Hiter in hibriden

TEST IN OCENA: BMW 330e

  • Hibridni sklop ponuja skoraj 300 »konjev« in približno 40 kilometrov dosega na elektriko
  • Do stotice potrebuje 5,9 sekunde, na testu pa je v povprečju porabil 6,1 litra bencina
  • Z dodatki lahko stane več kot 70 tisočakov, a je v osnovi cenejši od primerljivega dizla
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 18. julij 2020

Hibridi niso več to, kar so bili. Kakšni pa so bili? Predvsem varčni in nalašč nekoliko alternativni. Toda odkar so postali nekaj, kar mora zaradi okoljskih standardov imeti v ponudbi praktično vsak proizvajalec, tudi tisti najbolj ugledni, se stvari spreminjajo. In to na bolje! Na srečo so se nekateri odločili, da z elektrifikacijo ne bodo zanikali svojih vrednot, temveč jih bodo poskusili poudariti. To je zelo uspešno storil BMW, ki je z novo hibridno trojko še dodatno poudaril dinamičnost.

Z rezervoarjem, ki meri le 40 litrov, to ni klasičen potovalnik, njegov potencial pride do izraza s krajšimi vožnjami in rednimi polnjenji.


To je dosegel z zelo zmogljivim pogonskim sklopom, ki ga sestavljata dvolitrski turbocencinski štirivaljnik s 135 kilovati (184 KM) in elektromotor s 83 kilovati (113 KM). Sistemska moč znaša 185 kilovatov (252 KM) oziroma 215 kilovatov (292 KM) za kratek čas s funkcijo XstraBoost, dokler je baterija dovolj napolnjena. Vse to se prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na zadnji kolesi in zadostuje za pospešek do stotice v spoštovanja vrednih 5,9 sekunde. Ob odločnem pritisku na plin res lepo »prilima« na sedež in je kljub 1,8 tone skupne mase prijetno dinamičen ter lepo vodljiv tudi v ovinkih. Z opcijskim prilagodljivim podvozjem M pa v športnem načinu postane preprosto športen. Pri tem je najlepše, da je lahko na drugi strani čisto tih, uglajen in varčen na ravni najbolj skopuških dizlov. Preklopi med delovanjem elektromotorja in motorja na notranje zgorevanje so praktično neopazni, zato je vožnja vselej zelo udobna. Poleg tega bo lahko marsikdo skoraj pozabil, kako je videti ročka za točenje bencina, kar so Nemci omogočili z vgradnjo večje baterije kot pri predhodniku. Ta s kapaciteto 12 kilovatnih ur (10,4 kWh uporabne) obljublja do 59 kilometrov vožnje na elektriko, ki je mogoča do hitrosti 140 kilometrov na uro. Nam jih je na testu, ki je sicer potekal pri precej nizkih zimskih temperaturah, v mestu navadno uspelo prevoziti slabih 40, na avtocesti pa približno 30, kar lahko zadosti dnevnim potrebam marsikaterega Slovenca. Ob tem je na koncu povprečna poraba bencina znašala 6,1 litra na 100 kilometrov, kar je ob upoštevanju stroška za elektriko zelo spodbuden rezultat.

Je odlična alternativa dizelskemu modelu za vse, ki lahko avtomobil polnijo doma in preživijo z malce manjšim prtljažnikom.


Kabina je praktično enaka kot pri bolj običajnih izvedbah. Razlikuje se le po gumbih za izbiro hibridnega in električnega načina vožnje ter po podatkih o porabi električne energije na instrumentni plošči. Edina pomembnejša razlika v primerjavi z običajnimi izvedbami, ki je obenem za nas tudi edini pravi minus tega modela, se skriva v zadku. Baterije so namreč prtljažniku vzele 105 litrov prostornine. Ta jih tako ponuja le 375 in ker nima ravnega dna, ni najbolj praktičen.

Kaj pa finančna plat? Takšen avtomobil, seveda, ni poceni. Testni je z dobrimi 20 tisočaki dodatne opreme stal skoraj 71 tisoč evrov. Toda osnovni model, ki stane 50.750 evrov, je cenovno zanimivo umeščen med primerljivo bencinsko izvedbo 330i in dizelsko 330d. Je namreč dobrih šest tisoč evrov dražji od prve in slabih tisoč evrov cenejši od druge, z upoštevano subvencijo za priključne hibride pa lahko kupec od končne cene odšteje še dva tisočaka. Tako je že konkretno cenejši od dizla, tistemu, ki bi lahko večino časa uporabljal njegovo električno plat, pa se bo izplačal tudi v primerjavi s klasičnim bencinarjem. Poleg tega ne zahteva nobenih kompromisov na področju dinamike, saj je, kot rečeno, izjemno hiter in po želji celo prijetno športen. Sprijazniti se je treba le z razmeroma majhnim in ne ravno praktičnim prtljažnikom.
 

BMW 330e 
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 135 kW (184 KM) pri 5000–6500/min, 265 Nm pri 1350–4250/min; Motor (električni): sinhronski, 83 kW (113 KM) pri 3170/min, 265 Nm pri 0–3170/min; Sistem: 215 kW (292 KM), 420 Nm Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4709 x 1827 x 1442 mm; Medos. razdalja: 2851 mm; Pnevmatike: 225/50 R17; Masa/nosilnost: 1815/485 kg; Prtljažnik: 375 l.
  Največja hitrost:  230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,9 s; Poraba goriva (WLTP): 1,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,1 l/100 km; Izpust CO2: 32 g/km.
  Cena:  osnovni model (318d): 38.100 €, testno vozilo: 70.925 €; BMW Vetriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
zmogljivosti, vozne lastnosti, poraba prtljažnik, končna cena brez napak

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.