Politično korekten
TEST IN OCENA: BMW 430i gran coupé xDrive
- Bavarski gran coupé ponuja šarm kupeja in uporabnost kombilimuzine
- Z dvolitrskim štirivaljnikom je zelo zmogljiv in ne pretirano požrešen, a mu manjka nekaj duše
Četrtek, 18. julij 2019
Ko smo med testnimi termini zagledali oznako 430i, smo se takoj razveselili, saj se zadnje čase le redko srečujemo z Bavarci z bencinsko dušo. V mislih smo zaslišali tudi melodijo vrstnega šestvaljnika, ki je žal odzvenela že v naslednjem trenutku, ko smo se spomnili, da se za oznako 30i ne skriva več trilitrski šestvaljnik, temveč dvolitrski stroj z dvema valjema manj. Ta je podkrepljen z dvema turbopuhaloma, ki mu zagotavljata spoštovanja vrednih 185 kilovatov (252 KM) moči in 350 Nm
navora. Spoštovanja vredne so tudi zmogljivosti, ki jih zagotavlja temu petvratnemu kupeju. Do stotice namreč potrebuje 5,9 sekunde, pospeševanje pa elektronika zatre pri 250 kilometrih na uro. Avtomobil je izjemno hiter in prijeten tudi zaradi odličnega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki se nikoli ne zmede. Poleg tega s tem strojem ni preveč požrešen. Na testu je zahteval 10,1 litra na 100 kilometrov, brez težav pa bi se zadovoljil z litrom manj.
Takšen gran coupé je zelo hiter in zanesljiv v vseh razmerah, a bo morda kdo, tako kot mi, pri njem pogrešal značaj in postavljaški zvok šestvaljnika.
Dovolj razlogov za zadovoljstvo ponuja tudi prilagodljivo podvozje, ki na eni strani omogoča dovolj udobja za vsakdanjo uporabo, na drugi pa zelo zanesljivo lego skoraj brez nagibanja v ovinkih. Tu je še pametni štirikolesni pogon, ki poskrbi, da se pelje kot po tračnicah, celo na bolj spolzki podlagi.
Tehnični odličnosti lahko prištejemo še kupejevski šarm z nizko strešno linijo in vrati brez okvirjev ter praktičnost petvratne zasnove z velikim in lepo dostopnim prtljažnikom.
Skratka, vse je odlično. Morda še preveč. Tudi zvok, ki pride iz dvojne izpušne cevi, je prijeten, a žal daleč od globine in polnosti, ki jo premore vrstni šestvaljnik. Zanj morate izbrati model 440i, ki je nedvomno bolj športen in uživaški, a mu je manj mar za okolje, zato ni tako politično korekten.
BMW 430i gran coupé xDrive |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1999 ccm, 185 kW (252 KM) pri 5200/min, 350 Nm pri 1450/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4640 x 1825 x 1404 mm; Medos. razdalja: 2810 mm; Pnevmatike: 225/45 R18 spredaj, 255/40 R89 zadaj; Masa/nosilnost: 1690/485 kg; Prtljažnik: 480–1300 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,9 s; Poraba goriva (EU): 8,0/5,8/6,6 l/100 km; Povprečje na testu: 10,1 l/100 km; Izpust CO2: 151 g/km. |
Cena: osnovni model (420i): 42.350 €, testno vozilo: 70.262 €; BMW Vetriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
zunanji videz, vozne lastnosti, zmogljivosti | zastarela notranjost, končna cena | brez napak |