Avto.info

Preračunljivec

TEST IN OCENA: BMW M135i xDrive

Štirivaljnik z 225 kilovati (306 KM) omogoča pospešek do stotice v 4,8 sekunde. Z dodatki, ki ne pustijo veliko neizpolnjenih želja, se cena približa 70 tisočakom.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 19. junij 2021

Stvari se spreminjajo. Tako je tudi BMW s tretjo generacijo popolnoma spremenil model serije 1. Nekoč je bila to kupejevsko navdihnjena kombilimuzina z dolgim nosom in pogonom na zadnji kolesi. A Bavarci pravijo, da si kupci v tem razredu želijo bolj praktičnih avtomobilov. Zato so novo enko postavili na platformo s prečno vgrajenim motorjem, pri kateri je pogon v osnovi speljan k sprednjima kolesoma. To ji je prineslo krajši sprednji del in višjo strešno linijo, ki med drugim omogoča bolj udobno vstopanje in izstopanje iz avtomobila.

Sprememba zasnove pa je, tudi za trenutno najbolj športno izvedbo M135i xDrive, prinesla drugačen značaj. Nekoč, še ne tako davno, je ta oznaka pomenila, da se pod sprednjim pokrovom vrti trilitrski vrstni šestvaljnik, ki je bil v tem razredu prava posebnost. Toda ti časi so minili. Zdaj M135i prinaša nabrit dvolitrski turbobencinski štirivaljnik z 225 kilovati (306 KM) moči in 450 Nm navora v kombinaciji z osemstopenjsko avtomatiko in štirikolesnim pogonom. Motor ob zagonu zelo obetavno zarohni in se precej razbijaško oglaša, vendar kmalu postane jasno, da gre za umetno ustvarjen in na trenutke pretiran zvok. Čeprav ima za liter manjša pljuča od predhodnika, je moči in navora na pretek že pod dva tisoč vrtljaji na minuto. Besno vleče do petice na merilniku vrtljajev, kjer doseže največjo moč, toda veselje se kmalu, za avtomobil s statusom športnika kar malce prekmalu, konča, saj nastopi omejevalnik.

Nova »ta hitra« enka je res izjemno hitra in učinkovita, a zaradi nove zasnove ne tako ostra in zabavna kot predhodni modeli.


Status športnika pa ni pod vprašanjem med ovinki, toda … Volan je natančen, a ne tako oster, kot bi pričakovali od Bavarca s črko M v oznaki. Zaradi pogona, ki je v osnovi speljan k sprednjima kolesoma, prav tako ni tistega značilnega občutka vodljivosti in igrivosti zadka, kot pri bolj klasičnih, tudi štirikolesno gnanih BMW-jih. Zaradi štirikolesnega pogona ob speljevanjih dobesedno grabi asfalt in gre točno tja, kamor ga usmerimo, k čemur med drugim prispeva mehanski samozaporni diferencial. Športno podvozje M vestno skrbi, da se v ovinkih komaj kaj nagne, a zato v kombinaciji z 19-palčnimi platišči z nizkopresečnimi pnevmatikami v kabino brez filtrov poroča tudi o najmanjših nepravilnostih na cesti.

Nova najbolj športna enka je torej izjemno hiter avtomobil prijetno športnega videza, ki je v želji, da bi osvojil čim širši krog kupcev, malce bolj preračunljiv, zaradi česar je izgubil nekaj klasičnega bavarskega šarma.
 

BMW M135i xDrive
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, štirivaljnik, 1.998 ccm, 225 kW (306 KM) pri 5.000/min, 450 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.319 x 1.799 x 1.434 mm; Medos. razdalja: 2.670 mm; Pnevmatike: 235/35 R19; Masa/nosilnost: 1.600/485 kg; Prtljažnik: 380–1.200 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,8 s; Poraba goriva (EU): 8,0 l/100 km; Povprečje na testu: 9,6 l/100 km; Izpust CO2: 179 g/km.
  Cena:  osnovni model (116i): 26.185 €, testno vozilo: 68.008 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
zmogljivosti, motor, menjalnik pretiran umeten zvok, cena brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.