Avto.info

Strup v elegantno majhni steklenički

TEST IN OCENA: BMW M235i xDrive gran coupe

BMW serije 2 gran coupe je najmanjši limuzinski kupe te znamke. Turbobencinar z 225 kW (306 KM) mu omogoča pospešek do stotice v 4,9 sekunde. V osnovi stane 53.450, s številnimi doplačilnimi dodatki celo več kot 70 tisoč evrov.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 8. avgust 2020

Dvojka gran coupe je najmanjši in obenem najnovejši predstavnik BMW-jevih štirivratnih kupejev, preizkusili pa smo ga v njegovi najbolj vroči različici z oznako M235i. Naj takoj na začetku razčistimo, da gre za luksuznega brata serije 1, ki se namesto klasične kombilimuzinske ponaša z nižjo, elegantneje urezano kupejevsko linijo (in normalno velikima sprednjima ledvičkama). Z njo si deli večino tehnike, vključno s pogonom na sprednji kolesi oziroma štirikolesnim pogonom, kot je bilo v primeru testnega vozila. Kupejevska serija 2 je po drugi strani »klasični« BMW s pogonom na zadnji kolesi in z njo gran coupe pravzaprav nima kaj dosti skupnega.

O voznih lastnostih smo razčistili že pri testu BMW 118d (AF248) in ugotovili, da so izjemno dobre. Pri tem avtomobilu ni nič drugače. Nasprotno, podvozje je odlično uravnoteženo, športno čvrsto in vožnja skozi zavoje je izjemno natančna ter z resnično malo nagibanja. Vse skupaj izboljšujeta pogon na vsa štiri kolesa in delna zapora diferenciala, skupaj z natančnim volanom pa tehnika več kot uspešno zadovolji potrebe zahtevnega voznika. Kot celota je natančnejši in ostrejši, če hočete, od mercedesa, pri tem po drugi strani ne zanemarja udobja.

Tehnično, oblikovno, pa tudi sicer je luksuzna različica nove serije 1, ne klasične serije 2 coupe.


Pravi biser je tudi motor, prisilno polnjen vrstni štirivaljnik zdravega športnega zvoka in še bolj zdravega značaja. Več kot tristoglava konjenica, seveda, ne pušča odprtih dvomov – plemenito vleče praktično v katerem koli območju vrtljajev, se hipoma odzove na pritisk na stopalko za plin, ob odločni desni nogi pa prav pošteno butne v hrbet. Možno je izbirati med različnimi nastavitvami (od eco do sport+), tako da je kupejevska dvojka pravi partner za najrazličnejše aktivnosti.

Priznamo, prav gotovo se mu za volan najlepše poda navihana blondinka, morda tudi mlada mamica, ki zjutraj malčka odpelje v vrtec ali šolo in se nato odpravi v službo ali po drugih opravkih. A, bodimo pošteni, včasih bi ji prav z veseljem podtaknili svojo petico karavan in se nato z njeno dvojko po malce daljši, a zato toliko bolj ovinkasti in zabavni poti odpravili v službo. Ali pa bi ji ga popoldne izmaknili za kakšno urico in s tem izpolnili tiste svoje športne potrebe.

Ob pritisku na stikalo za zagon motor prav prijetno zabrbota in zarohni iz dveh širokih izpušnih cevi na zadku. V normalnem režimu se hitro umiri, v športnem pa ohrani svoje zdravo – čeprav pravzaprav nikoli pretirano – športno nrav in občasno za povrh pridušeno zapoka. Po eni strani je vožnja lahko zelo umirjena, tudi presenetljivo udobna, saj je podvozje kljub športnemu vzmetenju za odtenek mehkejše kot pri enki in kljub pnevmatikam nižjega preseka, nataknjenim na 18-palčna kolesa, udobnejše pri blaženju udarcev s ceste. Kot celota je precej bolje uravnoteženo.

Med vožnjo premore več športne ostrine kot mercedes CLA, a prav nič manj udobja.


Brez skrbi, ta drobec dodatne mehkobe nikakor ne pomeni, da bi se pri ostrejši vožnji dvojka preveč pozibavala, plavala ali nagibala – nasprotno, ceste se drži čvrsto kot klop, v ovinku je tudi pri večjih hitrostih izjemno suverena, zaradi natančnega volana, ki je v različici M deležen bolj športnih nastavitev, pa vseskozi veste, kaj se dogaja pod sprednjimi kolesi. Na voznikov ukaz se odzove v trenutku, prav tako samodejni menjalnik z osmimi stopnjami prenosa, ki bodisi v običajnem bodisi v športnem režimu vedno poskrbi za ustrezen prenos moči. Seveda je tu še možnost ročnega menjavanja prestav s stikali na volanu ali pomikanjem ročice naprej in nazaj.

Skratka, če ga primerjamo z neposrednim tekmecem mercedesom CLA (do neke mere se mu ob bok postavljata tudi audi A5 sportback in volkswagen arteon), je BMW serije 2 gran coupe bolj športnega značaja in v notranjosti za spoznanje prostornejši. Sicer je tudi po tej plati v mnogočem močno soroden enki, predvsem spredaj ni omembe vrednih razlik. Sedi se vrhunsko, medtem ko za zadaj sedeče potnike utegne zmanjkati prostora za glave. Tja nekje do metra tri četrt, morda kakšen centimeter več še gre, nato začnete z glavo božati strop. S prostorom za noge ni težav, stopala lahko potisnete pod sprednja sedeža, uporabno radodaren je tudi prtljažni prostor z možnostjo povečanja z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev, a ima zaradi kupejevsko-limuzinskega zadka malce manjšo odprtino.

V primerjavi z v mnogočem sorodno serijo 1 je dvojka gran coupe približno štiri tisočake dražja.


Da gre dejansko za bolj imeniten derivat serije 1, ne sorodnika aktualne serije 2 (coupe), se pozna tudi v zasnovi notranjosti, ki jo zaznamuje izjemno kakovostna in natančno izdelana armaturna plošča z naravnost brezhibno ergonomijo. Pomiki sedeža in volanskega obroča so radodarno odmerjeni, spet hvalimo osrednji infotainment sistem, ki je, kar zadeva funkcionalnost, s kombinacijo gladko delujočega, na dotik občutljivega zaslona, logičnih menijev in večopravilnega vmesnika z vrtljivim gumbom ter dodatnimi stikali audiju in mercedesu lahko vzor. Opremljen je lahko z možnostjo upravljanja s kretnjami ali glasovnimi ukazi, a se v praksi oboje izkaže bolj kot ne kot nepotrebno. Še en minus – z vidika povezovanja premore le Apple Carplay, medtem ko Android Auto (trenutno še) ni na voljo.

Je pa na voljo cela vrsta sodobnih varnostnih in drugih pripomočkov ter tistih doplačilnih dodatkov, ki naredijo avtomobil prestižnejši, prijetnejši in bolj športen. Seveda vse to dodajanje sladkorčkov pomeni nove in nove posege v denarnico, ki močno zasolijo končni račun.
 

BMW M235i xDrive gran coupe
 Vozilo in motor kupejevska limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 225 kW (306 KM) pri 5000-6250/min, 450 Nm pri 1750–4500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4526 x 1800 x 1420 mm; Medos. razdalja: 2670 mm; Pnevmatike: 225/40 R18; Masa/nosilnost: 1645/535 kg; Prtljažnik: 430 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,9 s; Poraba goriva (WLTP): 7,6 l/100 km; Povprečje na testu: 10,4 l/100 km; Izpust CO2: 172 g/km.
  Cena:  osnovni model (218i gran coupe): 31.250 €, testno vozilo: 69.258 €; BMW Group Slovenia, d. o. o., Ljubljana.
motor in pogon, vozne lastnosti, kakovostna izdelava  prostornost zadaj, nima povezave android auto, končna cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.