Avto.info

Nazaj v prihodnost

TEST IN OCENA: BMW M440i xDrive

  • Z novim obrazom, o katerem se še vedno krešejo mnenja, BMW sporoča, da serija 4 ni le trojka brez enega para vrat
  • Opremljen s trilitrskim šestvaljnikom, ki zmore 275 kW (374 KM), je le stopničko nižje od ekstremnega M4
  • Kljub štirikolesnemu pogonu ob priganjanju zadek rad zapleše
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 16. januar 2021

Premijski avtomobilski segment je med tistimi, kjer proizvajalci najmanjkrat tvegajo z radikalnimi spremembami. Audi, BMW in Mercedes so svojo široko ponudbo poenotili do te mere, da kupci velikokrat izbirajo le velikost, in ne obliko avtomobila. S, M ali L? A4, A6 ali A8? C, E ali S? Serija 3, 5 ali 7? Ravno zato je tako vznemirljivo, ko se kateremu izmed njih »odtrga« in naredi nekaj popolnoma drugačnega.

Prav to so storili pri BMW-ju z novo serijo 4, čeprav želja po ustrezanju kupcem na globalni ravni že nekaj časa diktira oblikovalski jezik. Poigrali so se s svetinjo in znameniti ledvički povečali na velikost, ki jo dimenzije sprednjega konca avtomobila še komaj dopuščajo. Za mnogo predanih ljubiteljev znamke je bila to nedopustna poteza, mi pa jo sprejemamo nekoliko bolj rezervirano. Tisti, ki imamo malce boljši avtomobilski spomin, namreč še precej živo vidimo šokirane obraze nekaterih ob prvem pogledu na bavarske izdelke, pod katere se je podpisoval kontroverzni Chris Bangle. Upamo si trditi, da so bili takrat za BMW tisto, kar je najbolj potreboval.

Zgleduje se po seriji 8, ne le oblikovno, ampak tudi s slogom, ki je veliko bližje klasičnemu grand tourerju.


Orjaška maska torej, z bolj zatečenimi ledvicami kot gležnji nosečnice. A nova štirica je veliko več kot to, saj gre na neki način za prelomni model, ki noče biti več le trojka z enim parom vrat. Kupe se osamosvaja tako, da je od trojke za skoraj pet centimetrov nižji, slabih šest daljši ter za povrh še dva in pol širši. Močna športna drža precej spominja na veliko osmico in s tem namiguje, da gre za klasični GT. Ker smo na preizkušnjo dobili trenutni vrh ponudbe M440i xDrive (če izvzamemo športni M4), je navzven na račun serijskih M dodatkov izjemno atraktiven. Po pravici povedano, nas je odziv ljudi presenetil, saj se za kakšnim testnim avtomobilom že dolgo ni obračalo toliko glav kot za tem.

Dolžinski prirastek je imel pozitiven vpliv v notranjosti, kjer se na vsakem od štirih sedežev brez težav pelje odrasel potnik. Dostop na zadnja sedeža je za tovrsten avtomobil zelo soliden, delo olajša električni umik sedežev popolnoma naprej z enim potegom ročice. Dolga vrata so na parkiriščih, jasno, nadloga, za kupeje značilna stekla brez okvirja pa le, kadar se najde kdo, ki namesto za kljuko grabi za steklo. Ko smo že pri uporabnosti, hvalimo tudi prtljažnik s 440 litri prostora.

Pri BMW-jih je, zlasti če so ti kupeji, največ vreden voznikov sedež. Tisti, ki sedi za volanom M440i xDrive, prav gotovo ne bo razočaran, pa ne le zaradi popolne ergonomije in položaja za volanom. Šteje to, da lahko ukazuje svilnato gladkemu in po potrebi športno nastrojenemu vrstnemu šestvaljniku. Ta iz trilitrske prostornine in s pomočjo prisilnega polnjenja postreže s 275 kilovati (374 KM) moči, za povrh lahko računa še na pomoč dodatnih osmih kilovatov oziroma 11 »konjev« elektromotorja/generatorja. Ta v sklopu 48-voltnega omrežja pomaga pri speljevanju, preden se turbo prebudi in ob pospeševanju na polno, izpolnjuje tudi nalogo regeneracije energije, ki se sprošča pri zaviranju.

Ni pomembno, kateri vozni profil je izbran, ob odločnem pritisku v trenutku podivja, tudi če je vklopljen »šparovni« eco pro.


Kombinacija motorja, štirikolesnega pogona in 8-stopenjskega klasičnega samodejnega menjalnika, ki je že velikokrat dokazal, da obvlada gladko mehkobnost in zavidljivo hitrost pretikanja, ponuja možnost, da z mesta do stotice pospeši v le štirih sekundah in pol. Podvig pospremi glasno rohnenje, ki v kabino ne prehaja le iz motorja in izpušnih cevi, ampak tudi iz ozvočenja. Koliko, je odvisno od izbranega voznega profila – comfort, sport ali eco pro. Vsak zase ima možnost dodatnega shranjevanja individualne prilagoditve specifičnim željam voznika, denimo kombiniranje športne odzivnosti motorja in menjalnika z mehkim vzmetenjem …

Karakter voznih lastnosti več kot 1,8 tone težkega kupeja bi prej kot izrazito športne opisali kot uglajeno dinamične, z občasnimi vložki pobalinstva. S štirikolesnim pogonom se cestišča in začrtane smeri drži kot Rogla majice vodilnega. Po drugi strani ni treba veliko, le izklopljena elektronika, težka noga in oster ovinek, pa pokaže, da za pravo veselje poskrbi zadnji kolesni par z elektronsko zaporo diferenciala.

Resda se konservativni klan ljubiteljev BMW-ja novi maski upira, a smo prepričani, da se Chris Bangle ob tem pošteno zabava!


Elektronika nasploh prevladuje na skoraj vseh področjih, še posebej pri varnosti. Med pomembnejšimi pridobitvami sta serijska opozorilo pred naletom s posredovanjem zavor in sistem za opozorilo pri nenamerni menjavi voznega pasu s posredovanjem volana, med dodatki so še razni pripomočki, ki skupaj omogočajo delno avtonomno vožnjo. Eden od vrhuncev je operacijski sistem BMW 7.0, prvi s posodabljanjem na daljavo in s funkcijami, kot sta aktivna navigacija (pot izračuna v oblaku) in možnost glasovnega izbiranja. Jasno, povezati se zna z Apple CarPlay in Android Auto.

Ob vsej vgrajeni inteligenci je jasno, da serija 4 gleda daleč v prihodnost, z zvesto uporabo šestvaljnika in masko, ki se na neki način priklanja BMW-jevim posebnežem iz preteklosti. Nastopaška maska v sebi zares skriva veliko več, kot bi morda na prvi pogled sklepali, kot pribito pa drži, naj vam je všeč ali ne, da je z njo na cesti trenutno eden največjih posebnežev!
 

BMW M440i xDrive
 Vozilo in motor kkupe, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: turbobencinski, šestvaljnik, 2.998 ccm, 275 kW (374 KM) pri 5.500/min, 500 Nm pri 1.900/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.770 x 1.852 x 1.393 mm; Medos. razdalja: 2.851 mm; Pnevmatike: 225/40 R19 spredaj in 255/35 R19 zadaj; Masa/nosilnost: 1.815/430 kg; Prtljažnik: 440 l..
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,5 s; Poraba goriva (EU): 7,5 l/100 km; Povprečje na testu: 10,2 l/100 km; Izpust CO2: 170 g/km.
  Cena:   osnovni model (420i): 46.900 €, testno vozilo: 89.578 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
zmogljivosti, motor, menjalnik, vozne lastnosti monotonost notranjosti v primerjavi z zunanjostjo brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.