Avto.info

Dr. Jekyll in gospod Hyde

TEST: BMW X3 xDrive20d in X3M competition

  • Primerjali smo dva X3, z zmernega in ekstremnega dela ponudbe, s turbodizlom in brutalnim bencinarjem
  • Imata veliko skupnega, a ju loči 320 »konjev« in dobrih 50 evrskih tisočakov
  • Glede na izbiro ponuja vse od terenskih zmogljivosti do ekstremne vozne dinamike
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Torek, 28. julij 2020

Vsaka izvedenka BMW-jevega srednje velikega športnega terenca X3 sodi v razred prestižnih vozil. A prestiž ima veliko oblik in ta dvojec je pravi dokaz za to. Če odmislimo bogato dodatno opremo, je izvedba z dvolitrskim turbodizlom vstopnica v svet X3, medtem ko je predstavnik klana M popolnoma drugačna zverina. Naša naloga na primerjalnem testu je bilo ugotoviti, kateri izmed kandidatov je bolj pristen predstavnik svoje vrste. Bi bilo bolje običajni X3 zamenjati za klasično bavarsko limuzino? Je X3 z dobrimi 500 »konji« le ponesrečen nastopač ali lahko z dirkaško vsebino prepriča tudi na stezi in na zaviti gorski cesti?

O aktualnem X3 smo v naši reviji že pisali, ko smo testirali izvedbo xDrive30d, katere pogon je zagotavljal trilitrski šestvaljni turbodizel, in takrat navdušeno hvalili zmogljivosti, a obenem poudarili, da bi bila zares najbolj smotrna izbira dvolitrski turbodizel. No, zdaj smo testirali ravno takšnega, z močjo 140 kW (190 KM), štirikolesnim pogonom in 8-stopenjsko avtomatiko. Za začetek omenimo njegovo velikansko prednost pred šestvaljnikom, saj stane neverjetnih 13.750 evrov manj! Seveda ponuja precej manj suverenosti pri pospeševanju, pospešek do stotice namesto 5,8 traja kar osem sekund, največja hitrost pa namesto 240 znaša le 213 km/h. Vseeno se v praksi takšen X3 še zdaleč ne zdi kot počasne, za kar imata veliko zaslug odličen samodejni menjalnik in bogat navor motorja. Hrupa turbodizelskega motorja na račun vrhunske zvočne izolacije v kabino večinoma ni slišati, razen ob močnejšem priganjanju. 

X3 ima pod kožo kar nekaj skupnega z limuzinsko serijo 5, zato je jasno, da obvlada udobno križarjenje, a tudi občasni izlet po brezpotju.


Hecno, najdražji X3 v ponudbi je pravo nasprotje, saj vselej hrumi, vprašanje je le, kako naglas to počne. Trilitrski šestvaljnik iz oddelka M z nadgradnjo competition ponuja kar 375 kilovatov (510 KM), ki jih prav tako kroti klasični 8-stopenjski samodejni menjalnik. Pospešek do stotice traja le 4,1 sekunde, največja hitrost je omejena na 250 km/h. Tudi tu se moč prenaša k vsem štirim kolesom, a na nekoliko drugačen način. Ima namreč poseben športni samozaporni zadnji diferencial, ki omogoča vse prej kot tipično vozno dinamiko, kakršno bi sicer pripisali SUV-om. Na željo voznika je lahko moč vselej speljana k zadnjemu kolesnemu paru, varnostna elektronika pa gre navidezno na počitnice. Skorajda neverjetno je, kako se lahko več kot dve toni težko in visoko vozilo obnaša kot podivjan kupe, ki vozniku omogoča celo užitke lovljenja zadka.

Roko na srce, X3 M competition že na daleč sporoča, da od njega ne moremo pričakovati običajnega SUV vedenja. Agresivni odbijači, zlovešče zašiljena vzvratna ogledala in štiri cevi na zadku, ki iz črnega difuzorja štrlijo kot iz lin topovskega gnezda. Ob zagonu motorja se razblini vsak dvom, saj se v hipu začne obnašati, kot bi bil v Cefizljevi šoli bontona. V notranjosti je zgodba precej drugačna, saj je kljub športnosti v prvi vrsti udobje. Kot smo že velikokrat zapisali, se v X3 takoj počutiš domače, saj je ergonomija vrhunska, izdelava pa brez napake. X3 M je sicer v nekaterih podrobnostih drugačen od ostalih, na primer gumbih za vklop športnih voznih programov M1 in M2 na volanu, ki so obarvani rdeče v slogu stikal za proženje jedrskega orožja. Ali pa osrednji predel s prestavno ročico, ki ga že poznamo iz drugih modelov M. To je neke vrste osrednje živčevje vozila, saj se tam ne ukazuje le menjalniku, temveč tudi motorju, podvozju in volanskemu mehanizmu. Tam je še gumb za določanje glasnosti izpušnega sistema.

Brutalni X3M s paketom competition pridobi 30 »konjev«, 21-palčna kolesa in še bolj športne usnjene sedeže.


Vseh teh funkcij bolj umirjeni turbodizel sicer nima, a se lahko z raznimi dodatki modelu z vrha ponudbe vsaj na videz močno približa. Testni avtomobil s skoraj 30 tisočaki dodatne opreme je lep dokaz za to. V rjavo usnje odeti športni sedeži, športni volan z obvolanskimi ročicami za pretikanje, prilagodljivo podvozje M, 20-palčna platišča M, variabilno krmiljenje in aerodinamični dodatki so le vrh ledene gore seznama dodatkov. Rezultat je avtomobil z zavidljivo dinamiko in vsestransko uporabnostjo. Prav ta, predvsem kar se tiče kabine, je enaka pri vsaki različici X3. Prostora je dovolj za pet potnikov (trije odrasli zadaj le pogojno) in njihovo prtljago (550/1600 litrov). Številni predali in odlagalna mesta zlahka sprejmejo vse drobnarije, ki jih sodobna družina nujno potrebuje na poti.

Kot rečeno, ni treba, da je X3 dirkaško zmogljiv, da je pregrešno drag. Tudi izvedba z dvolitrskim motorjem lahko s petdesetih tisočakov poskoči na osemdeset, a za ta denar ponudi zares ogromno. Če takšne vrste tehnološki prestiž za vas ni pomemben, lahko izbiro opreme močno omejite ali pogledate proti manjšima bratoma X1 in X2. Po drugi strani je tudi testni xDrive20d lahko videti kot kupčija, če ga postavimo ob bok brutalnemu X3 M competition, ki po ceniku zahteva kar 133 tisočakov. Za ta denar namreč dobite kar dva solidno opremljena X3 s štirivaljnim motorjem. A kaj ko niti oba skupaj ne zmoreta nuditi adrenalinskega vznemirjenja, za katero bi mislili, da v takšnem tipu avtomobila ni mogoč. Pa je!
 

BMW X3 xDrive20d 
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1995 ccm, 140 kW (190 KM) pri 4000/min, 400 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4708 x 1891 x 1676 mm; Medos. razdalja: 2864 mm; Pnevmatike: 245/45 R20 spredaj in 275/45 R20 zadaj; Masa/nosilnost: 1845/575 kg; Prtljažnik: 550–1600 l.
  Največja hitrost:  213 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,0 s; Poraba goriva (EU): 6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 9,2 l/100 km; Izpust CO2: 163 g/km.
  Cena:  osnovni model (sDrive18d): 47.850 €, testno vozilo: 79.147 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
pogonski sklop, vozne lastnosti, terenske zmogljivosti razlika med obljubljeno in realno porabo goriva brez napak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X3M competition
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2993 ccm, 375 kW (510 KM) pri 6250/min, 600 Nm pri 2600/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4726 x 1897 x 1669 mm; Medos. razdalja: 2864 mm; Pnevmatike: 255/40 R21 spredaj in 265/40 R21 zadaj; Masa/nosilnost: 2045/455 kg; Prtljažnik: 550–1600 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,1 s; Poraba goriva (EU): 11,4 l/100 km; Povprečje na testu: 12,7 l/100 km; Izpust CO2: 260 g/km.
  Cena:  osnovni model (X3 M): 110.900 €, testno vozilo: 133.157 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
zmogljivosti, motor, menjalnik, vozne lastnosti cena dodatne opreme brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.