BMW X5
Novi X5 ne razume downsizinga
Nova generacija BMW-jevega pionirja športnih terencev je tu. Postala je še nekoliko večja, pogonska tehnika pa še bolj zmogljiva.
Sreda, 6. junij 2018
V času, ko se cel avtomobilski svet ukvarja z zmanjševanjem mas in prostornin motorjev, so pri BMW-ju jasno pokazali, da svet prestiža vseeno razmišlja nekoliko drugače. Novi X5 bo tako za 3,6 centimetra daljši od prejšnjega, več kot 6 centimetrov širši in celo slaba dva centimetra višji. Oblikovno dramatičnih novosti ne prinaša, saj večino potez kot so nekoliko ostrejši robovi in še večja maska, poznamo že iz drugih hišnih modelov.
V notranjosti je prav tako vse skupaj še nekoliko bolj dodelano, materiali so nekoliko kakovostnejši, pričakovana novost pa je seveda digitalna instrumentna plošča. Američani bodo še posebej veseli, saj so držala za pijačo po novem lahko ogrevana in hlajena. Dodatnih 42 milimetrov, kolikor je pridobila medosna razdalja, se bo še posebej poznalo pri prostoru za sprednjima sedežema. Drugorazrednim potnikom bo tako malenkost bolj udobno, še vedno bo na voljo tretja vrsta sedežev, ki pa bo zahtevala svoj delež prtljažnega prostora. Ta sicer v osnovi meri 645 litrov.
Pogonska tehnika je sicer že poznana, a kaže na to, da BMW pri vozilih najvišjega razreda ne bo sklepal kompromisov. Vsi so serijsko opremljeni z 8-stopenjsko avtomatiko, moč pa se prenaša na vsa štiri kolesa. Dizelska ponudba sta dva trilitrska šestvaljnika, osnovni s 195 kW (265 KM), športno zmogljiv pa bo nosil oznako M50d in bo ponujal okroglih 400 »konjev«. S tem bo pospešek do 100 trajal vsega 5,2 sekunde.
Bencinski šestvaljnik s prostornino treh litrov ima moč 250 kW (340 KM) in do stotice pospeši v 5,5 sekunde, medtem ko vrh ponudbe še vedno predstavlja osemvaljnik V oblike s prostornino 4,4 litra in močjo 350 kW (462 KM). Kakor kaže pa hrupa iz tega V8 v Evropi ne bomo slišali, saj naj bi bil rezerviran le za druge trge. Bo pa kasneje tudi pri nas v ponudbi najzmogljivejši X5M in njegova protiutež – okolju prijaznejši priključni hibrid.