BMW i4
Za volanom prvega električnega M!
Prva BMW-jeva električna limuzina je obenem tudi prvi model s tovrstnim pogonom in oznako M v imenu. Model i4 M50 je med prvo vožnjo dokazal, da si dragoceno črko zasluži, pa čeprav jo ponuja v popolnoma novem kontekstu.
Torek, 19. oktober 2021
V resnici i4 ni prava limuzina, ampak ima tudi prvine kupeja, zato ji najbolj pristaja oznaka gran coupe. V dolžino meri 478 centimetrov, kar je malenkost več kot gran coupe serije 4, a so proporci še nekoliko bolj ostri in dinamični. Če je osnovna različica eDrive40 predvsem elegantna, pa prvi BMW-jev električar z oznako M sporoča nekaj povsem drugega.
Oba imata baterijo s kapaciteto 83,9 kWh, kar je dovolj za največ 590 kilometrov vožnje z enim polnjenjem pri šibkejši in 395 kilometrov pri zmogljivejši verziji. Baterijo je možno na enosmernem toku polniti z močjo vse do 210 kilovatov.
Izvedba eDrive40 ima en motor, ki poganja zadnji kolesi in zmore 250 kW (340 KM), medtem ko vroči M50 z dodatnim motorjem na sprednji osi zmore kar 400 kilovatov (544 KM) in 795 največjega navora. Prvi 100 km/h doseže po 5,7 sekunde, M50 pa za isti podvig s prednostjo štirikolesnega pogona potrebuje le 3,9 sekunde.
Notranjost je nadgradnja že poznane BMW-jeve kabine, z velikim poudarkom na digitalizaciji. Nov je informacijsko-zabavni sistema iDrive 8, ki ob 31,2-centimetrskem zaslonu namesto klasičnih merilnikov vključuje nov 37,8-centimetrski (14,9-palčni) osrednji zaslon na dotik, novo grafiko vmesnika ter možnost nadgradnje na daljavo. Oba zaslona sta strnjena v podolgovato enoto, ki je (čisto po BMW-jevsko) zaobljena in obrnjena proti vozniku.
Model i4 je že na voljo tudi v Sloveniji, kjer je treba za osnovni izvedbo eDrive40 odšteti 54.300 evrov, M50 pa stane 67.500 evrov. Več o vozniški izkušnji in vsem ostalem, kar ponuja najbolj vroč avtomobil iz BMW-jeve ponudbe, si lahko preberete v najnovejši številki revije Avto fokus (AF267).