BMW i8 roadster
Za jutrišnje generacije
- Ekstravagantni BMW i8 je v različici roadster še večji postavljač
- Vrhunska, kupeju sorodna tehnika botruje odličnim voznim lastnostim
- S ceno več kot 160 tisoč evrov je 16 tisočakov dražji od kupeja
Sobota, 13. julij 2019
Tako kot je BMW pred leti zaoral ledino z ekstravagantno futurističnim i8, jo je zdaj z njegovo različico s pomično streho. Gre za prvi priključnohibridni roadster, ki tehniko povzema po svojem običajnem bratu, športnemu značaju pa dodaja vetrnjaške užitke.
Tehnično prav tako temelji na školjki iz ogljikovih vlaken, zaradi manjkajoče strehe dodatno okrepljeni, inženirji pa so za potrebe kabrioleta opravili še nekatere spremembe (drugače nameščene zračne reže, na primer), ki jih je zaradi poenostavitve proizvodnje povzel tudi kupe. Sedeža sta tokrat samo dva, nizko nameščena školjkasta, a izdatno nastavljiva in kljub športni utesnjenosti presenetljivo prostorna. Namesto zadnjih je roadster dobil pomično platneno streho, ki za pomik iz enega v
drug skrajni položaj potrebuje 15 sekund, in ohranil navzgor odpirajoča se vrata brez okvirjev bočnih stekel. Nekatere posebnosti, vključno z vse prej kot udobnim lezenjem v kabino, torej ostajajo.
Namesto zadnjih sedežev ima platneno streho, ki za pomnik iz enega v drug skrajni položaj potrebuje 15 sekund.
Med testom smo se srečevali s popolnoma različnimi mnenji mimoidočih. Nekateri ga občudujejo, kot bi prišel k nam z drugega planeta, mu sledijo z mobilnimi telefoni in ga sprejemajo z velikim zanimanjem in občudovanjem, drugi se nad njim le namrdnejo. Okej, športni avtomobil je stvar okusa, vsekakor bolj zaradi užitka kot resničnih potreb. In te užitke i8 roadster zadovolji na polno.
Električni motor je pridobil nekaj dodatnih kilovatov, zato je zgolj električna vožnja še odločnejša, celotna kombinacija pa z 275 kW (374 KM) zmogljivejša in zaradi večje baterije (11,6 kWh) omogoča daljši električni doseg. Več kot 50 kilometrov po uradnih podatkih, v realnosti približno petino manj. Izjemno trdnost, ki jo zagotavlja školjka iz ogljikovih vlaken, in odlične zmogljivosti dopolnjujejo še prav tako odlične vozne lastnosti, ki so, tako kot se za znamko spodobi, na zavidljivo
visoki ravni. Filigranska natančnost in izjemna odzivnost v vožnji namreč iskreno navdušita tudi najzahtevnejše voznike in zdi se, kot da človek in avtomobil v nekaterih trenutkih postaneta eno. Občutek je namreč domač in kljub sodobni zasnovi še vedno pristno avtomobilski. Tudi če vozite zgolj na elektriko, ki poganja sprednji kolesi. Zmogljivosti so namreč že takrat precej dobre; moči je več kot dovolj tudi za prehitevanja in kakšne bolj športne vložke. Ob odločnem pritisku na stopalko za
plin zarenči še bencinski motor, za trenutek zajame sapo in moč usmeri na zadnji kolesni par, nato pa avtomobil butne v hrbet in do stotice pospeši v 4,6 sekunde. Dosežek, ki se ga ne bi sramoval niti kakšen superšportnik bolj zvenečega imena in s še številčnejšo konjenico pod motornim pokrovom.
Hibridni pogonski sklop je ob prenovi dobil zmogljivejši električni motor in večjo baterijo.
Elektrika pač opravi svoje – bogat navor je na voljo že takoj, ko se premaknete z mesta, pri športni vožnji pa električni motor vseskozi pomaga bencinskemu stroju in tudi zaradi učinka štirikolesnega pogona pomembno prispeva pri zmogljivostih in voznih lastnostih. Način delovanja enega ali drugega ali vzajemna pomoč obeh je odvisna od izbranega režima in načina vožnje, elektrika obenem znižuje porabo goriva, kar pri takšnem avtomobilu dobi drugačen pomen. Nizka poraba namreč ni dobrodošla
(le) zaradi nižjih stroškov – ti pri 180 tisočakih, kolikor stane testni avtomobil, dobijo popolnoma drugačen pomen – temveč predvsem zaradi manjšega ogljičnega odtisa, manjšega vpliva na okolje, s tem povezanih načel trajnostne mobilnosti in jasnega zavedanja svoje odgovornosti.
Zato i8 ne pomeni le zadovoljitve vozniških užitkov ali potrebe po statusnem simbolu. Z njim lahko jasno izrazite tudi svojo napredno miselnost in se samozavestno zazrete v prihodnost.
BMW i8 roadster |
Vozilo in motor: roadster, 2 vrat, 2 sedeža; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1.499 ccm, 170 kW (231 KM) pri 5800/min, 320 Nm pri 3700/min; Motor (električni): hibridni sinhronski, 105 kW (143 KM) pri 4800/min, 250 Nm; Menjalnik (pri motorju z notranjim zgorevanjem): samodejni, 6-stopenjski; Menjalnik (pri električnem motorju): samodejni, 2-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4689 x 1942 x 1291 mm; Medos. razdalja: 2800 mm; Pnevmatike: spredaj 215/45 R20, zadaj 245/40 R20; Masa/nosilnost: 1670/370 kg; Prtljažnik: 88 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,6 s; Poraba energije (EU): bencin 2,0 l/100 km + elektrika 14,5 kWh/100 km; Povprečje na testu: bencin 4,4 l/100 km + elektrika 15,6 kWh/100 km; Izpust CO2: 46 g/km. |
Cena: osnovni model (i8 roadster): 162.500 €, testno vozilo: 180.460 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
videz, zmogljivosti, tehnika, vozne lastnosti | neudobno vstopanje v kabino, majhen prtljažnik | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- BMW
- hibrid
- i8 roadster
- test