BMW i8 roadster in BMW M5
Presežki na dva načina
Po slovenskih cestah smo imeli med prvimi priložnost zapeljati dva BMW-jeva uživaška stroja. Brutalni M5, ki stvari počne po navodilih stare šole in eksotični i8 roadster, ki s hibridnim pogonom omogoča vožnjo zgoraj brez v popolni tišini.
Sreda, 23. maj 2018
Najprej smo se zapeljali z roadsterjem, ki ga poganja več ali manj enak električno bencinski sklop kot kupejevsko izvedbo i8, le da v tem primeru zmore 275 kW (374 KM). Njegova posebnost je, da omogoča povsem električno vožnjo do hitrosti 120 km/h, po trditvah tovarne pa naj bi omogočal kar 55 kilometrov takšne vožnje. Pravi športni užitki pa se seveda začnejo šele, ko se oglasi 1,5-litrski trivaljnik s 170 kW (231 KM). Takrat se do stotice zažene v vsega 4,6 sekunde, medtem ko je največja hitrost omejena na 250 km/h.
Še o strehi: elektrika jo pospravi v manj kot 15 sekundah in to tudi med vožnjo, tja do 50 km/h. K skupni masi vozila je strešni mehanizem dodal 70 kilogramov in zahteval prostor, ki ga pri kupeju zaseda zasilna klop za sprednjima sedežema. Torej je pravi dvosed, z vsemi nepraktičnimi lastnostmi, ki jih to prinese s seboj!
Čeprav bolj uglajen, pa zagotovo neprimerno bolj podivjan, je bil drugi avtomobil, ki smo ga na predstavitvi preizkusili. Novi BMW M5 je pričakovano prava poslastica za zasvojence z bencinskimi hlapi. Opremljen je s 4,4-litrski berncinkim V8 strojem z dvema turbinama, ki razvije 441 kilovatov (600 KM) in 750 Nm največjega navora. Pogon je prvič v zgodovini speljan k vsem štirim kolesom z novim štirikolesnim pogonom M xDrive prek osemstopenjske avtomatike. Seveda pa ne gre za običajen štirikolesni pogon, temveč za biser tehnike, ki v sodelovanju z aktivno zaporo difereneciala omogoča izbiro različnih načinov vožnje, med drugim tudi s prenosom celotnega navora le na zadnji kolesi.
Vse to mu zagotavlja pospešek do stotice v 3,4 sekunde ter v le 11,1 sekunde do 200 km/h. Končna hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h, pri čemer jo paket M Driver’s Package sprosti na dirkaških 305 km/h. Kljub vgradnji štirikolesnega pogona je novi M5 s 1.855 kilogrami skupne mase občutno lažji od predhodnega modela.
Od običajnih petic se posebnež z oznako M loči po šprotnih odbijačih, posebnih vzvratnih ogledalih, strehi iz z ogljikovimi vlakni ojačane plastike (CFRP) ter usmerjevalniku zraka in štirih izpušnih ceveh na zadku. Piko na predstavljajo 19-palčna platišča in modre zavorne čeljusti, kar je mogoče za doplačilo nadgraditi z 20-palčnimi platišči in zavorami iz keramike in ogljikovih vlaken.
V notranjosti najbolj izstopata M volanski obroč ter prestavna ročica, kabino pa krasijo tudi aluminijasti vstavki ter v posebno usnje odeti športni sedeži. Slednje je mogoče zamenjati z M multifunkcijski sedeže, ki zagotavljajo še bolj izrazito bočno oporo telesa.
Več o obeh Bavarskih posebnežih si boste lahko prebrali v novi številki revije Avto fokus (AF227).