Avto.info

BMW i8 roadster in BMW M5

Presežki na dva načina

Po slovenskih cestah smo imeli med prvimi priložnost zapeljati dva BMW-jeva uživaška stroja. Brutalni M5, ki stvari počne po navodilih stare šole in eksotični i8 roadster, ki s hibridnim pogonom omogoča vožnjo zgoraj brez v popolni tišini.

Sreda, 23. maj 2018

Najprej smo se zapeljali z roadsterjem, ki ga poganja več ali manj enak električno bencinski sklop kot kupejevsko izvedbo i8, le da v tem primeru zmore 275 kW (374 KM). Njegova posebnost je, da omogoča povsem električno vožnjo do hitrosti 120 km/h, po trditvah tovarne pa naj bi omogočal kar 55 kilometrov takšne vožnje. Pravi športni užitki pa se seveda začnejo šele, ko se oglasi 1,5-litrski trivaljnik s 170 kW (231 KM). Takrat se do stotice zažene v vsega 4,6 sekunde, medtem ko je največja hitrost omejena na 250 km/h.

Še o strehi: elektrika jo pospravi v manj kot 15 sekundah in to tudi med vožnjo, tja do 50 km/h. K skupni masi vozila je strešni mehanizem dodal 70 kilogramov in zahteval prostor, ki ga pri kupeju zaseda zasilna klop za sprednjima sedežema. Torej je pravi dvosed, z vsemi nepraktičnimi lastnostmi, ki jih to prinese s seboj!

Čeprav bolj uglajen, pa zagotovo neprimerno bolj podivjan, je bil drugi avtomobil, ki smo ga na predstavitvi preizkusili. Novi BMW M5 je pričakovano prava poslastica za zasvojence z bencinskimi hlapi. Opremljen je s 4,4-litrski berncinkim V8 strojem z dvema turbinama, ki razvije 441 kilovatov (600 KM) in 750 Nm največjega navora. Pogon je prvič v zgodovini speljan k vsem štirim kolesom z novim štirikolesnim pogonom M xDrive prek osemstopenjske avtomatike. Seveda pa ne gre za običajen štirikolesni pogon, temveč za biser tehnike, ki v sodelovanju z aktivno zaporo difereneciala omogoča izbiro različnih načinov vožnje, med drugim tudi s prenosom celotnega navora le na zadnji kolesi.

Vse to mu zagotavlja pospešek do stotice v 3,4 sekunde ter v le 11,1 sekunde do 200 km/h. Končna hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h, pri čemer jo paket M Driver’s Package sprosti na dirkaških 305 km/h. Kljub vgradnji štirikolesnega pogona je novi M5 s 1.855 kilogrami skupne mase občutno lažji od predhodnega modela.

Od običajnih petic se posebnež z oznako M loči po šprotnih odbijačih, posebnih vzvratnih ogledalih, strehi iz z ogljikovimi vlakni ojačane plastike (CFRP) ter usmerjevalniku zraka in štirih izpušnih ceveh na zadku. Piko na predstavljajo 19-palčna platišča in modre zavorne čeljusti, kar je mogoče za doplačilo nadgraditi z 20-palčnimi platišči in zavorami iz keramike in ogljikovih vlaken.

V notranjosti najbolj izstopata M volanski obroč ter prestavna ročica, kabino pa krasijo tudi aluminijasti vstavki ter v posebno usnje odeti športni sedeži. Slednje je mogoče zamenjati z M multifunkcijski sedeže, ki zagotavljajo še bolj izrazito bočno oporo telesa.

Več o obeh Bavarskih posebnežih si boste lahko prebrali v novi številki revije Avto fokus (AF227).

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.