BMW iX3
Električni X3 najprej za Kitajce, v Evropi 2021
Z enim polnjenjem 80 kWh baterije naj bi prevozil do 460 kilometrov. Z enosmernim tokom na 150 kW polnilnici bo v le desetih minutah dobil za 100 kilometrov vožnje.
Sreda, 15. julij 2020
Dolgo napovedovan in še težje pričakovan BMW-jev športni terenec na električni pogon je končno pokazan v serijski podobi. Zasnovan je na osnovi običajnega X3 aktualne generacije, zato pretiranih oblikovnih posebni nima, a je z zaprto masko, posebnimi platišči in nekaterimi drugimi detajli vseeno prepoznaven. Na račun teh in popolnoma ravnega dna vozila koeficient zračnega upora znaša le 0,29.
Bolj pa je pomembno tisto, kar je očem skrito in skrbi za to, da se iX3 do stotice neslišno požene v vsega 6,8 sekunde. Pogonski elektromotor je nameščen na zadnjo os in zmore 210 kilovatov (286 KM) ter 400 Nm največjega navora, ki je seveda na voljo od nič vrtljajev dalje. Največja hitrost je zaradi varčevanja z energijo omejena na 180 km/h. Prednost pogonskega sklopa je v »pakiranju«, saj so motor, menjalnik in upravljalna elektronika urejeni v ločen sklop, kar mogoča preprostejšo vgradnjo tudi v druge modele.
Baterijski sklop je velik, a z bruto 80 kWh (neto 74) ne podira rekordov. Vseeno pa je vozilo v celoti dovolj učinkovito, da po protokolu WLTP obljublja do 460-kilometrski doseg (po NEDC ta znaša 520 km). Brezskrbni uporabnosti je prilagojen tudi sistem polnjenja, saj omogoča priklop na polnilnico z enosmernim tokom zmogljivosti do 150 kW. S tem naj bi se popolnoma prazna baterija do 80-odstotne kapacitete napolnila v le 34 minutah. Povedano drugače, je hitrost polnjenja takšna, da za 100 kilometrov vožnje zadošča že 10 minut priklopa.
BMW iX3 bo nastajal v Šenjangu na Kitajskem, kjer bo tudi sprva na voljo, medtem ko bo Evropa morala nanj počakati vse do prihodnjega leta.