BMW iX M60
Prvič za volanom električne M zverine
Električni BMW iX ni prvi te vrste, ki so mu nadeli oznako M, a je s 455 kilovati (619 KM) daleč najmočnejši. Je tudi prvi, ki drvi z 250 km/h, medtem ko do stotice pospeši v le 3,8 sekunde!
Sreda, 25. maj 2022
Model iX smo doslej opisovali s pridevniki kot so električni posebnež, nadpovprečno udoben potovalnik ali tehnološko čudo, nikakor pa nam na kraj pameti ni padla denimo izrazita športnost. Kaj šele, da bi si ga predstavljali z oznako M, ki je pri BMW-ju že pol stoletja simbol vrhunskih vozniških užitkov. A različica M60 je to postavila popolnoma na glavo.
Da so lahko pri tako velikem električnem avtomobilu sploh razmišljali o oznaki M, omogoča modularna platforma z aluminijastim okvirjem, kletko iz ogljikovih vlaken ter paneli iz z ogljikovimi vlakni ojačane plastike. S tem je masa, kljub 500-kilogramskemu baterijskemu sklopu s kapaciteto 111,5 kWh, še vedno znotraj obvladljivih okvirjev. Drugi, zelo pomemben dejavnik je serijsko zračno vzmetenje z elektronsko nastavljivimi blažilniki ter samodejnim uravnavanjem višine. Temu so inženirji za odlične vozne lastnosti dodali še štirikolesno krmiljenje in zavorni sistem M sport. Tako je iX obdržal udobje izvedbe xDrive 50, a obenem našel potrebno športno ostrino.
Seveda brez pogonskega sklopa iz oddelka M ne bi šlo, zato se v drobovini vozila skrivata dva elektromotorja, ki v športnem načinu zagotavljata kar 455 kilovatov (619 KM) moči. Gre za posebej dodelana motorja s šestfaznim dvojnim pretvornikom z zmogljivostjo 1.200 amperov. V osnovnem načinu je sicer moč omejena na 397 kilovate (540 KM), največji navor pa znaša 1.015 Nm in se na 1.100 Nm poveča le v načinu sport ob vklopu sistema launch control. Ta omogoča brutalen pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v 3,8 sekunde, medtem ko je končna hitrost omejena na 250 kilometrov na uro.
Oblikovno se najmočnejši iX od ostalih razlikuje po 21-palčnih (opcijsko 22-palčnih) platiščih aero in modrih zavornih čeljustih M, medtem ko je na željo kupca na voljo poseben paket zunanjosti titanum bronze. Med drugimi opcijami je seveda še kup prestižnih dodatkov, ki ji ponujajo tudi preostale različice, denimo laserski žarometi, panoramska steklena streha in vrhunski zvočni sistem Bowers & Wilkins s 30 zvočniki. Pri nas bo treba za najzmogljivejšo različico iX, pa tudi najmočnejši električni BMW sploh odšteti vsaj 135.750 evrov, kar je približno 25 tisočakov več kot za različico 50.
Več o vozniški izkušnji in splošnem vtisu s prve vožnje vam bomo izdali v tiskani izdaji revije Avto fokus, ki izide 15 junija.
Oznake:
- BMW
- iX M60
- mednarodna predstavitev
- vozili smo