BMW iX
Pregledali in pretipali smo BMW-jev najnovejši električni SUV iX
Na Pokljuki smo si ogledali in se usedli v BMW iX, ki napoveduje novo dobo električne mobilnosti pri bavarski znamki. Pri nas bo treba zanj odšteti najmanj 81.800 evrov.
Sreda, 2. junij 2021
Nov električni športni terenec, ki jasno kaže odmik od zasnove in oblik, katerih smo bili pri Bavarcih vajeni do sedaj, bo sprva na voljo v dveh izvedbah. Osnovno izbiro predstavlja model xDrive40, ki razvije 240 kilovatov (326 KM) moči, kar je dovolj za pospešek do stotice v 6,1 sekunde. Poraba energije po meritvenem ciklu WLTP znaša o 19,4 do 22,5 kWh/100 km, s čimer lahko baterija z neto kapaciteto 71 kWh ponudi do 425 kilometrov dosega. Nadenj se uvršča model xDrive50, ki more 385 kilovatov (523 KM) in se do stotice izstreli v 4,1 sekunde. Poraba energije znaša od 19,8 do 23 kWh/100 km in z neto kapaciteto baterije 105,2 kWh prinaša doseg do 630 kilometrov.
Nekoliko kasneje se bo pridružil model M60, ki bo zasedel vrh ponudbe, in za katerega Bavarci obljubljajo kar 440 kilovatov (600 KM) moči ter porabo 21,6 kWh/100 km, pri čemer gre za predvidene vrednosti, ki temeljijo na trenutni fazi razvoja.
Veliko učinkovitost so inženirji dosegli z aluminijasto šasijo in kletko iz z ogljikovimi vlakni ojačane plastike (CFRP). To zagotavlja trdnost in razmeroma majhno maso, obenem pa se avtomobil, kljub impozantni pojavi, pohvali z majhnim količnikom zračnega upora, ki znaša le 0,25.
Ob obliki zunanjosti, ki je nismo vajeni, je zelo posebna tudi notranjost, za katero so Nemci želeli doseči prijetnost in udobje v slogu dnevne sobe. Pri tem so ohranili malo klasičnih gumbov in poskrbeli na možnosti personalizacije, pri čemer ima pri doživetju avtomobila glavno vlogo ukrivljeni zaslon, ki ga sestavljata 31,2-centimetrski (12,3-palčni) informacijski prikazovalnik in kar 37,8-centimetrski (14,9-palčni) nadzorni prikazovalnik, ki sta nameščena pod skupno stekleno površino.
Avtomobil je opremljen s petimi kamerami, petimi radarskimi ter 12 ultrazvočnimi tipali, ki z novim sklopom programske opreme in zmogljivo računalniško platformo, s čimer si lahko srednjeročno obetamo avtonomno vožnjo in parkiranje tretje stopnje.
Podrobneje o novem bavarskem športnem terencu z vtičnico pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 263).
Oznake:
- BMW
- električni pogon
- iX
- SUV