Avto.info

BMW iX xDrive50 sport

Pogumno gre tja, kamor ni šel še nobeden

  • Če boste ob stiku z iX pozabili vse, kar veste o BMW-jih, vas bo skoraj gotovo navdušil
  • Vozna dinamika in ustaljene oblikovalske smernice so dali prednost vrhunskemu udobju, ki ga zagotavlja skoraj razsipno prostorsko razkošje
  • Elektromotorja s skupno močjo 385 kW (523 KM) cestnega orjaka do stotice poženeta v le 4,6 sekunde
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 11. junij 2022

Besede iz naslova vam nekaj pomenijo le, če ste kdaj gledali Zvezdne steze, a tukaj niti malo niso povezane z vesoljem, temveč z nadvse zanimivim dogajanjem na Zemlji. Trenutno dobo obujene elektrifikacije avtomobilov lahko enačimo s koncem 19. stoletja, ko je nešteto proizvajalcev iskalo recept za izkoristek nedvomno velikanskega potenciala avtomobilnosti. Kot opozorilo vsem, ki imajo podobne ideje danes, je BMW v modelu iX teatralno prikazal ogromno tistega, s čimer se bodo morali majhni in veliki tekmeci spopadati v prihodnosti. 

Čeprav gre za zelo resničen in brezhibno delujoč avtomobil, bi lahko športnoterenskemu cestnemu velikanu rekli eksperimentalen. To je jasno že pri obliki, ki svet deli na dva izrazita pola – tiste, ki se jim zdi katastrofalna, in tiste, ki jih ne moti preveč. V vsakem primeru drži, da iX težko ostane neopažen, pa tudi zamešati za katerega izmed drugih modelov znamke ga je nemogoče. Za večino drugih modelov tega ne moremo trditi …

Brez dvoma so oblikovalci za iX nalašč uporabili pristop estetike grdega, saj so mu s tem zagotovili veliko več pozornosti.


BMW iX pri obliki morda pade na izpitu za ljubezen na prvi pogled, a na najboljšo oceno cilja s praktičnostjo. Kar tri metre meri v medosju, zunanjost pa le malenkost manj kot pet metrov, kar se v notranjosti odraža z izjemno prostornostjo. Prav nenavadno je v takšni kabini videti značilno bavarsko značko, saj gre proti vsemu, kar poznamo pri njih. Sprednja sedeža nista športna, ampak prava udobna fotelja, volanski obroč je šesterokotne oblike, linije so čiste in minimalistične. Tudi zadnja klop je razkošna, brez sredinskega tunela je udobna celo za sedečega na sredini, medtem ko imata stranska sedeža polkrožno zapeljan zaključek, ki je namenjen udobnemu sedenju in klepetanju v rahlo obrnjenem položaju proti sopotnikom.

Še najbližje »običajnim« modelom te znamke je vmesnik za upravljanje z infotainmentom. Vrtljiv gumb je sicer kristalen, a funkcionalno takšen, kot ga poznamo. Okoli njega je nekaj najpomembnejših bližnjic, a ne na posameznih gumbih, temveč so vdelane v leseno površino. Armatura je tako oblikovno kot funkcijsko popolnoma prečiščena, vse se dogaja na podolgovatem sklopu dveh zaslonov z najnovejšo programsko opremo iDrive osme generacije. Ta je že v osnovi pregledna in bliskovito odzivna ter omogoča nastavitve po lastnem okusu.

81.800 evrov stane vstopna različica xDrive40, kar jo cenovno skorajda izenačuje s podobno zmogljivimi različicami X5.


V vožnji se iX izkaže kot izjemno tih avtomobil, če odštejemo umetno zvočno spremljavo, ki se jo na srečo da izklopiti. Kot pri vseh električarjih je tudi tu toliko bolj opazen hrup ostalih dejavnikov, ki jih brnenje motorja sicer preglasi, a je zvočna izolacija zares temeljita in učinkovita. Čeprav je z maso več kot dve toni in pol le 200–300 kilogramov težji od modela X5, je občutek v vožnji vseeno popolnoma drugačen. Velika masa baterije s kapaciteto kar 111,5 kWh (neto 105,2 kWh) je približno 600-kilogramsko breme, ki so ga morali omiliti z aluminijasto šasijo »spaceframe« (posodil jo je Rolls-Royce) in karoserijo iz ogljikovih vlaken. Na srečo so baterije zaradi težišča pospravljene v dno, inženirji pa so uporabili svoje bogato znanje, da se iX kljub izrazito udobju podrejeni nastavitvi lahko solidno pelje tudi po ovinkasti cesti. Čisto druga pesem je vožnja po ravnem, ko zarohnita, pardon, zašumita elektromotorja s skupno močjo 385 kW (523 KM) in grabijo vsa štiri kolesa naenkrat. Pospeški so za tako veliko gmoto zares odlični, do stotice gre v le 4,6 sekunde, pritisk na stopalko pa vselej pospremi sunek, naj bo to pri 50 ali 150 km/h. Elektronika v imenu varčevanja z energijo največjo hitrost omejuje na 200. Če je vožnje po avtocesti res veliko, z enim polnjenjem baterije ne doseže niti 400 kilometrov, sicer pa je realen doseg bližji 450 kilometrom. Uradnih 626 z enim polnjenjem (11 kW na AC in kar 195 kW na DC) je, seveda, bolj kot ne pravljičnih.

Neresnična se zdi tudi celotna izkušnja s tem avtomobilom. Kot privid nečesa, kar je težko dojeti, da sploh obstaja. Razlog za to je v tem, da je iX v resnici nekakšen raziskovalni laboratorij na kolesih z namenom iskanja rešitev avtomobilskega jutri. Če vprašate nas, ni slabo biti njegov poskusni zajček!
 

BMW iX xDrive50 sport
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (spredaj): električni, sinhroni s stalnim magnetom, 190 kW (258 KM), 365 Nm; Motor (zadaj): električni, sinhroni s stalnim magnetom, 230 kW (313 KM), 400 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.953 x 1.967 x 1.696 mm; Medos. razdalja: 3.000 mm; Pnevmatike: 255/50 R21; Masa/nosilnost: 2.585/560 kg; Prtljažnik: 500–1.750 l.
  Največja hitrost:  200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,6 s; Poraba goriva (WLTP): 20,0 kWh/100 km; Povprečje na testu: 26,8 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (xDrive40): 81.800 €, testno vozilo: 135.113 €; BMW Group Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
udobje, prostornost, pogonska tehnika, zmogljivosti  velika masa, cena, videz brez napak

Oddaj komentar

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Konkurenčni avtomobilski proizvajalci so Tesli plačali skupno kar 9 milijard dolarjev

Tesla je lani s prodajo emisijskih 'odpustkov' proizvajalcem avtomobilov, ki niso iz
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.