BMW i hydrogen next
Bavarski pogled na vodik
Pri BMW-ju od nekdaj stavijo na vodik, a imeli so svoj pristop. Zdaj s Toyoto razvijajo pogonski sklop na gorivne celice, ki zmore 275 kilovatov (374 KM) in pri katerem bo polnjenje trajalo manj kot štiri minute.
Sreda, 20. maj 2020
Bavarci vodik že od nekdaj obravnavajo kot resnično uporabno rešitev. Verjetno se še spomnite modela 750hL, s katerim so leta 2000 preizkušali uporabo tega plina v motorju V12, ki je deloval tudi na bencin. Kljub težavam so z razvojem te tehnologije nadaljevali, nato pa so se le, tako kot večina proizvajalcev, osredotočili na gorivne celice (od leta 2013 v sodelovanju s Toyoto).
Do zdaj so pri BMW- ju razkrili nekaj podrobnosti novega pogonskega sklopa, ki bo namenjen modelu i hydrogen next. Gre za sistem na gorivne celice na sprednji osi, ki s pomočjo elektrokemijskega procesa z uporabo vodika in kisika ustvari do 125 kilovatov (170 KM) električne energije in pri tem izpušča le vodno paro. Na sredini v dnu vozila sta nameščena rezervoarja iz kompozitnega materiala, ki preneseta tlak 700 barov in lahko skupaj sprejmeta šest kilogramov uplinjenega vodika.
Na zadnji premi je nameščena pogonska enota eDrive, tu pa je še baterija, ki se napaja z energijo, ki nastaja ob zaviranju in skupaj z glavno enoto ponuja skupnih 275 kilovatov (374 KM) moči.
Ta pogonski sklop bo v modelu X5 na voljo leta 2022, podrobneje o tem pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje.
Oznake:
- BMW
- gorivne celice
- i hydrogen next
- Toyota
- vodik
- X5