BMW serija 1 in X3
Vroči dvojec, brez katerega bi Bavarci veliko težje shajali
Serija 1 in X3 na letni ravni presegata četrtino celotne prodaje BMW-ja, zato je predstavitev prenovljene ali nove izvedbe kateregakoli izmed njiju stresna reč. No, ta sres so Nemci nedavno lahko tudi doživeli.
Četrtek, 3. oktober 2024
Novi X3 je precej drastično drugačen od predhodnika, pa ne le zaradi velikih ravnih površin, zaradi katerih nekoliko spominja na električnega velikana iX, pač pa tudi zaradi spremenjenih razmerij zunanjih dimenzij. Ob enaki medosni razdalji (2,85 metra) je namreč 34 milimetrov daljši, 29 mm širši in 25 mm nižji. Nove dimenzije, nova oblika, a podobnosti s predhodnikom je še vedno veliko. Tudi ledvički na maski sta ostali, le da sta tokrat lahko po želji obdani z LED svetlobnimi elementi.
Pri BMW-ju zagotovo veliko stavijo na električno različico, ki ne bo narejena na osnovi tega modela, pač pa bo šlo za čisto samosvoj avtomobil, najverjetneje z novim imenom. A po drugi strani ne morejo mimo dejstva, da ljudje v večini še vedno želijo klasične pogone, zato tudi četrta generacija tega modela ponuja široko izbiro, od dizlov do priključnih hibridov. Za začetek sta v ponudbi dva bencinska, en dizelski in en priključnohibridni model. Čisto vsi poganjajo vsa štiri kolesa in vsem serijsko pripada 8-stopenjski samodejni menjalnik. Poznan dvolitrski štirivaljni motor s 140 kW (190 KM) ima podporo 48-voltne blago hibridne tehnologije, kar skupaj pomeni moč 153 kW (208 KM). Na mednarodni premieri smo se imeli priložnost zapeljati tudi s tem (20 xDrive) in lahko potrdimo, da mu pri zmogljivosti prav nič ne manjka. Motor je lahko ob priganjanju nekoliko glasnejši, a se po drugi strani oddolži z deklarirano porabo med 6,9 in 7,6 litra. Vseeno bo verjetno pri naših kupcih bolj iskana izvedba 20d xDrive z dvolitrskim turbodizlom, ki zmore 145 kW (197 KM). Za razliko od bencinskega 48-voltnega sistema z elektromotorjem (zaganjalnikom-generatorjem) v ohišju menjalnika, pri dizelskem elektromotor moč 8 kW (11 KM) in 25 Nm navora podaja prek jermena. Najbolj okoljsko naravnan je seveda priključni hibrid 30e xDrive z dvolitrskim bencinarjem in elektromotorjem, ki zmore skupno moč 220 kW (299 KM). Največji napredek pri tem pogonu je konkretno večja baterija, ki po novem nudi 19,7 kWh neto kapacitete, kar naj bi bilo dovolj za kar 81 do 90 kilometrov električnega dosega. Tega sicer nismo imeli priložnosti preizkusiti, smo pa zato nekaj hitrih ovinkov odpeljali s trenutno najzmogljivejšo izvedbo M50 xDrive. Poganja jo trilitrski bencinski šestvaljnik z močjo 293 kW (398 KM), pri čemer tudi tu 13 kW (18 KM) prispeva v menjalnik vgrajen elektromotor. Seveda se da z njim voziti zelo varčno (7,7 litra po WLTP), a mi smo ga spustili z vajeti in preverili njegovo bolj predrzno plat, ki zmore do stotice pospešiti v 4,6 sekunde. Za vse velja, da imajo odlično lego, M50 pa z bolj športnim podvozjem seveda daje še več ostrine in povratnih informacij s cestišča.
V notranjosti je ob praktično enaki medosni razdalji inženirjem uspelo zagotoviti nekoliko več prostora, kar se pozna predvsem na zadnjih sedežih. Sprednji del kabine po novem prinaša še več digitalizacije, z 31,2-centimetrskim in 37,8-centimetrskim zaslonom v glavni vlogi. Postavljena sta v povezano razpotegnjeno celoto, pri čemur klasičnih gumbov ni več, a uporabnost vseeno zagotavlja zdaj že tradicionalni vrtljiv večopravilni gumb iDrive na sredinskem grebenu. Zelo pomembna novost je deveta generacija multimedijskega sistema, ki ga je BMW na osnovi Androida razvil sam. Na ta način je omogočenih še več funkcij, vključno z navigacijskim sistemom, ki izračun želene poti opravi v oblaku. X3 je v trendu tudi z možnostjo igranja videoiger, prav tako na račun nove digitalne platforme. Zmogljivejši je tudi nabor asistenčnih sistemov, med katerimi izpostavljamo aktivni tempomat z možnostjo delovanja do 210 km/h, pa hitrejše samodejno parkiranje/odparkiranje in še mnogo drugih.
V vseh pogledih boljši X3 je torej zelo dobro pripravljen na nadaljevanje dve desetletji trajajoče zgodbe o uspehu. Pri nas je za bencinsko izvedbo treba odšteti vsaj 59.800 evrov, za dizelsko pa 61 tisočakov. Priključni hibrid stane 67.000, medtem ko je za M50 xDrive treba seči globje v žep, saj stane 83.900 evrov.
Druga novost, ki ni nič manj pomembna po prodajni plati, je temeljita prenova serije 1. Navzven o popolnem preporodu ni nobenega dvoma, sprednji del je ostreje zašiljen, ledvički sta nižji in prvič obdani z LED svetlobno obrobo (iconic glow), nižje so tudi luči z nekoliko drugačnim svetlobnim podpisom. Zanimivo, da je to prvi BMW nasploh, ki ponuja možnost izbire drugače obarvane strehe. Ta je seveda enaka preostanku karoserije ali pa črne barve, kar se še posebej ujema s strupeno zeleno nekovinsko barvo različice M135 xDrive. Tudi o odtenku žabca Kermita so se v Münchnu menda sporekli …
Notranjost nove serije 1 v marsičem sledi vzoru večjih modelov. V klasičnem BMW slogu je ergonomija vrhunska, popoln voznikov položaj je na račun izdatne prilagodljivosti vselej dosegljiv, oblikovanje pa mešanica preproste klasike in modernega tehnološkega sloga. Podolgovat digitalni sklop na vrhu armature je seveda obvezen del opreme sodobnih BMW-jev, ki v enki začuda ponuja nekaj bližnjic v obliki gumbov. Sicer pa je vozniku vedno na voljo nabor gumbov poleg stikala menjalnika in na volanskem obroču. Posebno pozornost so tokrat namenili okrasnim elementom, denimo aluminijastim vložkom na armaturi, katerih izdelava zahteva zamudno rezkanje v CNC napravi. Po drugi strani pa je tudi tokrat velik poudarek na recikliranih materialih.
Tako kot v novem X3, je tudi serija 1 dobila najsodobnejši multimedijski vmesnik devete generacije na osnovi Googlovega sistema Android, ki omogoča hitrejše, odzivnejše in bolj prilagodljivo delovanje. Poleg BMW-jevih aplikacij ta omogoča tudi bogat nabor pripomočkov zunanjih ponudnikov in trgovine z aplikacijami.
Ista platforma kot pri predhodniku (enaka medosna razdalja in štirje dodatni centimetri dolžine) pomeni, da popolnoma električnega, pa tudi priključnohibridnega pogona nima. Je pa zato na voljo lep razpon bencinskih in dizelskih strojev, pri čemer prvo ekipo zastopajo štirje, drugo pa dva. Vstopnici v svet serije 1 sta bencinski 116 z 1,5-litrskim trivaljnikom in 90 kW (122 KM) dizelski 118d z dvolitrskim motorjem, ki zmore 110 kW (150 KM). Obema je skupno, da nimata 48-voltne blage hibridne tehnologije, medtem ko na to računajo tako 120d s 140 kW (190 KM) kot bencinska 120 in 123 xDrive z močmi 125 kW (170 KM) in 160 kW (218 KM). Pri slednjih gre za skupek moči v kombinaciji z elektromotorjem, ki ponuja največ 15 kW (20 KM) in 55 Nm navora. Prav navor pa je razlog, da enakega sistema nima najzmogljivejši M135 xDrive, katerega prisilno polnjen dvolitrski motor že v osnovi zmore 221 kW (300 KM). Njegovega 400 Nm največjega navora pa je zgornja meja zmogljivosti 7-stopenjskega dvosklopčnega menjalnika, ki je sicer serijsko vgrajen v čisto vse različice.
Roko na srce, M135 xDrive električne pomoči ne potrebuje, saj je že brez te izjemno hiter. Do stotice se izstreli v manj kot petih sekundah, a nas je na prvi vožnji bolj navdušil z izjemno zbranostjo ter pripravljenostjo ubogati vsak voznikov ukaz. Najzmogljivejši enki pripada tudi prilagodljivo podvozje, kupec pa ga po želji lahko nadgradi še s športnejšim paketom M technology, ki med drugim vsebuje večje in zmogljivejše zavore iz modelov M3/M4.
Novo serijo 1 je pri nas že možno naročiti, pri čemer bencinski 120 stane 36.100, dizelski 118d pa 35.600 evrov.