BMW serija 7, i7 in X7
Prestiž v znamenju številke 7 že na naših cestah
BMW-jeva elita se je z nekaj zamude tudi uradno pripeljala na slovenske ceste. Veliki športni terenec X7 je bil temeljito prenovljen, medtem ko je limuzinska serija 7 nastopila v popolnoma novi generaciji.
Petek, 3. marec 2023
Večji, sodobnejši in zmogljivejši bi lahko rekli za vsak nov avtomobilski model, a pri novi sedmici to še nekoliko bolj drži. Bavarska admiralska ladja je na voljo le v dolgi različici (medosna razdalja meri 3,22 metra) in v svetu prestižnih limuzin postavlja popolnoma nova merila.
Posebna pozornost je namenjena zadaj sedečim potnikom, ki si lahko omislijo tudi ogromen, kar 32-palčni zaslon v ločljivosti 8K in s podporo Amazon Prime, sicer pa to elegantno limuzino zaznamujejo velika sprednja maska z značilnima ledvičkama in dvojni žarometi.
Popolnoma električna različica se imenuje i7 in je opremljena z električno arhitekturo pete generacije (400 voltov) in baterijo neto kapacitete 101,7 kWh, sodobno notranjostjo z infotainmentom iDrive 8.0 in velikim, rahlo ukrivljenim zaslonom, ki združuje tako zaslon pred voznikom kot tudi osrednjega na sredinski konzoli.
Ponudbo pogonskih sklopov poleg električnega i7 s 400 kW (544 KM) dopolnjujeta dva priključna hibrida z oznakama 750e in M760e ter močjo 360 oziroma 420 kW (490 oz. 571 KM). Zagotovo najbolj priljubljena različica pa bo ostal turbodizelski 740d z 220 kW (300 KM).
Nič manj pomembna novost je prenovljeni SUV velikan X7. Pri temu navzven največjo spremembo predstavljajo sprednji žarometi, ki jih po novem sestavljajo zašiljene dnevne luči tik pod pokrovom motorja ter nekoliko nižje nameščeni glavni žarometi. Pri BMW-ju poudarjajo, da to ne pomeni, da je X7 kakorkoli soroden novi limuzini serije 7, ampak gre za oblikovni element, ki ga bomo pri tej znamki še videvali.
Velika sprednja maska oblikovno ostaja nespremenjena, a ponuja dvobarvno kombinacijo ter opcijsko osvetlitev, ki je serijska pri modelu M60i. Rahlo je spremenjena tudi grafika zadnjih luči, kromirana letvica, ki ju povezuje pa je dobila stekleno prevleko.
Različica M sport prinaša bolj dinamično oblikovana odbijača in pragova, detajle v bleščeče črni barvi in 21-pačna platišča. Še korak dlje gre model M60i, ki ga med drugim krasijo M zunanja ogledala in 22-palčna platišča, pri čemer bodo na voljo tudi 23-palčna.
Ob novih žarometih predstavlja največjo novost nova instrumentna plošča z velikim ukrivljenim panelom, ki gosti 31,2-centimetrski (12,3-palčni) zaslon za instrumentno ploščo ter 37,8-centimetrski (14,9-palčni) zaslon multimedijske naprave z vmesnikom iDrive 8. Druga večja sprememba je majhno izbirno stikalo, ki na sredinskem grebenu zamenjuje klasično ročico 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Ob njem na srečo še vedno najdemo vrtljivi gumb sistema iDrive. Tako kot pred prenovo si je mogoče omisliti sedemsedežno ali šestsedežno postavitev.
Motorna paleta vključuje vstopni dizelski model 40d z 259 kilovati (352 KM), bencinski 40i, ki zmore 279 kilovatov (380 KM) ter model M60i z vrha ponudbe, ki razvije 390 kilovatov (530 KM).
Cene se za X7 pričnejo pri 104 tisočakih, dizelska limuzinska sedmica stane vsaj 116.700 evrov, medtem ko električni i7 stane preko 150 tisočakov.
Bolj podrobno bomo novince v znamenju številke 7 opisali v novi številki revije Avto fokus, ko bomo izdali tudi kako se odrežejo za volanom in na direktorskih zadnjih sedežih.