Globalni trg
Bogatašem je dolgčas: prodaja novih super luksuznih avtomobilov cveti
Zahvaljujoč koronavirusu si lahko nekateri privoščijo še več, kot prej ...
Torek, 6. april 2021
"V avtomobilskem poslu sem že 40 let in česa takega še nisem doživel," je za CNN Business povedal Brian Miller, predsednik hiše Manhattan Motors, ki prodaja ultra luksuzne avtomobile (bentleyje, bugattije, lamborghinije, koenigsegge, rolls-royce ...). Medtem ko je globalna prodaja vozil trpela zaradi zaustavitve tovarn, pomanjkanja dodatnih delov in drugih posledic pandemije, pa je prodaja luksuznih avtomobilov v preteklem letu dosegla nove rekorde.
V ZDA je prodaja osebnih avtomobilov v primerjavi z letom 2019 padla za 10 odstotkov. V začetku leta 2020 je strmoglavila, nato pa je zadnje četrtletje izboljšalo statistiko, pravijo pri analitični hiši J.D. Power. Toda prodaja avtomobilov, ki so stali več kot 80.000 ameriških dolarjev, je bila v zadnjem četrtletju skoraj dvakrat večja kot leto prej, pri avtomobilih, ki stanejo več kot 100.000 ameriških dolarjev, pa se je prodaja v ZDA v zadnjem četrtletju povečala za 63 odstotkov.
"Očitno je, da so nekateri med pandemijo povečali svoje bogastvo," pravi Tyson Jominy, podpredsednik podatkovne analitike pri J.D. Power. "Mnogi premožni državljani niso uspeli porabiti denarja za potovanja, zato so kupovali luksuzno blago, kot so dragi avtomobili," še dodaja Jominy. Zanimivost, ki so jo opazili, pa je starostna struktura - večina kupcev naj bi bila mladih, večinoma uspešnih posameznikov v tehnoloških podjetjih.
Glede na uspešno poslovanje še posebej izstopa Bentley. Čeprav so morali zapreti salone in tovarne, so po odprtju teh doživeli cvetočo prodajo in v svoji 101-letni zgodovini zabeležili najvišje prodajne številke. Tudi Bugatti se ne more pritoževati, saj je direktor znamke leta 2020 za Bloomberg dejal, da beležijo že tretje rekordno leto. Lamborghini je v letu 2020 zabeležil največji letni dobiček doslej, Ferrari pa ima rekordno število novih naročil.