Avto.info

Tako zelo francoski

TEST IN OCENA: Citroën C3 1.2 puretech 83 shine

Prenova mu je prinesla predvsem estetske popravke in bolj dovršeno podobo. Z vstopnim trivaljnikom z 61 kW (83 KM) ni hiter, a je zelo udoben in nezahteven. Za 15 tisočakov ponuja praktično vse nujne elemente, z izjemo sistema za samodejno zaviranje v sili.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 8. april 2021

Po čem so najbolj poznani Francozi? Verjetno po tem, da so šarmantni in romantični. V avtomobilskem svetu pa je dolgo veljajo, da so francoski jekleni konjički predvsem mehki in udobni, zlasti Citroënovi so bili nemalokrat celo malce posebni in čudaško inovativni. V zadnjih letih so se nekateri sicer navzeli germanske kompaktnosti in čvrstosti, a ne vsi. Dokaz je prenovljeni C3, ki ohranja tako poseben duh kot pregovorno mehkobo.

Malček se je s tretjo generacijo nekoliko odmaknil od prvih dveh. Po vzoru večjega C4 cactus se je po oblikovni plati začel spogledovati s terenskimi križanci. Od večjega brata je prevzel robusten in obenem igriv videz z gumijastimi oziroma zračnimi mehurčki airbumps vred. Ti naj bi varovali karoserijo pred vdrtinami in praskami, ki jih prinese življenje v urbani džungli. Toda upamo si trditi, da imajo vsaj tako pomembno estetsko vlogo, kar potrjuje dejstvo, da so jih s prenovo nekoliko preoblikovali in jih še dodatno poudarili. Prenova je prinesla tudi nov sprednji odbijač in novo masko, novi so še žarometi, ki zdaj serijsko svetijo s popolno tehniko LED. O tem, kako močno ta avtomobil stavi na estetiko, med drugim pričajo možnosti personalizacije. Na voljo je namreč kar 97 kombinacij barv karoserije in strehe, nalepk ter drugih dodatkov. Testni je, denimo, ob kovinsko modri barvi karoserije imel črno streho z dekoracijo ter obrobe meglenk in mehurčkov airbump v beli barvi, kar mu je zagotovilo prijetno izstopajoč videz.

To ni avtomobil za dinamične voznike, temveč za tiste, ki cenijo udobje in estetske detajle.


Notranjost je bila ob prenovi deležna le kozmetičnih popravkov, predvsem na področju barvnih kombinacij in okrasnih elementov na armaturni plošči. Tako v ospredju še naprej ostaja udobje, ki ga zagotavljajo široki in nadpovprečno mehki sedeži v slogu domačega kavča. Žal Francozi niso spremenili ergonomije, pri kateri najbolj zmoti združeno upravljanje multimedijske in klimatske naprave prek zaslona na dotik, ki je vse prej kot praktično. Zaslon namreč ni niti približno tako odziven kot pri pametnih telefonih in tablicah, vse skupaj pa od voznika zahteva preveč pozornosti. Kljub obsežni uporabi trde plastike notranjost kot celota deluje presenetljivo kakovostno, za kar so zaslužni številni okrasni elementi in solidna kakovost izdelave.

Prav nobenega presenečenja pa ne more pripraviti 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki v osnovni, atmosferski izvedbi razvije 61 kilovatov (83 KM) moči in je povezan s petstopenjskim ročnim menjalnikom z razmeroma dolgimi prestavnimi razmerji. Čeprav se z veseljem zavrti, je za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro potrebnih debelih 15 sekund, končna hitrost pa znaša 169 kilometrov na uro. Jasno je, da gre za stroj, ki je namenjen manj zahtevnim voznikom in je ob umirjeni vožnji primerno varčen. Takrat lahko porabi kakšen deciliter manj kot šest litrov na sto kilometrov, če od njega zahtevamo živahnost, pa si brez sramu vzame več kot sedem.

Mehkoba je skupni imenovalec tudi pri voznih lastnostih. Mehko vzmetenje skrbi, da je vožnja v glavnem zelo udobna, a to obenem prinaša veliko prečnega in tudi vzdolžnega nagibanja. Ob nekomunikativnem volanu to pomeni, da lahko pri C3 pozabite na dinamično vožnjo, kar nam je pri testnem z razmeroma skromno konjenico precej jasno sporočal tudi vstopni bencinski motor. Boljša bi lahko bila zatesnjenost kabine, v katero prihaja precej hrupa, tudi od podvozja.

S 97 možnimi kombinacijami barve karoserije, strehe in nalepk lahko poskrbi za to, da v domači občini nihče ne bo imel enakega.


Oprema shine (druga najbogatejša v ponudbi) za 15 tisočakov vključuje praktično vse bistvene elemente za udobje, ki si jih lahko želi in potrebuje povprečen sodoben uporabnik. Tu so med drugim samodejna klimatska naprava, multimedijska naprava s 17,8-centimetrskim (7-palčnim) zaslonom na dotik in povezljivostjo s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay ter brisalniki s tipalom za dež. Malce drugače je na varnostnem področju. Serijsko sta med drugim vgrajena sistem za opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu in prepoznavanje prometnih znakov, doplačati je treba, denimo, sistem za samodejno zaviranje v sili, ki si ga je mogoče omisliti za 750 evrov v okviru paketa varnostnih pripomočkov.

C3 tako tudi po prenovi ne predstavlja tehničnih presežkov, temveč tako, kot se za pravega francoza spodobi, osvaja s privlačnim videzom in udobjem.
 

Citroën C3 1.2 puretech 83 shine
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni trivaljnik, 1.199 ccm, 61 kW (83 KM) pri 5.750/min, 118 Nm pri 2.750/min; Menjalnik: ročni, petstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  3.996 x 1.749 x 1.829 mm; Medos. razdalja: 2.539 mm; Pnevmatike: 205/55 R16; Masa/nosilnost: 1.055/455 kg; Prtljažnik: 300–922 l.
  Največja hitrost:  169 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 15,2 s; Poraba goriva (EU): 5,0/3,8/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 97 g/km.
  Cena: 

osnovni model (1,2 puretech 83 feel): 13.250 €, testno vozilo: 15.870 €; C Automobil Import, d. o. o., Ljubljana.

videz, udobje multimedijska naprava, zvočna zatesnjenost kabine brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.