Citroën C4 in ë-C4
Spet pravi citroën!
V Slovenijo je prispel novi citroën C4, ki na pogled združuje poteze kombilimuzine in športnega terenca. Med njegove glavne vrline štejemo prostornost in udobje, osnovni model stane 18.150 evrov.
Sreda, 27. januar 2021
Prvi citroën C4 je ugledal luč sveta leta 1928, toda najnovejši nas s strešno linijo, ki se že od B stebrička položno spušča proti zadku, malce spominja na model GS iz leta 1971. Sicer pa zasnova novega C4 klasičnim kombilimuzinskim lastnostim dodaja robustnost v slogu športnih terencev.
V sodobno oblikovani notranjosti ima poleg 12,7-centimetrskega (5-palčnega) zaslona pred voznikom glavno vlogo prav tako serijsko vgrajen zaslon na dotik velikosti 25,4-centimetra (10 palcev). Kot smo pri citroënih vajeni, je veliko pozornosti posvečene udobju. Za to skrbi program citroën advanced comfort, ki med drugim vključuje vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki ter široke in mehke sedeže advanced comfort. V drugi vrsti je nadpovprečno veliko prostora za noge, medtem ko se prtljažnik s 380 litri osnovne prostornine uvršča v razredno povprečje.
Motorna paleta vključuje 1,2-litrski bencinski trivaljnik puretech v izvedbah s 74, 96 in 114 kilovati (101, 130 in 155 KM). Vstopna izvedba je na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, srednja z ročnim ali osemstopenjskim samodejnim, najmočnejša pa le v povezavi z avtomatiko. Dizelske barve brani 1,5-litrski štirivaljnik blueHDi v različicah z 81 ali 96 kilovati (110 ali 130 KM), pri čemer je prva povezana z ročnim, druga pa s samodejnim menjalnikom.
Ob bencinskih in dizelskih je na voljo tudi popolnoma električni C4 z elektromotorjem, ki razvije 100 kilovatov (136 KM) moči in 260 Nm navora. Opremljen je z baterijo s kapaciteto 50 kilovatnih ur, ki zagotavlja do 350 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. Na hitri polnilnici z močjo 100 kilovatov jo je mogoče napolniti do 80 odstotkov v 30 minutah, s stensko polnilnico polnjenje traja od pet do 7,5 ure, prek gospodinjske vtičnice pa od 15 do 24 ur.
Serijska oprema se deli na pakete feel, feel pack, shine in shine pack, pri čemer vstopni med drugim vključuje sistem za samodejno zaviranje v sili, aktivni sistem za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu, dvopodročno samodejno klimatsko napravo in električno parkirno zavoro.
Cene se gibljejo od 18.150 do 27.250 evrov, a je s popusti ob začetku prodaje ter ob izbiri financiranja osnovni model na voljo že za nekaj več kot 16 tisočakov. Električni ë-C4 po ceniku stane najmanj 35.450 evrov, popusti in trenutno veljavna subvencija pa lahko njegovo ceno spustijo malce pod 28 tisoč evrov.
Podrobneje o novem C4, ki ga prežema klasični Citroënov duh, pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 259).