El chupacabra!
TEST IN OCENA: Cupra formentor VZ 310 4drive
- Prvi popolnoma samostojen model novonastale znamke Cupra je izrazito športen družinski križanec
- Najzmogljivejšo izvedbo VZ poganja dvolitrski turbobencinski stroj s kar 310 »konji«
- Štirikolesni pogon formentorja poskrbi, da do stotice pospeši v manj kot petih sekundah
Sobota, 9. oktober 2021
Legenda o la chupacabri izvira iz Južne Amerike in govori o redko videnem bitju, ki lovi živino in ji pije kri. Prav tako krvoločen, a v prenesenem smislu je formentor, prvi avtomobil znamke Cupra, ki ni športni derivat starševskega Seata. Primerjava z opisanim skrivnostnim plenilcem živine je še toliko bolj na mestu, ker marsikdo logotip na nosu tega avtomobila vidi prvič v življenju in si ga le stežka razloži.
Športni križanec je narejen na enaki osnovi kot veliko drugih modelov koncerna Volkswagen, med njimi golf, a ga atraktivna oblika od njih jasno ločuje. Zdi se, da so Španci z njim našli čarobno kombinacijo med športno kombilimuzinsko obliko in nekoliko privzdignjenim križancem. Za tem avtomobilom se obrne ogromno glav, ki jih avtomobil zelo zanima. Brez dvoma pri iskanju pozornosti sodeluje zvok, ki suva iz štirih zaključkov izpušnega sistema. Ta sicer ni pretiran in v notranjost ne prodre
ravno uspešno, zato je formentor VZ opremljen z zvočnikom pod voznikovim sedežem, ki lahko simulira (neprepričljiv) zvok osemvaljnika. Škoda, dvolitrski prisilno polnjen stroj s kar 228 kilovati (310 KM) bi znal lepo zaropotati, a gre tu verjetno za stroge okoljske zahteve, ki krojijo tudi najljubšo muziko avtomobilistov. Na srečo se to ne pozna pri zmogljivostih, o čemer priča podatek o pospešku do 100 km/h, ki se zgodi v le 4,9 sekunde.
K mistiki znamke prispeva logotip, ki kot nalašč spominja na znamenje kakega maorskega klana.
Asfalt zagrabijo vsa štiri kolesa, ki jim količino navora več kot 7-stopenjskega dvosklopčnega menjalnika dirigira pametna elektronika, da je izkoristek kar se da dober. Za to sicer ni dovolj običajen vozni način, ampak je treba pritisniti velik gumb z logotipom na volanskem obroču. Takrat se sprostijo vse zavore, razen dejanskih zavor, seveda. Te so izdelali pri Brembu in ne prijemajo, ampak grizejo. Prav gotovo so eden od glavnih vrhuncev tega avtomobila, četudi so bile na avtomobilu z
20.000 novinarskimi kilometri že nekoliko »škrbaste«. V ovinek gre najzmogljivejši avtomobil, ki ga ponuja znamka Cupra, zares suvereno, z ravno pravo količino komunikacije z volanom, da se vozniku vselej zdi, da ima stvari pod nadzorom. Tako zelo, da hitro pride ideja o poigravanju sredi zavoja, kar se konča z nadzorovanim zdrsom zadka. Podvozje ima možnost elektronske nastavitve trdote blaženja in je v vsakem primeru nastavljeno precej na trdo, a ne tako, da bi bile vsakodnevne vožnje
trpljenje.
Če odmislimo športne sedeže, ki zaradi tega niso pretirano neudobni, je notranjost formentorja presenetljivo družinsko zasnovana. Tu se sorodne vezi z golfom in leonom zelo poznajo, saj je izkoristek prostora zelo dober. Tudi prtljažnik je s 410 litri nad povprečjem kombilimuzin segmenta C, je lepo dostopen in povečljiv na skoraj kubik in pol prostora. Kabino bi sicer lahko zamenjali kar za tisto od cupre leon, ki je prav tako na voljo v zmogljivi izvedbi s 300 »konji«. Čez ergonomijo, seveda, ne moremo reči nič, razen znane pritožbe, ki jo »trajbamo« že od predstavitve novega golfa dalje. Pretirana digitalizacija po našem mnenju zahteva preveč pozornosti voznika, ki je v tako zmogljivem avtomobilu še toliko bolj pomembna. Ko že dlakocepimo, lahko omenimo še razmeroma ceneno plastiko, ki so jo uporabili tudi na delih, kamor roka pogosto seže, denimo ročajih vrat.
Za konec še o ceni okroglih 50 tisočakov, ki nekomu z željo po takšnih zmogljivostih ne more biti presenetljiva, tako kot poraba približno desetih litrov ne! Zagotovo pa za tak denar nikjer drugje ne morete računati na kombinacijo preverjene tehnike in mitološko skrivnostne pojave. No ja, vsaj dokler znamka ne postane bolj pogosta na naših cestah …
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 163 FAP avtomatik allure |
Vozilo in motor: križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.984 ccm, 228 kW (310 KM) pri 5.450/min, 400 Nm pri 2.000/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.450 x 1.839 x 1.511 mm; Medos. razdalja: 2.680 mm; Pnevmatike: 245/40 R19; Masa/nosilnost: 1.644/496 kg; Prtljažnik: 420–1.475 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,9 s; Poraba goriva (WLTP): 8,5 l/100 km; Povprečje na testu: 10,2 l/100 km; Izpust CO2: 193 g/km. |
Cena: osnovni model (1.5 TSI): 30.672 €, testno vozilo: 50.162 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
prostornost, udobje in oprema, poraba | končna cena, ni analognih gumbov | brez napak |