Avto.info

El chupacabra!

TEST IN OCENA: Cupra formentor VZ 310 4drive

  • Prvi popolnoma samostojen model novonastale znamke Cupra je izrazito športen družinski križanec
  • Najzmogljivejšo izvedbo VZ poganja dvolitrski turbobencinski stroj s kar 310 »konji«
  • Štirikolesni pogon formentorja poskrbi, da do stotice pospeši v manj kot petih sekundah
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 9. oktober 2021

Legenda o la chupacabri izvira iz Južne Amerike in govori o redko videnem bitju, ki lovi živino in ji pije kri. Prav tako krvoločen, a v prenesenem smislu je formentor, prvi avtomobil znamke Cupra, ki ni športni derivat starševskega Seata. Primerjava z opisanim skrivnostnim plenilcem živine je še toliko bolj na mestu, ker marsikdo logotip na nosu tega avtomobila vidi prvič v življenju in si ga le stežka razloži.

Športni križanec je narejen na enaki osnovi kot veliko drugih modelov koncerna Volkswagen, med njimi golf, a ga atraktivna oblika od njih jasno ločuje. Zdi se, da so Španci z njim našli čarobno kombinacijo med športno kombilimuzinsko obliko in nekoliko privzdignjenim križancem. Za tem avtomobilom se obrne ogromno glav, ki jih avtomobil zelo zanima. Brez dvoma pri iskanju pozornosti sodeluje zvok, ki suva iz štirih zaključkov izpušnega sistema. Ta sicer ni pretiran in v notranjost ne prodre ravno uspešno, zato je formentor VZ opremljen z zvočnikom pod voznikovim sedežem, ki lahko simulira (neprepričljiv) zvok osemvaljnika. Škoda, dvolitrski prisilno polnjen stroj s kar 228 kilovati (310 KM) bi znal lepo zaropotati, a gre tu verjetno za stroge okoljske zahteve, ki krojijo tudi najljubšo muziko avtomobilistov. Na srečo se to ne pozna pri zmogljivostih, o čemer priča podatek o pospešku do 100 km/h, ki se zgodi v le 4,9 sekunde.

K mistiki znamke prispeva logotip, ki kot nalašč spominja na znamenje kakega maorskega klana.


Asfalt zagrabijo vsa štiri kolesa, ki jim količino navora več kot 7-stopenjskega dvosklopčnega menjalnika dirigira pametna elektronika, da je izkoristek kar se da dober. Za to sicer ni dovolj običajen vozni način, ampak je treba pritisniti velik gumb z logotipom na volanskem obroču. Takrat se sprostijo vse zavore, razen dejanskih zavor, seveda. Te so izdelali pri Brembu in ne prijemajo, ampak grizejo. Prav gotovo so eden od glavnih vrhuncev tega avtomobila, četudi so bile na avtomobilu z 20.000 novinarskimi kilometri že nekoliko »škrbaste«. V ovinek gre najzmogljivejši avtomobil, ki ga ponuja znamka Cupra, zares suvereno, z ravno pravo količino komunikacije z volanom, da se vozniku vselej zdi, da ima stvari pod nadzorom. Tako zelo, da hitro pride ideja o poigravanju sredi zavoja, kar se konča z nadzorovanim zdrsom zadka. Podvozje ima možnost elektronske nastavitve trdote blaženja in je v vsakem primeru nastavljeno precej na trdo, a ne tako, da bi bile vsakodnevne vožnje trpljenje.

Če odmislimo športne sedeže, ki zaradi tega niso pretirano neudobni, je notranjost formentorja presenetljivo družinsko zasnovana. Tu se sorodne vezi z golfom in leonom zelo poznajo, saj je izkoristek prostora zelo dober. Tudi prtljažnik je s 410 litri nad povprečjem kombilimuzin segmenta C, je lepo dostopen in povečljiv na skoraj kubik in pol prostora. Kabino bi sicer lahko zamenjali kar za tisto od cupre leon, ki je prav tako na voljo v zmogljivi izvedbi s 300 »konji«. Čez ergonomijo, seveda, ne moremo reči nič, razen znane pritožbe, ki jo »trajbamo« že od predstavitve novega golfa dalje. Pretirana digitalizacija po našem mnenju zahteva preveč pozornosti voznika, ki je v tako zmogljivem avtomobilu še toliko bolj pomembna. Ko že dlakocepimo, lahko omenimo še razmeroma ceneno plastiko, ki so jo uporabili tudi na delih, kamor roka pogosto seže, denimo ročajih vrat.

Za konec še o ceni okroglih 50 tisočakov, ki nekomu z željo po takšnih zmogljivostih ne more biti presenetljiva, tako kot poraba približno desetih litrov ne! Zagotovo pa za tak denar nikjer drugje ne morete računati na kombinacijo preverjene tehnike in mitološko skrivnostne pojave. No ja, vsaj dokler znamka ne postane bolj pogosta na naših cestah …
 

Peugeot 508 SW 2.0 HDi 163 FAP avtomatik allure
 Vozilo in motor križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.984 ccm, 228 kW (310 KM) pri 5.450/min, 400 Nm pri 2.000/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.450 x 1.839 x 1.511 mm; Medos. razdalja: 2.680 mm; Pnevmatike: 245/40 R19; Masa/nosilnost: 1.644/496 kg; Prtljažnik: 420–1.475 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,9 s; Poraba goriva (WLTP): 8,5 l/100 km; Povprečje na testu: 10,2 l/100 km; Izpust CO2: 193 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.5 TSI): 30.672 €, testno vozilo: 50.162 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, udobje in oprema, poraba končna cena, ni analognih gumbov brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.