Avto.info

Cupra tavascan

Cupra, ki to počne drugače je že v Sloveniji

Temperamentno oblikovana cupra tavascan je prvi električni športni terenec te znamke, ki pri nas z upoštevanimi ugodnostmi lahko stane razmeroma ugodnih 38.500 evrov.

Ponedeljek, 21. oktober 2024

Tesne sorodstvene povezave ki jih veliki koncerni zakuhajo s skupnimi platformami, pogonskimi sklopi in vgrajeno tehologijo v svetu električnih avtomobilov prihajajo še nekoliko bolj do izraza. Tudi cupra tavascan, prvi električni športni terenec te znamke, je bližnji sorodnik volkswagna ID.4 (ID.5) in škode enyaq, a tega ne kriči prav na daleč, ampak z všečnim, pa kljub temu riskantnim oblikovanjem nima nikakršne krize identitete.

V slogu najnovejših modelov te znamke, ima tudi tavascan agresivno oster sprednji del, ki se potem v ujemajočem slogu nadaljuje vse do kupejevsko urezanega zadka. Lahko rečemo, da je enako atraktiven s čisto vsakega kota. Oblikovalci so, kljub vnaprej določenim okvirjem, tudi v notranjosti dosegli samosvojo unikatnost. Brez manjšega zaslona pred voznikom in impozantnega osrednjega zaslona na sredini v koncernu VAG trenutno še ne gre. So si pa zato dali duška z obliko sredinske konzole, ki z obliko hrbtenice naredi močan vtis, pa čeprav za ceno praktičnosti, saj je zaradi tega nekoliko oviran dostop do odlagalnih mest.

Vsekakor pa na prostornost in uporabnost nimajo vpliva športno zasnovani sedeži, ki se na račun dobremu oprijemu telesa ne odrekajo udobju. Zadnja klop ponuja dovolj prostora za noge odraslih, pa tudi višina stropa je primerna, medtem ko je dodaten bonus odsotnost sredinskega talnega grebena, da se lahko udobno namesti tudi potnik na sredini. Prtljažnik v osnovi meri 540 litrov, kar je prav tako solidna prostornina.

Kdor pozna pogosnko ponudbo VW ID.4, pozna tudi tavascanovo. Osnova je izvedba z enim elektromotorjem, ki poganja zadnji kolesi in zmore moč 210 kW (286 KM) ter 545 Nm navora. Druga ima štirikolesni pogon na račun spredaj nameščenega dodatnega elektromotorja z močjo 80 kW (109 KM), skupna moč pa tako znaša 250 kW (340 KM). Oba se lahko peljeta največ 180 km/h, a prvi do stotice potrebuje 6,8 sekunde, drugi pa enako delo opravi v 5,5 sekunde.

Obe različici imata vgrajeno baterijo z neto kapaciteto 77 kWh, kar prvi zagotavlja 568 kilometrov, drugi pa 522 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. Polnjenje z izmeničnim tokom poteka z močjo do 11 kW, z enosmernim pa do 135 kW. Za 100 kilometrov dosega tako zadostuje 7 minut polnjenja, medtem ko polnjenje od 10 do 80 odstotkov traja 30 minut.

Baterijski sklop je nameščen v dnu vozila med obema osema, s čimer so inženirji dosegli skoraj idealno razporeditev mase (49 : 51) in nizko težišče. Da se tudi vozne lastnosti ujemajo z dinamičnim videzom, med drugim skrbita še progresiven volanski mehanizem in prilagodljivo podvozje dynamic chassis control (DCC).

Pri nas bo treba po ceniku za osnovnega tavascana odšteti 47.999 evrov, a se da z izbiro financiranja (popust 2.000 evrov) ter rednim popustom v višini 1.000 evrov priti pod mejo 45 tisočakov, kar pomeni, da kupcu pripada eko bonus v višini 6.500 evrov. Vse skupaj ceno spusti na veliko bolj prijaznih 38.500 evrov, ob tem pa prvim kupcem (first edition) pripada še brezplačen zimski paket, ki vsebuje tudi toplotno črpalko.

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.