Cupra tavascan
Cupra, ki to počne drugače je že v Sloveniji
Temperamentno oblikovana cupra tavascan je prvi električni športni terenec te znamke, ki pri nas z upoštevanimi ugodnostmi lahko stane razmeroma ugodnih 38.500 evrov.
Ponedeljek, 21. oktober 2024
Tesne sorodstvene povezave ki jih veliki koncerni zakuhajo s skupnimi platformami, pogonskimi sklopi in vgrajeno tehologijo v svetu električnih avtomobilov prihajajo še nekoliko bolj do izraza. Tudi cupra tavascan, prvi električni športni terenec te znamke, je bližnji sorodnik volkswagna ID.4 (ID.5) in škode enyaq, a tega ne kriči prav na daleč, ampak z všečnim, pa kljub temu riskantnim oblikovanjem nima nikakršne krize identitete.
V slogu najnovejših modelov te znamke, ima tudi tavascan agresivno oster sprednji del, ki se potem v ujemajočem slogu nadaljuje vse do kupejevsko urezanega zadka. Lahko rečemo, da je enako atraktiven s čisto vsakega kota. Oblikovalci so, kljub vnaprej določenim okvirjem, tudi v notranjosti dosegli samosvojo unikatnost. Brez manjšega zaslona pred voznikom in impozantnega osrednjega zaslona na sredini v koncernu VAG trenutno še ne gre. So si pa zato dali duška z obliko sredinske konzole, ki z obliko hrbtenice naredi močan vtis, pa čeprav za ceno praktičnosti, saj je zaradi tega nekoliko oviran dostop do odlagalnih mest.
Vsekakor pa na prostornost in uporabnost nimajo vpliva športno zasnovani sedeži, ki se na račun dobremu oprijemu telesa ne odrekajo udobju. Zadnja klop ponuja dovolj prostora za noge odraslih, pa tudi višina stropa je primerna, medtem ko je dodaten bonus odsotnost sredinskega talnega grebena, da se lahko udobno namesti tudi potnik na sredini. Prtljažnik v osnovi meri 540 litrov, kar je prav tako solidna prostornina.
Kdor pozna pogosnko ponudbo VW ID.4, pozna tudi tavascanovo. Osnova je izvedba z enim elektromotorjem, ki poganja zadnji kolesi in zmore moč 210 kW (286 KM) ter 545 Nm navora. Druga ima štirikolesni pogon na račun spredaj nameščenega dodatnega elektromotorja z močjo 80 kW (109 KM), skupna moč pa tako znaša 250 kW (340 KM). Oba se lahko peljeta največ 180 km/h, a prvi do stotice potrebuje 6,8 sekunde, drugi pa enako delo opravi v 5,5 sekunde.
Obe različici imata vgrajeno baterijo z neto kapaciteto 77 kWh, kar prvi zagotavlja 568 kilometrov, drugi pa 522 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. Polnjenje z izmeničnim tokom poteka z močjo do 11 kW, z enosmernim pa do 135 kW. Za 100 kilometrov dosega tako zadostuje 7 minut polnjenja, medtem ko polnjenje od 10 do 80 odstotkov traja 30 minut.
Baterijski sklop je nameščen v dnu vozila med obema osema, s čimer so inženirji dosegli skoraj idealno razporeditev mase (49 : 51) in nizko težišče. Da se tudi vozne lastnosti ujemajo z dinamičnim videzom, med drugim skrbita še progresiven volanski mehanizem in prilagodljivo podvozje dynamic chassis control (DCC).
Pri nas bo treba po ceniku za osnovnega tavascana odšteti 47.999 evrov, a se da z izbiro financiranja (popust 2.000 evrov) ter rednim popustom v višini 1.000 evrov priti pod mejo 45 tisočakov, kar pomeni, da kupcu pripada eko bonus v višini 6.500 evrov. Vse skupaj ceno spusti na veliko bolj prijaznih 38.500 evrov, ob tem pa prvim kupcem (first edition) pripada še brezplačen zimski paket, ki vsebuje tudi toplotno črpalko.